2022-03-05, 22:04
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Tycker nato och Usa ger ett veligt intryck.
Har dom haft 30 toppmöten nu?
Vad vill du dem ska göra eg??
Dem kommer inte gå in i Ukraina på ngt sätt och det kommer kvarstå så också!
Citera
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Klipp på en väldigt stor mängd övergivna ryska fordon i en konvoj. Kravallutrustning ligger kastad i högar på marken. Kan det röra sig om förmodade befriare som fastnat där när invasionsplanen gick åt helvete?

https://twitter.com/eskelinen_antti/status/1500171988307898368?s=20&t=cDbCTGslWc2WG_Zz1nJWoA

Man anar mer och mer hur det lär se ut vid den där fastkörda jättekonvojen.

Det är mycket material som Ukraina direkt kan dra nytta av. Lastbilar, skyddskläder, hjälmar. Jag har lite svårt att förstå Rysslands strategi här. Varför lämnar man värdefull militär utrustning i fiendeland?

Tillsammans med alla vapen och ammunition som strömmar in från väst så lär ju Ukrainas minsta problem vara materielen.
Citera
Medlem
Ghastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Frågan är hur någon ska kunna veta hur bra de fungerar i skarpt läge. Har iofs. på känn att förvaringen i någon rostig sovjetsilo i den blöta ryska barrskogen inte gör underverk för funktionen...

Ja om det händer så får vi hoppas på det.

Anonymous borde hitta alla platser. Bara hacka putins mail. Sen åka desarmera dem.
Citera
2022-03-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Har också märkt det! Överallt där narrativet inte passar in så tystas det ner. Vad händer?
Tex att Israel inte fryst ut Ryssland.
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Tycker nato och Usa ger ett veligt intryck.
Har dom haft 30 toppmöten nu?

1) Nato är inte direkt inblandade i den här konflikten. Mötena angår nato-ländernas säkerhet.
2) Om nato ger sig in i det här får vi WW3 och ett jävla helvete. Det går redan dåligt för prutten som det är.. men tyvärr på bekostnad av Ukraina. Ukraina faller.. ryssland vittrar förhoppningsvis bort. Alternativet är att senile prutt smäller av alla kärnvapen som han har.

Räkna med att fler kärnvapenhot kommer ....

Det här jävla rövhålet måste dö.. omgående.

Som sagt: jag hoppas innerligt att han dör i sömnen av en oväntad stroke.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Använder man Eurofighter Typhoon till spaning också? Är det en multi-role likt gripen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
De har eget.
Och de pratar på nån HF frekvens, radioamatörer har snappat upp en del roliga saker. Även musik = störning från Ukraina.

Spännande att följa när de hoppar mellan frekvenser och försöker etablera kontakt med varandra. Riktigt 60-tal.
Man kunde höra dem prata om allt möjligt...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
De har eget.
Och de pratar på nån HF frekvens, radioamatörer har snappat upp en del roliga saker. Även musik = störning från Ukraina.

Spännande att följa när de hoppar mellan frekvenser och försöker etablera kontakt med varandra. Riktigt 60-tal.

nej nej, jag tror de kör GPS här. ska undersöka det och återkomma. De kör alltså inte krypterat med Radion? kan tänka mig en del kompisar kör av lathet mellan varandra öppet. Annars låter det väldigt amatörmässigt...
Citera
2022-03-05, 22:06
Medlem
fernebos avatar
Mindre bra för ryssarna att deras trupper bara lämnar moderna luftvärnssystem. De ser inte ens ut att ha saboterats:

https://twitter.com/JimmySecUK/status/1500119067188998145?s=20&t=OjAOlJXZb9lRAzuXqs-9_g

https://twitter.com/JimmySecUK/status/1500124211309854720?s=20&t=OjAOlJXZb9lRAzuXqs-9_g
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapenski
Ja jag håller verkligen med. Militär dödar barn med flit. Rysk militär. Måste stoppas! Väck Biden med ett lavemang och kaffe så att han piggnar till nu. Världen väntar.

"Dödar barn med flit" Har du någon pålitlig oberoende källa på denna extremt allvarliga anklagelse.

Och innan du ylar "rysstroll" så kan jag brätta att om man definierar "barn" som under 18 så VET jag att jag varit delaktig i att ha dödat åtminstone ett barn "med flit".

Inget jag är vare sig stolt över eller ångrar. Sådant var läget. Kunde jag göra det ogjort, eller ändrat utgången skulle jag göra det, men vid tilfället var det det enda alternativet.

Så jag anser allvaret i denna anklagelse är sådant att jag efterfrågar oberoende källor.
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysk-pravda
Hålla med. Ryssland har inte råd att ha en USA-kontrollerad naziststat nära gränsen. Om denna stat är Sverige - på andra sidan Östersjön. Att det finns ett glapp i detta men inte så stort!
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Ukraina är INTE en USA-kontrollerad naziststat, där bara bara Putins påhitt och ångesttankar.

Att Ukraina, med sin judiske president, skulle vara en naziststat är ju en så absurd lögn att man tar sig för pannan.

Det krävs en väldigt kreativ mytomani för att ens tänka ut en sådan lögn. Eller. Det krävs folk med en KGB-bakgrund som Putin - dvs folk som skolats i att desinformera och ljuga.
Citera
Medlem
Ravatoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
nej nej, jag tror de kör GPS här. ska undersöka det och återkomma. De kör alltså inte krypterat med Radion? kan tänka mig en del kompisar kör av lathet mellan varandra öppet. Annars låter det väldigt amatörmässigt...

Jo det kör krypterat också, verkar vara en blandning. Konstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in