2022-03-06, 08:34
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Snart har vi frivilliga från USA i Ukraina som kommer slås med amerikanska vapen mot Putler.

Putler får tillbaka med samma taktik som han använde i Donbass.

🇺🇦 embassy in D.C. received >3,000 applications from 🇺🇸 Citizens wanting to join the fight for 🇺🇦
Navy seals, green berets och Rangers. Vilket sammanträffande
Citera
2022-03-06, 08:35
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Är du säker på att chansningen slog fel? Du vet ju inte vad Putins plan är. USA är inte beredda att hjälpa Europa om ryssarna anfaller. Putin kanske bara är ute efter ett skäl till att erövra Europa.
De kanske vägrar komma till undsättning med trupper, men vapenleveranserna kommer utan tvekan flöda in till kontinenten. Därom behöver vi ej tvivla.
Citera
2022-03-06, 08:36
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Efter denna uppvisning i katastrofal krigsföring så lär väl inte ens deras vapenindustri få några ordrar.

Så är det nog. Jag tror t.ex. att ledningen för det indiska flygvapnet har en mycket stor klump i magen just nu…
Citera
2022-03-06, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Det är bara demokrati när man uttrycker rätt åsikter. Annars censurer big tech. Du och dina vänstermänniskor kanske får uttrycka era åsikter nu. Men det kan snabbt ändras
Jag kan fortfarande diskutera med mina grannar, med mina kollegor eller i matbutiken, utan att "big tech" eller polisen kan göra något åt det.

Jag kan fortfarande uttrycka mina åsikter i insändare eller intervjuer eller på flygblad, utan att riskera hamna 15 år i fängelse.

Varför har inte Ryssland utvecklat en egen motsvarigeht till "big tech"?
Det är helt enkelt bättre att bo i EU än i Ryssland. Fast det visste du nog redan.
Citera
2022-03-06, 08:40
Medlem
Min farfar som stred mot Sovjet och dödade ryssar sa
att man inte ska njuta av döda någon, man ska inte glädjas av deras död, man ska be för deras själar trots dina fiender. 67 kriget så krigade Jordanien med Israeliska fallskärmjägare.Efteråt trots 5 av Israeliska fallskärmjägare dog, som säkert var vänner med teamet. Ändå så begravde israelerna de jordanska soldaterna med en skylt "här vilar 17 modiga Jordanier som slogs för sin sak"

Tror du ska ta lärdom och råd som faktiskt har krigat och då inte psykopaterna man träffat på som bara önskar att få skjuta ngn. Håller med den tidigare debattören att man är sjuk i huvudet om man njuter om någon dör. Ja om ryssen kommer och jag tar död på vissa så kommer jag ändå ge de en begravning , försöka hitta info, ta deras foton etc så kan längre fram underrätta deras kära och önska de evig vila.

Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vad är det för fel med att glädjas över att se bilder på ryska soldater som blivit skjutna?

Ukrainska soldater krigar inte för att skjuta ryssar, dom krigar för att skydda sitt land.

Är man med i leken får man tåla.

Skulle du lida med ryska soldater om dom kom till Sverige och fick smaka på krut av våran militär?
Citera
2022-03-06, 08:42
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Har du den intellektuella kapaciteten att se det från Putins sida. Det är definitivt “input overload”.
Jag tror inte du fixar det…
var ska man börja (dregel på tangentbordet)
Det finns helt enkelt inga instruktioner på SVTs hemsida.
Putin är en gangster. Han har en förvriden grandios självbild där han skulle stjäla ett annat lands territorium för att skriva in sig i historieböckerna enligt sovjetisk manual.

Putin gör det inte för Ryssland, han gör det inte för den ryska befolkningen. Han är helt enkelt en restprodukt som försöker uppfylla sin egen självbild skapad från en svunnen värld.

Du får förlåta om det här kanske blir "reality overload"
Det står ju inte på RTs hemsida.

Mvh
Citera
2022-03-06, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Efter denna uppvisning i katastrofal krigsföring så lär väl inte ens deras vapenindustri få några ordrar.

Tänker du Rysslands vapenindustri?

Man ska inte glömma bort Indien ..
Deras inställning i detta nu
Betydande militär makt o budget
50% av deras vapenköp görs från Ryssland
Handelsrelationer som kan anses vara viktiga , för båda
Citera
2022-03-06, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Ryssland tillverkar ingenting som världen behöver. Det har man aldrig gjort.

Det är sant och tyder på djup dysfunktion, som kvarstår, oavsett ledare, statsskick och omvärldens tillstånd. Det är absurt att ett så stort industrialiserat land, misslyckas med sin tillverkning.

Ryssland är historiskt misslyckat.

Hur man kan tro att man har råd med detta krig (politiskt militärt och ekonomiskt) fattar jag inte. Ryssarna får snart återgå till 1900-talets autistiska självbild och isolering.

Och när kriget går åt h-e, straffas vanliga ryssar på gatan, med sanktioner och ökat förtryck, medan Putin och hans polare lever i lyx.

Fy fan så vidrigt.

Undrar hur många som torterats ihjäl av Putins thugs..
Jag läste nyligen om en tortyrcentral, som fick grannarna att flytta. De stod inte ut med skriken....

Det händer saker i Ryssland vi inte kan föreställa oss.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-03-06 kl. 08:45.
Citera
2022-03-06, 08:46
Medlem
Flera amerikanska experter anser att invasionen har gjorts med bristfällig planering och stora delar av konvojen kan inte utnyttjas för sitt andamål som underhåll till invasionstrupper. Detta är den positiva versionen.

Den andra versionen jag sett är mer pessimistisk. Dessa militära bedömare tror att kniptången från öster eller sydöst har blivit försenad. Därför har stridsgrupperna i kolonnen tvingats vänta. Dessa experter tror fortfarande att Ryssland kan vinna kriget men att man har hamnat i tidsnöd.

Som ni ser det råder oenighet. Personligen tror jag att Ryssland gjort en stor fellbedömning. Mycket stor. Och i och med att det drar ut på tiden, ikväll har vi dygn 11, så blir krigsföretaget svårare och svårare för Ryssland.
Citera
2022-03-06, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, det har jag inte gjort. Jag har påpekat att den jag svarade hade fel siffror.

Nu är du helt uppsnurrad verkar det som.

Faktum är att är man läskunnig så stärker din länkade text mer sanningshalten av inlägget du försökte motbevisa mer än den siffra som en tidigare användare lämnat,
Det är lite synd att personer som du försöker släta över Rysslands agerande med propaganda och lösryckta påståenden.

Jag har aldrig påstått att det inte förekommit övergrepp från den Ukrainska sidan, men samtidigt går det inte att komma ifrån att grundproblemet är att Ryssland vill styra sina grannländer med militär påverkan.
Citera
2022-03-06, 08:48
Medlem
Kommer troligen in en hel del luftvärnspjäser till Ukraina nu.
Kombas detta med att flygplan kommer in från Polen,så kommer detta att utveckla sig ytterligare illa för de invaderande ryssjävlarna.
Hela helveteskolonnen norr om Kiev är ju sitting ducks exempelvis och de står inför närmast förintning om Ukraina får lite grepp i luften.
Citera
2022-03-06, 08:50
Medlem
Nya siffror från någon lord Haw Haw inom ryska terrorstaten som nu erkänner vartfall 2100 dödade invaderare.
Ukraina påstår över 11000 dödade.
Riktiga siffran ligger troligen någonstans mittemellan med slagsida uppåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in