Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-05, 22:49
Medlem
krautbrains avatar
Har ni någon färdig plan för detta?
Kommer svenska rekommendationer och eventuella krigslagar följas även här? (Gissar på ja eftersom servrarna ligger i Sverige) Säg t ex att regeringen rekommenderar att inte basunera ut truppförflyttningar, då kommer trådar om att man t ex såg en svensk pansarvagn på avenyn tas bort?
Kommer man slå ner på misstänkt utländsk desinformation i högre grad?
Skulle Flashback som entitet aktivt ta ställning för Sverige i en sådan konflikt?

Finns säkert 1000 frågor till att ställa. Huvudfrågan är dock rubriken.
Full förståelse om detta är något admins vill hålla för sig själva. Finns det uttänkta planer kanske det bara är dumt att basunera ut dom här så fienden kan snappa upp dom.
Citera
2022-03-05, 22:53
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Har ni någon färdig plan för detta?
Kommer svenska rekommendationer och eventuella krigslagar följas även här? (Gissar på ja eftersom servrarna ligger i Sverige) Säg t ex att regeringen rekommenderar att inte basunera ut truppförflyttningar, då kommer trådar om att man t ex såg en svensk pansarvagn på avenyn tas bort?
Kommer man slå ner på misstänkt utländsk desinformation i högre grad?
Skulle Flashback som entitet aktivt ta ställning för Sverige i en sådan konflikt?

Finns säkert 1000 frågor till att ställa. Huvudfrågan är dock rubriken.
Full förståelse om detta är något admins vill hålla för sig själva. Finns det uttänkta planer kanske det bara är dumt att basunera ut dom här så fienden kan snappa upp dom.

Händer sådant så finns det andra forum som det ändå kommer ut på, och dessa kommer attrahera fler personer att bli stammisar där. Så är det med information, den vill vara fri. Folket följer med.
Citera
2022-03-05, 22:59
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Händer sådant så finns det andra forum som det ändå kommer ut på, och dessa kommer attrahera fler personer att bli stammisar där. Så är det med information, den vill vara fri. Folket följer med.

Även om jag i mycket kan hålla med i vad dit användarnamn förmedlar så skulle jag aldrig göra något för att äventyra Sveriges förmåga i krig. Hoppas att Flashback är på samma våglängd. Även fast väldigt många här inne är negativt inställda till mycket som hänt/händer i Sverige så tror jag ändå att en överväldigande majoritet skulle stå på Sveriges sida och bejaka att Flashback tar bort sånt som kan göra att vi förlorar kriget. Dom andra sidorna du pratar om kommer kanske få några hundra desertörer på sin höjd.
Citera
2022-03-05, 23:05
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Även om jag i mycket kan hålla med i vad dit användarnamn förmedlar så skulle jag aldrig göra något för att äventyra Sveriges förmåga i krig. Hoppas att Flashback är på samma våglängd. Även fast väldigt många här inne är negativt inställda till mycket som hänt/händer i Sverige så tror jag ändå att en överväldigande majoritet skulle stå på Sveriges sida och bejaka att Flashback tar bort sånt som kan göra att vi förlorar kriget. Dom andra sidorna du pratar om kommer kanske få några hundra desertörer på sin höjd.

Helt klart är det så. Tyvärr finns det illegalister och nyttiga idioter här inne. Vi får hoppas att FB tar sitt ansvar i händelse av ett skymningsläge eller regelrätt krig.
Citera
2022-03-05, 23:06
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:

Vilket land skulle vi kunna vinna över menar du? Moldavien, möjligtvis.

Med våra soyapojkar och feminister så kommer vi inte långt. De hade gett upp efter 100 meter sen lagt sig ner och bölat och kollat sina telefoner.

Dessutom hade moralen varit på botten redan från början. Med denna politik och dessa politiker så hade nog de flesta hellre jagat dem, så fort de checkat ut sina vapen.
Citera
2022-03-05, 23:20
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Helt klart är det så. Tyvärr finns det illegalister och nyttiga idioter här inne. Vi får hoppas att FB tar sitt ansvar i händelse av ett skymningsläge eller regelrätt krig.

Det tror jag dom skulle göra. Vilket hästjobb mods skulle få. Sitta och bedöma vad som är postat av fiendemakt eller inte.
Citera
2022-03-05, 23:30
Medlem
E.B.Lustigs avatar
Snart heter alla användare "igor58" och "putinLover".

Tror väl inte att ryssen kommer lägga så mycket fokus på flashback egentligen. Är väl viktigare för dem att kapa nyhetskanaler och begå krigsbrott.
Citera
2022-03-05, 23:38
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.B.Lustig

Tror väl inte att ryssen kommer lägga så mycket fokus på flashback egentligen. Är väl viktigare för dem att kapa nyhetskanaler och begå krigsbrott.

Det bästa stället att sprida desinformation torde vara just här där missnöjet mot samhället är som störst. Inte fan sprids det lika lätt bland nöjda socialdemokrater i lugna villaförorter (familjeliv).
Citera
2022-03-06, 03:58
Medlem
CoolTrasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.B.Lustig

Skall ryssen sitta och kolla Flachback om Sverige krigar??
Citera
2022-03-06, 06:41
Avstängd
Giant Squids avatar
Flashback är redan en alarmerande desinformationskanal med ett oändligt gapande om vaccinationer, WEF samhället , Klaus Schwab, kulturmarxism m,m m,m. Tror knappt det skulle märkas om ryssarna försökte sig på att vara med i diskussionerna.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-03-06 kl. 06:51.
Citera
2022-03-06, 08:42
Moderator
Allaballawallas avatar
Skulle tippa på att modereringen skulle bli ganska eftersatt då jag utgår ifrån att flertalet moderatorer skulle ha fullt upp afk och inte ha tid att hänga här.
Citera
2022-03-06, 14:04
Avstängd
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Skulle tippa på att modereringen skulle bli ganska eftersatt då jag utgår ifrån att flertalet moderatorer skulle ha fullt upp afk och inte ha tid att hänga här.
Det går väl alltid att anlita nya moderatorer då. Finns säkert ett gäng Flashbackare som bor utomlands som kan rycka in.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in