2022-03-05, 22:37
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Serberna har av någon anledning alltid varit extremt proryska. Speciellt de nationalistiska delarna av Serbien. Jag tror inte de kommer att bli medlemmar i NATO eller EU under överskådlig tid.

De tillhör den ortodoxa delen av Europa rent kulturellt, det är det ingen tvekan om. Men politiskt tillhör de naturligtvis inte Västeuropa, så som Rumänien och Bulgarien gör.

Ja, Serbien har haft en chans att komma in i EU. De "förhandlar" men Serbien gillar inte EU. Enkelt val. De får stå utanför och hoppas på Ryssland. Garanterat finns det inget stöd i EU för att ta emot Serbien idag med dessa starka band till Ryssland.
Citera
2022-03-05, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Återigen, hur kommer du fram till detta baserat på att någon antecknade koordinater på en kneepad?

enligt kommentarerna så är det GPS kordinater mellan flyg och marktrupperna. Men ska se om jag hittar ett Golnas och testa de i så märker jag nog själv.
Citera
2022-03-05, 22:38
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Sån bullshit. Ryssarna har inte förlorat annat än allt internationellt förtroendekapital samt stor del av ekonomiska framtidsutsikter. Inte alls en majoritet här som hävdar att Ryssarna förlorat. Det går inte så jäkla bra i själva kriget, men långsamt framåt går det för dem.

Bra sammanfattning.. På lång sikt ser det dock inte bra ut för den dåligt plastikopererade gubben..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berg-Erik
Ja ok då kanske det är dags att läsa på litegrand om den diagnosen.

Som bekant är detta kritisk teori: Man förklarar alltid sin ideologiske motståndare som psykiskt sjuk. Utan att motivera detta kliniskt.

Obs även Putin / althögern begagnar samma tricks. Zelensky är knarkare och Bidén är fullkomligt dement.

I och för sig så tyder en hel del på att Bidén har en begynnande demens. Men helt jävla dement är han uppenbarligen inte.
Tack för sammanfattning - paranoid, dement och knarkare..upplyftande gäng
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Hans
Eller, en galen idé bara, så säger Putin åt sina soldater att dra sig tillbaka så de civila inte sätts i fara.
Haha ja, hade blivit väldigt förvånad om jag fick se en sådan nivå utav sympati från Putin.

Befolkningen i Ukraina är ju trots allt nazister och narkomaner enligt honom själv!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det vore generalfel att inte köra 24/7 beredskap nära gränsen nu. NATO signalspanar nog rejält nu.

tankar han ukrainas plan eller ryssland? me denna
Citera
2022-03-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Vi får den i tråden Erik. Kolla bara på Putins tal där publiken är inklippt på ett taffligt sätt. Snubben sitter i en bunker i Sibirien och spelar med unga ryssars liv.

Som det heter i Stefan Demerts gamla sång:

Herr Putin är en luring, ja en riktig luring,
herr Putin är en luring, och det är vi allihop.
Han eldar dig med floskler när du drar i striden ut,
själv går han under jorden när det börjar osa krut.

Aha det förklarar saken. Du är en boomer som är rädd att dö i Corona och nu har du ersatt coronahysterin med rysshysteri för att kunna fortsätta i samma spår. Grattis!
Citera
2022-03-05, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Men enligt 95 procent av skribenterna på denna tråd så har ju Putin redan förlorat.

Så det du skriver måste vara fake news.
Ja, det har han säkert och likaså ukrainas religiösa ledare.

Trist att sverige tuppfäktas när de innehar en så bräcklig valuta såsom kronan.
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Moskva har varit belägrat många gånger så du får vara mer specifik nu när du uttalar dig din fåntratt...

Ja...

Borde ju ha varit uppenbart om man inte är trög att jag syftar på att Stalin/Hitler anses som diktatorer likaså Putin nu... men till skillnad ifrån Putin så stannade ju dessa kvar i sina huvudstäder när fara analkades... men du var nog inte tillräckligt smart för att förstå det... så felet är mitt...

Moskva har ALDRIG varit belägrat, snälla läs på!

Var kom Putin in i bilden?? Det var ju Zelenskys mod jag kommenterade... Det blir väl så när man använder Google Translate.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Mindre bra för ryssarna att deras trupper bara lämnar moderna luftvärnssystem. De ser inte ens ut att ha saboterats:

https://twitter.com/JimmySecUK/status/1500119067188998145?s=20&t=OjAOlJXZb9lRAzuXqs-9_g

https://twitter.com/JimmySecUK/status/1500124211309854720?s=20&t=OjAOlJXZb9lRAzuXqs-9_g
Undrar om putin blir delgiven dessa foton eller om hans gäng mörkar? Det är sjukt förnedrande för ledningen med allt detta slöseri med statsbudget.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Ja var är vi på väg?

"Putinhyllningar" ger 10–25 års fängelse i Slovakien och upp till tre år i Tjekien. Sputnik och RT blir förbjudna på många plattforma och länder.

Jag trodde aldrig att ryssarna skulle invadera då dom ställde upp utmed gränsen och jag skrev då att det var vansinne. Nu är dom inne så det bästa är mitt tycke att avsluta kriget snabbt och ta det till förhandlingsbordet och verkligen få reda på vad ryssarna är ute efter. Allt för att skona liv och infrastruktur i Ukraina. Ukraina kan dom aldrig ta och kontrollera för alla där är för väst nu, möjligen delas landet upp men då har vi ju en pyrande konflikt länge här i Europa som varken gynnar Ryssland eller EU.

Egentligen är inget av detta en överaskning för ryssarna har hotat om detta i +15 år. Ukraina skulle ha varit smartare och hanterat ryssarna bättre istället för spridande av hat, tjat om NATO och allt annat. Hade dom också tagit tag i korruptionsträsket så hade dom för länge sedan varit medlemmar av EU och då fått vårt militära skydd (av vad som finns utan NATO).

Tyvärr så ser det inte ut som om kriget avslutas snabbt utan Ukraina ska tydligen malas ner till småsten eftersom krigshetsarna är aldeles för högljudda i sitt rysshat.

Jag har varit emot alla orättfärdiga invasioner och krig som Afganistan, Irak och Syrien därför att det leder ingenstans och civilbefolkingar dör och lider. Det är någon stormakt som anser sig ha rätt att piska människor då och då samt krigsindustrin som får göra massiva vinster. Jag har samma inställning nu och hyllar ingen invasion av Ukraina som är fel. Men jag kan ju förstå en del av argumenten Ryssland, Kina och USA kommer släpande med under deras startade krig.

Det är viktigt att se och förstå allas sidor för att kunna komma överens i framtiden. Nu är ju detta Biden och gängets våta dröm så det lär bli långvarit vad än Ryssland gör, det är helt enkelt läge att krossa landet och vi får se vad Ryssarna gör åt det. Ryssarna känslor för Ukraina fick dom att svälja betet, ryssarna är helt enkelt grundlurade och Putin förstår nog det nu.

Jo, Ryssland kommer att krossas. Putler hade ett val 2014, och han valde fel! 2022 tyckte väl svinet att han inte hade något val. Ett demokratiskt Ukraina är livsfarligt för Putler, men inte för Ryssland, om folket där vägrar att vara en del av en cancersvultst.
Citera
Medlem
Bengt-Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hinku
Judejuntan faller snart!
Den fredsbevarande operationen går som planerat.

Låter nästan som att du hävdar att ryssarna är nazister. Vilket låter skumt då de hävdar att de går in i Ukraina för att avnazifiera. Verkar på dig som de sympatiserar med nazistisk ideologi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in