2022-03-06, 00:27
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Vad sägs om att INTE strypa betalmedel till vanliga oskyldiga ryssar? Fattar man inte att det här bara kommer göra gemene ryss ännu mer antiväst? Det spelar rätt in i Putins narrativ och ger honom rätt i mångas ögon.

Snacka om att hälla bensin på elden. Västvärlden är ta mig fan efterbliven och full
Det har jag sagt hela tiden. Väst kör ett mycket farligt spel nu. Det är lätt att sitta här i vår trygghet och inbilla oss att det ryska folket förstår och bara accepterar varför väst gör så här, men sanningen är att de som tvingas leva i den misären ganska snart kommer att vända sin avsky mot oss istället och ställa sig bakom Putin. Då blir det farligt på riktigt!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Den där Trump översten kanske inte var så dum ändå..
Min personliga åsikt om Trump. Han va efterbliven inom inhemsk politik. Men utrikespolitik har jag tamejfan inte sett någon bättre president i USA. Där får han 10/10.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
Putins fredsbevarande styrkor välkomnas https://twitter.com/nexta_tv/status/1499999783657918468?s=20&t=mUsjDpcIGWl2EVes2i3eLA

Har de kört på en gubbe?
Citera
2022-03-06, 00:28
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Calls to boycott McDonald's, other brands in wake of Russia's invasion of Ukraine
Political pressure is building for companies to halt business in Russia because of its invasion of Ukraine

https://www.foxbusiness.com/lifestyle/boycott-mcdonalds-brands-russias-invasion-ukraine

Det kommer väl nästa vecka, man tänker väl kräma ut de sista rublerna först. Själv tänker jag ta en paus..

Måste säga att det är ändå rätt sjukt hur omvärlden reagerat. Krig brukar komma och gå och relativt lite händer. Några sanktioner här och där.

Men här går hela världens företag och länder i princip unisont in och stänger av allt de har i ryssland och kastar ut dem ur diverse system.

Jag säger inte att det är fel, men något säger mig ändå att det hade inte varit såhär om det inte varit Ryssland, eller framförallt Putin är det ju man vill klämma åt.

Finns säkert en del som påpekat det i tråden redan.
Ryssland har alltid setts som det oberäkneliga monstret och den stora fienden tror jag,
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Nähä, okej.

Ja, så du kan lugna könet. Han har gjort så här förr. Nu blev det lite väl mäktigt men Ryssland kan inte förlora det här.

Han kommer sända in tusen legosoldater härnäst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
Vad Putin anbeträffar så är säkert Ukraina fortfarande -(och alltid varit) en regim och en permanent fientlig makt gentemot Ryssland som förmodligen förvärrats av dess historiska och nuvarande koppling till nazisterna. Det enda Ryssland kan göra är att dumpa den nuvarande regimen, ordna en ny regering och nya val och utverka en garanti för erkännande av Donbass, avskaffande av Nato-medlemskap och neutralitet eller samarbete med Ryssland.
Nej, det är inte det enda Ryssland kan göra. Ryssland kan också välja att sluta upprepa lögnen om att Ukraina styrs av nazister, respektera landets gränser och att arbeta för goda relationer för att minska spänningarna.
För övrigt: Ukraina styrs av en demokratiskt vald regering, till skillnad från fascisten Putler.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Låta Putin ta östra Ukraina och skicka fram avskräckande Nato trupper till gränsen vid Polen. Sen förhandla och förklara västra Ukraina neutralt.

Låta den aggresive belönas för sitt krig alltså, du utgår från att han skulle nöja sig med delar av Ukraina, håller inte med men tack för att du förklarade och kom med ett förslag.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Ja, det bör betonas.
Ja verkligen.
Så mycket att det borde postas en gång i minuten i detta forum tills alla förstår det.
Citera
Medlem
ElonRuskpricks avatar
Att Visa och Mastercard stänger innebär ju att behovet utav sedlar blir större.

Svensk handel hade ju blivit lamslagen tills att det fanns tillräckligt mycket sedlar i omlopp.

Var några år sedan som jag var i Ryssland senast, någon som har koll på kortanvändningen ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Läs på lite först. Innan du pratar halveringstider mm. Ingen kommer att bo i Stockholmregionen på över 600 år om en vätebomb smäller där.
Haha grabben har du ens läst Kemi eller Fysik?

Folk bor nu i Nagasaki och Hiroshima.
Bakgrundsstrålningen är obefintlig, inga effekter på hälsan och så har det varit i flera årtionden redan.

Tar du Tjernobyl så är strålningen i omgivningen flera hundragånger högre och då snackar vi utanför sarkofagen.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Ryssland har så klart inte Swish eller BankID nej, men det kanske inte var det du menade? Jag drog det bara som ett exempel på hur jobbigt svenskar upplever det när en populär tjänst slutar att fungera.

Jag är övertygad på att ryssarna kommer att komma på en lösning framgent, människan är anpassningsbar till sin natur. Men det är en extremt prekär situation som Ryssland kommer att hamna i den närmste tiden. Våra liv är idag väldigt beroende av att den här typen av lösningar fungerar utan avbrott och det blir snabbt kaos i många led när de inte längre gör det.

Jag jobbar själv inom den här branschen så jag kan intyga att det kommer att bli väldigt dålig stämning väldigt snart.

När denna konfliten är över så får kan nog alla lära sig av faran i att vara beroende av centraliserade tjänster. Hur jävla skört det digitala samhället faktiskt är. Det som är ryssland idag kan vara Sverige imorgon, om 10 år kan ryssen vara svensk istället.
Citera
2022-03-06, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Har de kört på en gubbe?
Sluta sprid krigsbilder på döda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto