2022-03-05, 15:27
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
"Förrädare", för de här allt mer radikaliserade galningarna som styr "Ukraina", är du om du inte vill offra hela ukrainska folket hellre än att komma till en fredlig lösning.

Ja brukar inte svara en provokatör som älskar Provokationer som exempelvis skankhunt42 sök på google vem det är.. men nu gör jag ett undantag.

Läcker man krigs hemligheter vid en invasion som i denna stund som kan se till att förlora kriget så har man giltiga skäl. Precis som USA har dödstraff.

Det blir mitt sista inlägg till dig din provocerande lilla skithål.
Citera
2022-03-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Är det desperat att avrätta en förrädare menar du?

Du känner inte till krigets lagar va?

Du tycker alltså inte att avrättningar tyder på desperation? 😂
Sure thing..
Citera
2022-03-05, 15:28
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ryssland har fått tag i en hel bas med Ukrainsk krigsmateriel utanför kherson

https://twitter.com/ASBMilitary/status/1500109908724924422?t=4HMji5qqcy4ilCFsc-UrIQ&s=19
Har svårt att tro att denna är sann. I sådana fall har Rysslands militär misslyckats enormt.

En bas med ammunition öppet lagrat och massa stridsfordon. Har Rysk övervakning helt missat den här basen? Det borde varit sönderskjuten för länge sen. Finns inte en krater. Inte en skråma på den.
Citera
2022-03-05, 15:29
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
1. Jag är svensk och har varit här på flashback länge och det vet du så det går inte att förtrycka och tysta på det viset.
2. Jag sa ju som det var. Är det indiska studenter så är det ju i ryssarnas intresse att släppa ut dom så dom kan bomba utan att Inden blir förbannade. Varför är studenterna fortfarande kvar?

Vill du och andra inte ha en levande diskussion, olika information, olika åsikter, fler synsätt? Du menar att vi alla ska ha exakt samma perspektiv och åskikt samt aldrig tänka utanför den boxen? Jag ogillar ju Rysslands auktoritära system och Saudiarabiens absoluta monarki eller varför inte Nordkoreas diktatur. Varför ska vi närma oss dessa skitsystem hela tiden med hjälp av sådana medlöpare som dig?

Jag är, gärna "överlöpare" åt Ukraina och Europa! I Ryssland, (som jag anser inte höra till Europa), så riskerar man 15 års fängelse bara för att säga högt att det som nu utspelas i Ukraina är krig eller en invasion. Varför försvarar du, renodlade, ryska propagandister och propaganda? Inte för att, du, riskerar 15 års fängelse för det, men märkligt är det.

Men kom, gärna, med ett annat perspektiv, bara det har bäring i verkligheten. För, precis, som du skriver: Det borde vara ett ryskt intresse att dessa indiska studenter kommer ifrån Sumy, oskadda. Men, å andra sidan: Det borde varit i Rysslands intresse att, aldrig, startat denna fullkomligt invasion och krig emot ett, tidigare, brodersfolk. Men det sistnämnda förstörde Ryssland redan då man invaderade/ockuperade/annekterade Krim och infiltrerade delar av östra Ukraina 2014.
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-03-05 kl. 15:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Det svenska stödet på 500 miljoner kronor till Ukrainas militär har nu kommit fram, skriver utrikesminister Ann Linde på Twitter.

Medans här sitter svenska folket och betalar 20k i elkostnader och 10k i bensinkostnader
Mer vad en genomsnittlig svensk lön är. Och vad gör rekeringen? Jo, sänker bensinen med 40ÖRE f.r.o.m 1maj o h återbetalar 100kr för elen retroaktivt.

Jag spyr i politikernas mun.
Ta du och räkna på hur stor slant varje svensk hade fått om de istället delades ut bland svenska befolkningen. Och om du har så tajta ekonomiska omständigheter att hushållsbudgeten går överstyr på grund av en utebliven 50-lapp så kanske det finns något att spara in på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Har den Ukrainska staten en egen nyhetssida? Är det pravda du menar?

Det stod ju klart och tydligt vad Fria Tider har använt för källa?

Eller du kanske hävdar dig utan att ens ha läst?
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanchoo
Dessutom sade de att fredsförhandlaren sprang och vägrade bli gripen. Han kanske var skyldig, därför han sprang?

Att i detta känsliga läge skjuta en av sina högsta förhandlare är minst sagt kontraproduktivt. Vad ska motparten tänka vid nästa sittning? Är det någon ide att förhandla.
Citera
2022-03-05, 15:30
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Ja brukar inte svara en provokatör som älskar Provokationer som exempelvis skankhunt42 sök på google vem det är.. men nu gör jag ett undantag.

Läcker man krigs hemligheter vid en invasion som i denna stund som kan se till att förlora kriget så har man giltiga skäl. Precis som USA har dödstraff.

Det blir mitt sista inlägg till dig din provocerande lilla skithål.
Han har förmodligen inte läckt hemligheter. Det räcker med att vilja samtala med ryssen. De här människorna har dödat många "förrädare" sedan 2014. Det krävs mindre och mindre för att vara förrädare nu.
Citera
2022-03-05, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det finns nazister i alla länder. Det ursäktar inte en invasion.

Fakta är att Putin genom sitt krig skapar oerhört stort lidande, och du kommer släpande med några klipp från nätet.

Ge oss din ärliga mening om vad du tycker om mongolhordernas mördande under tsar Putin?

Ryssland har en envis nazistisk tradition.
Putin kan börja med de inhemska nassarna...

Han säger vad som helst.. det är krig och då går käften på honom. Vad Putin kallar Ukrainas regering är ointressant.
Citera
2022-03-05, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Det blir nästan för komiskt allting. Den "militära specialoperationen" går helt enligt den plan man hade från dag ett. Det finns bara militära mål, ukrainska civilbefolkningen kan "se fram emot mer trygghet" och ligger inte sikte. De tunga sanktionerna "hade vi räknat med" och ryska medborgare ska inte oroa sig över sådant.
Spåkärring V.Puttler hade stenkoll på allt
Citera
2022-03-05, 15:31
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Har svårt att tro att denna är sann. I sådana fall har Rysslands militär misslyckats enormt.

En bas med ammunition öppet lagrat och massa stridsfordon. Har Rysk övervakning helt missat den här basen? Det borde varit sönderskjuten för länge sen. Finns inte en krater. Inte en skråma på den.

Ingen skråma förutom att alla baracker var totalförstörda.
Citera
2022-03-05, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det är fö hånfullt att jämföra Reagan med Zelensky. Reagan hade karaktär och integritet.

Zelensky är en liten bitch boy i koppel.
Ja, fast jag skulle hellre ta en öl med honom än alla andra sjuka ledare idag. Han är helt enkelt mänskligt på något vis trots allt. Det är ett drama runt den lille enkla mannen som inte är en fullblodspolitiker eller en stenrik oligark. En skådespelare och komiker som ramlade in och blev president och nu har hela världens strålkastare på sig. Jag kan tänka mig en hel del vackra filmer om just honom i framtiden.

Det är inte Zelensky som styr som du vet utan Ihor Kolomojskyj och gänget med Azovbataljonen som "ordningsvakt". Skulle Zelensky gå emot dom så dödas han eller det blir en ny statskupp. Han upptäckte nog ganska snabbt hur begränsad hans makt som president var att göra gott vilket jag tror han ville då hans ställde upp som presidentkandidat. Allt han nu säger och ljuger om är han tvingad till tror jag och att han häromdagen tog en rejäl fylla missunnar jag honom inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in