2022-03-06, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ryssland kan bli ett Nordkorea 2.0.

Ekonomin för dom civila är i en katastrof och är långt från över. Putin kommer vara rädd för att hans befolkning lämnar landet när dom är trötta på honom. Flyr du? Då riskerar du att bli fängslad om dom hinner få tag i dig vid gränsen.

Rysslands katastrof kommer att slå hårt mot väst ekonomiskt. Tror knappast att Tyskland kommer att följa USA:s pipa länge till.

Resten du skriver är bara trams!
Citera
2022-03-06, 01:45
Medlem
Sqrbankens avatar
Är det ukrainska försvaret i närheten av någotnting som kan kallas för en (central) organisation? Får känslan av spridda skurar bestående av "puritaner" som mer eller mindre opererar i egenmäktiga celler av olika storlekar.
Citera
2022-03-06, 01:46
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Ja "jätterolig". Låt oss provocera Ryssland lite mer vetja. Väst lyckades provocera fram ett krig, vem vet vad mer spännande vi kan provocera fram.

Vad superpuckot inte fattar är att "Tsar bomba" var EN prototyp, knappt transporterbar med flyg. Lite information kombinerat med okunnighet/lathet skapar ENORMA mängder desinformation
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Putin skulle först se till att skicka kärnvapen mot alla länder, för att sedan begå självmord.

Självmord skulle visa att Putin är svag.
Korrekt. Så det är ju bara att hoppas att det finns filter kvar i Ryssland som stoppar Putin från att avfyra ett kärnvapen när han har lust. Oavsett utgången i Ukraina då kan Putin hota med kärnvapen för att ta över land efter land. Jag börjar fundera på om man inte borde bortse från hans hot och militärt hjälpa Ukraina. Framförallt visar alla trollen här i tråden att Putin är rädd och behöver sprida desinformation. Kanske NATO och NATO-allierade skulle syna den lille ryska pedofilens kort och gå in militärt i Ukraina?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag hoppas du förstår att de kan göra Kiev till en parkeringsplats med förhållandevis få bomber. De kommer allt eftersom öka våldet tills de får som de vill.

Det är inte staden i sig som skjuter tillbaka iofs. Ukrainarna finns ju där fortfarande och gör det jobbigt för dem.
Citera
2022-03-06, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Rysslands katastrof kommer att slå hårt mot väst ekonomiskt. Tror knappast att Tyskland kommer att följa USA:s pipa länge till.

Resten du skriver är bara trams!

Det här är det bästa som kunde hända Tyskland

Tysk nationalism kommer öka, ökade försvarsanslag och Miljömupparna kommer inte ha ett skit att säga till om.

Det är möjligt att NS2 kommer komma i drift men du kan ge dig fan på att Tyskland kommer inte glömma detta och ta varje steg möjligt för vara så oberoende av Ryssland dem kan.
Citera
2022-03-06, 01:47
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Du har rätt. Tänk på att Hitler överlevde flera mordkomplotter redan för 80 år sedan. Putin är säkerligen ännu svårare att nå än vad Hitler var.
Jag tror att Putin kommer skicka iväg ett kärnvapen om han blir ännu mer trängd. Ser inte varför han inte skulle göra det. Han saknar empati och skiter i om folk dör.

Det är pest eller kolera med den där...

Låta få som han vill om han viftar med kärnvapen? Då blir det nya toner.. inte bara från prutten själv utan andra fascistiska länder också.

Inte få som han vill? Inte heller bra.

Den enda bra utkomman för alla just nu är att han trillar pinn eller avsätts.

Kan ni tänka er hur ett så stort blöjego skulle reagera om hans cirkel krävde utav honom att han avgår? Han lär ju också ha sett till att han inte är beroende av någon runtom honom.

En hjälte behövs.... det är den enda utvägen som gör att ryssland får en chans igen.
Citera
2022-03-06, 01:48
Medlem
Detta är sorgligt, kolla hur den barbariske Ryssen slaktar Civilia.. se på egen risk säger jag bara.

https://www.bitchute.com/video/W6gopEDeEsIO/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Hur blir man med i denna världseliten då? Jag vill vara med! Mina kompisar som är med i politiska partier - hur kan de gå med i världseliten?

Bli finansminister och sedan statsminister har visat sig fungera. (World Economic Forum)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Angående Kadyrov

https://www.svtplay.se/video/33401274/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-de-ryska-torpederna?info=visa

Detta reportage av Uppdrag Granskning visade vilken wannabePutin han är, hans mördaruppdrag i Sverige gick inte riktigt enligt planen

Samt ingen sann muslim skulle nånsin respektera nån sån man som han i Kadyrovs regim som eltorterade kvinnor för utpressning

Blev det nånsin bekräftat att generalen Magomed dog?
Han lever. Fast frågar du en viss användare här inne så är han död. Han är tvärsäker på det, trots att han inte har några bevis.

"orkar inte leta fram" ...när man frågar.
Citera
2022-03-06, 01:49
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
En liten sak..

Hitler hade tillgång till mängder utav stridsgas. Han skickade inte iväg de trots att slutet var nära..

Så jag tror inte Putin är sugen på armagedon...
Putin vill ha ära och bli ihågkommen i historieböckerna. Om han tror att en kärnvapen-bomb i New York kan hjälpa honom med det så kommer han trycka på den knappen. Om han tror att resultatet blir motsatsen så kommer han inte trycka. Psykopater är enkla att förstå på det sättet.
Citera
2022-03-06, 01:49
Medlem
MrArturs avatar
Ursäkta. Jag kan ha missförstått. Menar du att det inte är du som skrivit detta (länken nedan) ?
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej jag citerade vad han hade skrivit gör om gör rätt.
[i]Amerikanarna i sin civilförsvarsmanual

Anger strålningen till 24Gy =24 000 Rad / timme efter en vätebombs explosion.
Dödlig dos ca 300 Rad.

Strålningen sjunker enligt 7/10 regeln = varje tidsfactor 7 sjunker strålningen delat 10.

T1 = 24 000 Rad / Timme
T7= 2400
47T= 240
14D = 24
3 Mån = 2.4
2 år = 0.24

Nästa att ta hänsyn till är hur bra skydd du har, i bild visas hur tjockt material som halverar strålning.
https://danger.mongabay.com/images/a...k/fig23-01.gif

Länken här fungerar inte. Halveringsdjupet är också beroende av isotop. Högre energi gammastrålning kräver ett tjockare skydd för halverad dos. Materialet av skyddet spelar också stor roll. Betastrålning är mer lättstoppad än gamma som båda är mer svårstoppade än alfastrålning.

Citat:

Jag utgick bara ifrån vad han skrev.
Dvs efter 3 månader så skulle styrkan vara 125 gånger längre än en dödlig dos på 300 Rad som han själv skrev.

Efter 3 månader med cesium 137 har aktiviteten avtagit med 0.6 procent av den initiala aktiviteten. Till 99.39 procent av den ursprungliga aktiviteten således.

Citat:

Vidare har ett kärnkraftverk tonvis med radioaktivt avfall, stavar, mm.

Ta bara Chernobyl som efter 10 dagar hade släppt ut 400 gånger mer än hirochima
https://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Chernobyl_and_other_radioactivity_re leases
Denna härd kunde ha fortsatt och brinna i många år och spytt ur radioaktivitet och då var det ändå bara en 1 reaktor med stavarna inte något avfall.
Innan initialvillkoren blir relevanta måste du, eller vem som nu skriver dina inlägg, lära sig hur man räknar på sådant här.
Senast redigerad av MrArtur 2022-03-06 kl. 01:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in