2022-03-06, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
Av vilken anledning då? Sen när är människor viktigare än djur? Människan är den på denna planet som förstör för både djur, miljö och våra medmänniskor. Djuren är totalt oskyldiga, klart dom ska få följa med in.
Vem tror du att du kommer att döda och äta upp först när du blir tillräckligt hungrig?
En människa eller ett djur?
Det är grundläggande överlevnadsinstinkt och den är starkare än det mesta.

När det är extremt allvar så kommer många att behöva svika sina djur, tyvärr.
Det är fruktansvärt men läs historia om du vill veta vad som händer med husdjur i ett långvarigt krig.

Den som tror att vi kommer att ha ett zoo i de få skyddsrummen vi har lever i en fantasibubbla.
Det är inte ens säkert att människor kommer att få plats, eftersom att politiker har monterat ner försvaret och beredskapen.
Det finns knappt några skyddsrum kvar, det räcker inte till åt alla, än mindre åt allas husdjur.
Matförråden är också obefintliga, att slösa mat på djur inne i ett skyddsrum är inte rimligt.
2022-03-06, 02:42
Medlem
Hundar har väl en särställning i samhället. Hundägare är väl vana att göra som de vill. Bara maka på sig om du är allergisk.
2022-03-06, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaSmugglare
Vem tror du att du kommer att döda och äta upp först när du blir tillräckligt hungrig?
En människa eller ett djur?
Det är grundläggande överlevnadsinstinkt och den är starkare än det mesta.

När det är extremt allvar så kommer många att behöva svika sina djur, tyvärr.
Det är fruktansvärt men läs historia om du vill veta vad som händer med husdjur i ett långvarigt krig.

Den som tror att vi kommer att ha ett zoo i de få skyddsrummen vi har lever i en fantasibubbla.
Det är inte ens säkert att människor kommer att få plats, eftersom att politiker har monterat ner försvaret och beredskapen.
Det finns knappt några skyddsrum kvar, det räcker inte till åt alla, än mindre åt allas husdjur.
Matförråden är också obefintliga, att slösa mat på djur inne i ett skyddsrum är inte rimligt.
Jag har en krislåda med mat till mig och mitt djur som lär räcka i drygt 2 veckor samt vattendunk och sanitetsprodukter. Oavsett så får människor ta sitt eget ansvar i detta, djuren ska med punkt slut.
Dessutom är inte skyddsrum tänkt att man ska "flytta till" under flera veckor utan ett par dagar, om man ska tro på den info som finns kring skyddsrum.
Där jag bor har dom rustat upp skyddsrummet ordentligt, plats för 200 pers, det som saknas är toalett och sängar, ventilation, vattenledningarna med kran samt lampor är installerade och lite annat sedan i onsdags, verkas ta på allvar detta.
2022-03-06, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsteria
Jag har en krislåda med mat till mig och mitt djur som lär räcka i drygt 2 veckor samt vattendunk och sanitetsprodukter. Oavsett så får människor ta sitt eget ansvar i detta, djuren ska med punkt slut.
Dessutom är inte skyddsrum tänkt att man ska "flytta till" under flera veckor utan ett par dagar, om man ska tro på den info som finns kring skyddsrum.
Där jag bor har dom rustat upp skyddsrummet ordentligt, plats för 200 pers, det som saknas är toalett och sängar, ventilation, vattenledningarna med kran samt lampor är installerade och lite annat sedan i onsdags, verkas ta på allvar detta.
Utrymme för 200 pers betyder plats för 200 barn och kvinnor. Det är fullt omedelbart om du inte lever i en liten by ute i skogen.

Hur många skolor och dagis finns inom 1-2 mil runt dig?
Räkna med att det behövs ungefär ett sånt skyddsrum för vart och ett av dem, minst.
Senast redigerad av KalleAnkaSmugglare 2022-03-06 kl. 02:56.
2022-03-06, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleAnkaSmugglare
Utrymme för 200 pers betyder plats för 200 barn och kvinnor. Det är fullt omedelbart om du inte lever i en liten by ute i skogen.
Barn med en dyster framtid och kvinnor som kommer bli fortsatt mördade av män, nej du anser att husdjuren är mer värda. Oavsett jag kommer inte ta med mitt djur till ett skyddsrum för jag gillar inte människan. Finns andra lösningar som tur är 😎
2022-03-06, 03:22
Medlem
Mowglinos avatar
Folk är allergiska, bara respektera tyvärr.
2022-03-06, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Ja, även mot kärringar och snorvalpar med parfym. Ska de då inte heller få plats?
2022-03-06, 03:28
Medlem
Miffotmorgans avatar
En hund är värld mer än hela jordens negrer och judar.
Den som nekar min hund en plats i skyddsrummet kommer bli skjuten och uppäten.
2022-03-06, 03:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Finns inte på kartan att vi lämnar vår hund, stannar med honom oavsett. Har inga barn att prioritera.

Skrivit under namnlista, https://www.skrivunder.com/tillat_husdjur_i_svenska_skyddsrum i hopp om en lösning som fungerar även för oss med pälsdjur. Mkt läsvärd text på länken.
Har skrivit under.

I mitt skyddsrum får ingen plats som inte aktivt tagit ställning för medlemskap i NATO.
2022-03-06, 03:30
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino

Allergisk kan man vara emot mycket, jag tål inte damm och kvalster bland annat, kan jag kräva att mitt skyddsrum är nystädat och sen städas varje dag? Att människor har nytvättade ting med sig? Nej! Kommer inte finns någon kontrollant för detta på plats.
2022-03-06, 03:33
Medlem
Miffotmorgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Har skrivit under.

I mitt skyddsrum får ingen plats som inte aktivt tagit ställning för medlemskap i NATO.
Om du börjar shilla för nato i skyddsrummet, är risken stor att du blir ihjälslagen av folket där i.
2022-03-06, 03:35
Medlem
BengtsforsBoiss avatar
Jag tycker det är okej att ta med sitt husdjur om man avser att äta det senare som ett extra proteintillskott. Vad som oroar mig mest är hur vi skall göra med de som är glutenintoleranta och laktosintoleranta för jag tänker valmöjligheterna blir väl begränsade i nödsituationer?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in