2022-03-05, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollkalle70
Finnarna kommer nog senare
Ryssen minns nog vinterkriget
Sami/ vita döden
Vilken hjälte

Går de mot Finland går de mot EU. Då behövs kärnvapen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Sen Finland.

Absolut.
Om Ryssland vill stödja Koskenkorva genom att gödsla kornfälten med sina värdelösa krigares kroppar.

"The realistic goal is to make conquest and occupation really, really hard and costly for the invader. That is why Finland has a compulsory military service for men and a voluntary one for women. About 80 % of men receive military training that enables them to fight back like the Afghans did should it come to that. There is nothing in Finland worth the losses that a guerrilla warfare would inflict on the occupation forces nor does Finland have strategic value that would justify those losses."

https://www.quora.com/Could-modern-day-Finland-sucessfully-win-the-Winter-War
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Kan USA fått nys om en pallatskupp mot Putte?

Ja, vi får väl hoppas att han har rätt i sitt uttalande och det inte innebär att ukraina kastar in handduken
Citera
2022-03-05, 20:21
Bannlyst
Vänner. Titta. Ukrainska nazister har nu börjat döda varandra: Denis Kireev, en medlem av den första Gomel-delegationen från Ukraina, dödades under gripandet av SBU, rapporterar MP Alexander Dubinsky. Kireev misstänktes för förräderi.
https://t.me/uniannet/35414

Kanske har en kamp om makten börjat bland de ukrainska nazisterna?
Citera
2022-03-05, 20:21
Medlem
GhangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Vad yrar du om. 80 procent av alla sjukhus i Tyskland och Benelux kräver rysk billig gas. Är du galen?

Jag motsäger inte vad du skriver men kan du presentera några källor på det. Genuint intresserad.
Citera
2022-03-05, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Blir lite jobbigt när varenda jävel går över gamla släktingars gravar och får flisor i fötterna från farfars benkotor. Dock hade jag inte kunnat greppa tanken med att gå in i Finland. Kan ändå "förstå" varför han skulle tänkas gå in i Ukraina även om jag aldrig i min vildaste fantasi trott det så sent som minuten innan han annonserade det.
De senaste 2 veckorna har det visat sig tydligt för mig
Han är kapabel till allt
ALLT !!
Bara att vänja sig med den tanken
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Går de mot Finland går de mot EU. Då behövs kärnvapen.
Och så kan vi sen säga hejdå till all mänsklighet på jorden!
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Ja det ryssarna gjorde i tjetjenien var rent barbari, de fick en del fiender där.
Her face burnt almost beyond recognition, she lies prone on her hospital bed and tells in a child's whispers of the day her mother, father, her two brothers, her sister and her cousin - among 363 people from the same village - were wiped out.
Revealed: Russia's worst war crime in Chechnya
https://www.theguardian.com/world/2000/mar/05/russia.chechnya
War Crimes In Chechnya and the Response of the West
https://www.hrw.org/news/2000/02/29/war-crimes-chechnya-and-response-west

Ja risken är att det upprepas i Ukraina också när det börjar gå dåligt för ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Alla källor har sina agendor, det är viktigt att ha informationskällor från alla perspektiv om du ska ha den minsta aning om vad som händer.

Om du är en själ död NPC som bara vill leva i informationsbubbla och inte bli förvirrad över olika perspektiv så ska du såklart bara hålla dig till informationskällor från den ena sidan och exkludera alla andra.

Jag behöver förstås inte nämna hur trovärdig PK-diktaturernas media är för någon som bor i västvärlden.

Lite Ukrainska fakes, huruvida Ukraina är ett fake land eller inte är upp till deras befolkning, men det kan iaf objektivt sägs att Ukraina är en fake fabrik.

- Ukrainian father crying as he hugged his daughter was actually a pro-Russian rebel in Donbas preparing to fight Nazi Azov Battalion
- 13 Ukrainian soldiers "killed" on Snake Island actually surrendered and are alive and well
- Russian tank that ran over civilian car in Kiev was a Strela-10 Ukrainian air defense system
- Photos of Zelensky in military garb with a helmet on are from 2021 border inspection
- Video of Ukrainian MiG-29 shooting down a Russian Su-35 was a Digital Combat Simulator animation
- Russian cruise missile that blew up the side of a residential building was actually a Ukrainian air-defense missile fired by the Ukrainian military
- Viral video of Ukrainian pilot shooting down Russian jet was a screen recording from Arma 3 video game
- Viral video of Russian jet exploding over Kiev was in fact a Ukranian Su-27
- Russian supply convoy that Ukrainian military blew up was a Ukrainian convoy
- Ukrainian military lied about blowing up 56 tanks that included General Tushayev
- Russian jet bombing near residential homes appears to be a Ukrainian MiG-29 fighter targeting Russian troops
- Claims from Western-intel that Ukraine had shot down multiple IL-76 transport planes carrying paratroopers have yielded no evidence
- Ukrainian Ambassador to the UN reads fake text messages from 2ch (Russian soldiers aren't allowed cell phones in Ukraine)
- Russian attack on Holocaust memorial was an attack on a communications tower nearby

Så Puttler-Rysslands ovilja att medge för sin egen befolkning att man befinner sig i krig är på samma nivå som att någon på Twitter lägger ut en gammal bild på den Ukrainske presidenten med hjälm på? Att snorkråkan Puttler påstår att Ukraina inte är ett land och inte har rätt att existera jämställer du med blandade nerskjutningar där Ukrainska sidan hävdar en sak och Rysk stats TV en annan? Hur tänkte du där?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Hur vet du vad ryssarna planerar? Var finns info om dessa förluster?
Förlusterna är så pass massiva att dom till och med hinner med att dokumenteras

https://www.facebook.com/igor.lutsenko/posts/5178336735523607

ryskattack helikopter som skjuts ner
Senast redigerad av painkiler 2022-03-05 kl. 20:24.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iradeorum
Det är synd att den här tråden ska översvämmas av medelmåttiga psy-op kloner som sytt fast läpparna i Zelenskijs anus. Jag kommer till ditt stora förtret att fortsätta referera till de källor som är mest trovärdiga när det gäller kriget i Ukraina. Dit hör RT i allra högsta grad.

Källhänvisa gärna också till Max Blumentahl, TASS, RWA och the saker. Alla bevis på högkvalitativ oberoende journalistik.

Tja, eller försök till desinformation.
Citera
2022-03-05, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Och ett tips till er som inte vill bli kallade "ryss-troll":
Påstå inte att Ukraina styrs av narkoman-jude-nazister och låt bli att förneka att det pågår en invasion.
Undvik det till att börja med så kanske man kan ta er seriöst.

Men den ukrainsk regeringen är den första pro-nazi sedan andra världskriget. Hur förklarar du det? Jag hade hellre lämnat makten än styrt med nazister eller använt nazistiska styrkor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in