2022-03-05, 21:42
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Ukrainskt flygplan AN-124 har lyft från Gdansk.
https://fr24.com/ADB373F/2b098e3c

Ser ut att vara på väg till Ukraina men destination är N/A

Och AN 12 strax vid gränsen. Kom från Estland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha och nästa gång anfaller han Finland och då kommer du din syltrygg resonera likadant.

Tror jag inte. Det har han inte råd med. Han får nöja sig med Ukraina, för den delen Finlands sak är vår sak. Men du tycker läget ser gynnsamt ut för Ukraina eller och att ryssen kommer ge med sig. Att konvojen på närmare 7 mil ska backa tillbaka till Ryssland...
Citera
Medlem
Ryssland lanserar nu sina absoluta elittrupper in i Ukraina med pansar som taget ur en sci-fi film. Hur ska Ukrainas vapen kunna penetrera träpansar!

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/t7bgp0/futuristic_armor_for_russia_how_come_we_didnt/
Citera
2022-03-05, 21:43
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
Du skulle inte vilja ha hämnd om låt oss säga dina barn bli brutalt mördade av ett gäng ryska soldater? Alt föräldrar partner syskon vad som helst? Man måste givetvis inte spränga sig

Det är inte det jag påstår. Vad jag opponerade mig mot var bara jämförelsen med tjetjener. Jag har svårt att se att enskilda ukrainare skulle agera på samma sätt som enskilda tjetjener gjorde efter kriget i Tjetjenien. Det finns trots allt en komponent som saknas när det kommer till ukrainare jämfört med tjetjener och den är att islamism, inklusive dess tankar om martyrskap, torde vara ovanlig hos ukrainare.
Citera
Medlem
Finns de någon någlunda säker källa på.hur många ryska soldaterna som bragts om livet?
Citera
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Det hade förvisso Stalin och Hitler också 😂! Då båda var kvar i huvudstäderna fast de var belägrade!

Nej, Stalin stack från Moskva.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det finns inga plan tanka uppe i luften för det planet....

Klart det gör. De flyger dock inte med transpondrar igång.
Citera
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Ukrainskt flygplan AN-124 har lyft från Gdansk.
https://fr24.com/ADB373F/2b098e3c

Ser ut att vara på väg till Ukraina men destination är N/A

Godspeed big bird, hoppas hon kommer fram ordentligt. Och självklart är destinationen N/A, de vill INTE att ryssen skall vänta på den...
Citera
2022-03-05, 21:44
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evaeva
Finns de någon någlunda säker källa på.hur många ryska soldaterna som bragts om livet?

Nej, men något tusental är det. ca 500 enligt kreml för några dagar sedan... 2,000 enl. CIA för några dagar sedan. 6,000 enl. ukraina för några dagar sedan.

Troligtvis något tusental.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Nu går de ryska V-styrkorna full Mad Max här.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1500148010646388747

Är det ett försök till något slags improviserat bilpansar av björkträ eller vad fan är det frågan om?

Tragiskt oavsett vad det är! Har de stackars ryssarna inte en egen Solfd..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyytz
Suttit o funderat lite *foliehatt?*

Kan detta ha varit möjligt scenario

Putin o Zelenskyj pratat om att Ukraina ska förbli neutrala och ej ansöka om tillträde till varken Nato eller EU.
Putin har "övning" vid gränsen för att förstärka meddelandet.
Zelenskyj som folkvald och demokratisk säger bestämmer väl inte du jag går med i nato och eu om jag vill, USA har lovat detta sen 90 talet. *synar Putins "bluff"*

Putin går in *bluffar inte*

Zelenskyj: :O

Hur passar rysslands invasion av krim/donbass 2014 in på det, han bröt ju ett avtal där ryssarna fick Ukrainas kärnvapen i utbyte mot att ryssland (bla) garanterade att de inte skulle hota eller angripa ukrina militärt?
Citera
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Tyskarna nådde Moskva vad yrar du på i?

Eller var det godis som regnade ned över staden?

De fick stopp knappt en mil från Moskva. Du borde för det första bättra på dina historiekunskaper och för det andra slå upp ordet belägra i en ordbok.

Eller använder du Google Translate?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in