2022-03-05, 23:58
Medlem
thebroffessors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Snälla säg inte att du går på brölet? Tror du på tomten också?
Man kan hävda samma sak om motsatt sida.
Citera
2022-03-05, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivaxxer
Ryktas att Chang Frick är rysk spion.
Jag tror inte han e spion. Men yttersta högern trodde på Ryssland liksom tusentals konton på Flashback. Men nu låtsas man om att man aldrig tyckt som man tyckt dvs hyllat Putin. Ingen respekt till sådana lögner.
Citera
2022-03-05, 23:59
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej en vätebomb är inte samma sak som en härdsmälta på ett kärnkraftverk.
Chernobyl är inte någon vätebomb

En vätebomb kan inte slå ut mer än Sverige.

Du är medveten om att halveringstiden för isotoperna är korta och den mesta av energin frigörs direkt och de kommande 48 timmarna i form av strålning.
Efter det så är inte strålningen speciellt hög.

Om du missade inlägget:

Citat:
Amerikanarna i sin civilförsvarsmanual

Anger strålningen till 24Gy =24 000 Rad / timme efter en vätebombs explosion.
Dödlig dos ca 300 Rad.

Strålningen sjunker enligt 7/10 regeln = varje tidsfactor 7 sjunker strålningen delat 10.

T1 = 24 000 Rad / Timme
T7= 2400
47T= 240
14D = 24
3 Mån = 2.4
2 år = 0.24

Nästa att ta hänsyn till är hur bra skydd du har, i bild visas hur tjockt material som halverar strålning.
https://danger.mongabay.com/images/a...k/fig23-01.gif

Filteranläggning som befinner sig utanför skydd är en självklarhet. Om filter i skydd så blir det
som att bo i reaktorkärnan på ett kärnkraftverk.

Nu kan du räkna på det själv.

Chernobyl var en "walk in the park" i jämförelse mot en vätebomb.
Senast redigerad av shoottheelks 2022-03-06 kl. 00:01.
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Oj vill inte ens bemöta..jag är i fredsrörelsen så du får inga krigstermer från mig.
Det är bara så att många tror att Ukraina är typ som vilket eu land som helst men det är det inte
Och trots dessa problem verkar ukrainarna älska sitt land över alla breddar.
Du har rätt. Synd att ryssarna inte älskar sitt land lika mycket. Vi hade sluppit detta.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Fria Tider. Nya Tider. Nyheter idag. Avpixlat.
Är det dessa som är anledning till att ryssar är inne i Ukraina.
Har de verkligen läsare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
Imorgon är en ny dag.

I Turkiet kommer president Erdogan sitta och vänta på telefonsamtal från sin ryska kollega verkar det som:

https://www.hurriyetdailynews.com/erdogan-to-hold-phone-call-with-putin-tomorrow-presidential-aide-says-171995

I bästa fall ett begränsat eldupphör för att evakuera fler civila hoppas jag på.

Erdogans fru var i TV. Fullständigt stöd till det ukrainska folket. Och Erdi själv levererar Bayraktar efter Bayraktar till UA.
Citera
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
VDV fortsätter att briljera. Har de lyckats med något alls i denna fredsbevarande operationen

https://m.imgur.com/a/CjNil2i
Många "darwin award" vinnare där.
Citera
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Tveksamt att 9 000 dött. Låter alldeles för högt.

Berätta! Vad är en rimlig siffra?
Citera
2022-03-06, 00:00
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Ingen general. En av tiotusentals pensionerade överstar i USA. Alla officerare som inte får sparken blir överstar när de pensioneras. Jag känner några av dem. Ett par har liknande åsikter. Men de vet knappt var i världen vare sig Sverige eller Ukraina ligger.

Flera av dem var däremot stationerade i Tyskland under kalla kriget och de vet precis vad som händer nu. De säger att de gärna ser lite krig mot Putin
Jag såg det nu.
Denna dåre ville Trump sätta som ambassadör i Tyskland?!

De jobbar hårt i de ryska trollfabrikerna men de lyckas inte hitta mycket substantiellt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Nu är den där nyhetsrapporteringen flera dagar gammal, men när det var färskt så hörde jag att en journalist i Ryssland var tvungen att betala för sitt hotell i förhand dagen innan detta besked kom från VISA och Mastercard.

Personalen var oroliga över att dom inte kommer kunna ta emot betalningar från sina gäster, vilket nu i efterhand är förståeligt.
Kul för alla diplomater, finns ju andra kort iof..
Citera
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Kiev är hur lugnt som helst. Förbereder sitt försvar under tiden om ryssarna skulle försöka nåt. Kejsaren är naken och konvojen står fortfarande still.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1500218514531094534?s=20&t=znLIYHD--QEBlcn5LtrUsg

Dessutom välutrustade soldater som ser ut som man förväntar sig att en modern soldat ska se ut. Det är ju en sådan enorm skillnad mot det tattarfölje Putin har skickat in.
Citera
2022-03-06, 00:01
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Jag känner mycket väl till Rysslands militära kapacitet, Putin har använt 90% av sina styrkor samlade vid gränserna utan att uppnå något. Ryssland har inte obegränsade militära resurser, de som återstår nu är reservister... och unga värnpliktiga, ingen av de vill dö för Putin.

Det som chockat de ryska soldater är motståndet de mött i östra Ukraina som till stor del bebos av ryssar... Deras befälhavare har sagt att de kommer välkomnas med blommor...

Putin kan inte tömma hela Ryssland på soldater för att skicka de till Ukraina.
Redan nu finns rasputina... töväder när tjäle smälter och det gör att de ryska pansarfordon och lastbilar är tvungna att fördas på asfalterade vägar bara vilket underlättar för ukrainare att anfalla dessa kolonner.

Helt obegripligt. Hur kunde man misslyckas såhär? Verkar ju som man bara skickat in skrot i några förvirradade skrämseloperationer.

Man börjar ju undra om allt är en teater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in