Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
1. Jag är svensk och har varit här på flashback länge och det vet du så det går inte att förtrycka och tysta på det viset.
2. Jag sa ju som det var. Är det indiska studenter så är det ju i ryssarnas intresse att släppa ut dom så dom kan bomba utan att Inden blir förbannade. Varför är studenterna fortfarande kvar?
Vill du och andra inte ha en levande diskussion, olika information, olika åsikter, fler synsätt? Du menar att vi alla ska ha exakt samma perspektiv och åskikt samt aldrig tänka utanför den boxen? Jag ogillar ju Rysslands auktoritära system och Saudiarabiens absoluta monarki eller varför inte Nordkoreas diktatur. Varför ska vi närma oss dessa skitsystem hela tiden med hjälp av sådana medlöpare som dig?
Jag är, gärna "överlöpare" åt Ukraina och Europa! I Ryssland, (som jag anser inte höra till Europa), så riskerar man 15 års fängelse bara för att säga högt att det som nu utspelas i Ukraina är krig eller en invasion. Varför försvarar du, renodlade, ryska propagandister och propaganda? Inte för att, du, riskerar 15 års fängelse för det, men märkligt är det.
Men kom, gärna, med ett annat perspektiv, bara det har bäring i verkligheten. För, precis, som du skriver: Det borde vara ett ryskt intresse att dessa indiska studenter kommer ifrån Sumy, oskadda. Men, å andra sidan: Det borde varit i Rysslands intresse att, aldrig, startat denna fullkomligt invasion och krig emot ett, tidigare, brodersfolk. Men det sistnämnda förstörde Ryssland redan då man invaderade/ockuperade/annekterade Krim och infiltrerade delar av östra Ukraina 2014.