Citat:
Ursprungligen postat av
nousernameneeded
Ja jag hoppas att jag står bredvid bomben när den smäller... för överleva skulle jag inte vilja göra efter ett sådant scenario
Han/Hon/Den pratar strunt. USA/NATO vet exakt var skrammelrören till ubåtar är, missilförsvar är gjorda för att plocka ned just MIRV.
Kärnvapen är känsliga maskiner, krävs egentligen bara en splitterträff i elektroniken för att de skall bli funktionsodugliga. Så det krävs inte ens en direktträff. Därför blir alla dessa filmer så löjliga, näär de skall "desarmera" ett kärnvapen. ett par rejäla slag med en hammare på elektronikpaketet så kan de inte detonera.
Iofs, det borde egentligen räcka med att hälla ett glas vatten enner pissa ner i elektronikbayen. Fast det kanske inte skulle vara lika "spännande" om hjälten gjorde det....
Och Kärnvapenkrig är inte "game over" personen baserar sina vanföreställningar på skräpromaner och hollywoodfilmer.
Allt detta förutsatt att de ryska kärnvapnen inte slås ut på marken med konventionella vapen.
Ryssland saknar möjlighet att freda sitt luftrum från Västflyg (undantaget trafikplan, som inte undanmanövrerar).