2022-03-05, 13:53
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
- 4 ryska helikoptrar nu på morgonen i Mykolaiv! STINGERS har kommit!

https://armyinform.com.ua/2022/03/05/na-mykolayivshhyni-zbyto-chotyry-gvyntokryly-protyvnyka/

Snälla rara människa, har du inte lärt dig att det har gått fullständig åt helvete för ukrainarna?

Dom ända framgång dom får, är i sina egna fantasier, som blir allt yvigare för varje dag som går. Detta är ett säkert tecken på den annalkande undergången av naziststaten ukraina...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
10 dagar senare och Ryssland har inte lyckats med så mycket. Ta Ukraina lär ta ett år kanske. Eller flera...

Vem anfaller ens ett land med 45 miljoner pers. Finns noll praktisk möjlighet att kontrollera oavsett vinst. Idioter.
Citera
Medlem
Minus en rysk SU i Tjernigiv. En pilot "tog livet" av sig. Den andra äckliga fetton är tagen:

https://mil.in.ua/uk/news/u-chernigovi-zsu-zbyly-rosijskyj-litak-pilot-v-poloni/
Citera
Medlem
moment42s avatar
Kriget i Ukraina har inte ens börjat....ännu en som spår tiden som om den vore i hans hand.Det som kommer är ett resultat som inte är byggt på någon dröm från "vi i västs" sida,utan den barmhärtiga verkligheten till ett folk som företog sig allt som väst hade att erbjuda medans de samtidigt satt och spädde på sitt hat gentemot de som gav dem allt från humbuckers till isolerade bilar.Den ledsna sanningen är att endast en efterbliven stackare som en gång drömde om att få ett kassettband i sin hand utan att behöva riskera fängelse åter igen frivilligt satte sig i situationen de drömde om att slippa.När människan har en dröm om att härska bara för att få ett namn,är den stackaren redan dömd av sitt eget ego.Nu skall vi åter igen se sanningen från den hatiska lilla ryska medborgaren ha sitt pris....som man bäddar får man ligga
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Jag kör hellre dig
"No one born of a forbidden marriage nor any of their descendants may enter the assembly of the LORD, not even in the tenth generation"

https://biblehub.com/deuteronomy/23-2.htm

"Mamzer

From an unused root meaning to alienate; a mongrel, i.e. Born of a israelite father and a heathen mother -- bastard"

Jag är rätt gift, med någon som kör enligt lagen.
Citera
2022-03-05, 13:54
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Javisst, när blir tillräckligt trängs i ett hörn så kommer han att göra vad som helst. Han förstår inte konsekvenserna av sitt handlande nu så varför skulle han göra det senare när han är ännu mer trängd.

Problemet med dessa diktatorer i Ryssland och Nordkorea är att de vet att väst inte agerar.
Blöjan Biden och övriga ledare kommer med restriktioner mot Ryssland, va fan Ryssland har levt med restriktioner i 25 år.

När Donald Trump hade makten så höll sig Ryssland och Nordkorea på mattan.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Det går inte att komma från att globalisterna är de ända vinnarna i det här kriget. Både de ryska folket och det är ukrainska folket är förlorare. Målet för globalisterna är att balkanisera Ukraina. Childtrafficking kan också komma att öka.

Ja, där hittade du en ny synvinkel. Tror inte man prövat den tidigare.
-Putin vill avpedofiliera Ukraina.
Citera
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Låter jättekonstigt. Det är 15000 man i konvojen, inte lätta att byta ut dem.
Det är nog inte så svårt när ryssarna har 150000 soldater i Ukraina. Det är ju bara att gå in i närmsta butik och hojta: RUSKI. Då behöver man inte betala.
Citera
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Är soldaten en ukrainare?

Ryss, en kosack enhet ser det ut som.
Citera
2022-03-05, 13:55
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moment42
Ladysweden.....du har rätt ända till punkt nr3...."att dö är ounvikligt" - Ja det är det,men att undvika det i strid är inte oundvikligt och ej heller särskilt vanligt.Jag har förlorat mången vän i strid,men sett till antalet inte fler än att det har satt djupa personliga sår i mig.Har själv undrat vad fan det var som gjorde så ont i min sida.Lyckligtvis har vi förbannat bra folk när det gäller att fixa till lite nya kroppsdelar.Som jag sade med mitt inträde här,snälla bara sluta prata som OM NI all har en aning om vad krig verkligen är.Ingen,INGEN oavsett sida tar personliga reflektioner byggda på känslor som något annat än frustration just nu.

Moment, du måste citera de inlägg du svarar på, annars drunknar dina inlägg bara.
Citera
Medlem
Vad säger de på presskonferensen nu
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
- 4 ryska helikoptrar nu på morgonen i Mykolaiv! STINGERS har kommit!

https://armyinform.com.ua/2022/03/05/na-mykolayivshhyni-zbyto-chotyry-gvyntokryly-protyvnyka/

Vänta lite. Säger du att 4 helikoptrar skjutits ned idag? Jag såg bara en som sköts med en liten Stinger i morse.
Vad gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in