2022-03-05, 13:18
Medlem
moment42s avatar
Antimedelklassen - om han har dessa yrken utöver sitt ämbete som statschef är det istället imponerande och ett bevis på att människan inte behöver vara ensidig för att vara "något".Dina ord förtäljer endast var gränsen för din egna uppfattning går.Som någon annan sade - du är endast ett ord utan betydelse
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denke86
Tycker vi hänvisar han till ryska fronten - allra längst fram - tror han/hon/hen/ gör sig allra stöddigast där med all stöd från sitt enorma uppbackande frihetskämpande järngäng

Ja, eller så får hen sitta och skriva för de sina. Försöka sprida propaganda i en demokrati är meningslöst. Det är ju bara att kolla på de länderna som hen har som förebild så ger det sig direkt.
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Kan någon helgjobbande Leningrad cowboy hjälpa mig med den officiella ryska dokumentationen av 'folkmordet' på ryssar i öst-Ukraina? Hur många ska ha dött, var finns kvarlevorna?
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Kan Putin bara ge upp nu…
Outin är en maktgaken psykopat.
Han ger upp när han inser att han förlorat makten.
Citera
2022-03-05, 13:19
Medlem
shoottheelkss avatar
Vet någon om R. fortfarande har straffkompanier som under kalla kriget?

I så fall kommer ju Ryssarna göra sig av med patrasket först!?
Var det vad vi såg med skräptrupp som åkte in först?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xcom
Han såg mer ut som nån som gillar mello och chips och dipp, än en vältränad pilot
Den här bilden figurerar på twitter. Kanske är det han kanske inte men om inte så verkar det inte ovanligt med lite extra kilon i flygvapnet direkt.
https://mobile.twitter.com/loogunda/status/1500067620351266819/photo/1
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Fast låter konstygt. Evakuera 12 pers med familjer?

https://www.interfax.ru/russia/826557
Tack! det konstiga är att det inte är en nyhet än, om dessa diplomater förklarats persona-non-grata
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Något som slagit mig är hur stridsvagnens tid som någon yttre stridsspets har fått sig en ordentlig törn i detta krig. Av att tolka från de bilder som kablas ut verkar dessa mest vara krypande pricktavlor för AT-infanteri, drönare och luftangrepp. Krypande likkistor mer eller mindre. Är stridsvagnens tid förbi? Jag antar att den varit det länge men att den har en roll om fienden saknar allt som har med moderna stridsmedel att göra.
Jag skulle samtidigt tro att krigsföring 2022 skulle vara mer modernt än vad det är i Ukraina.
Man har lite bilden av att det sitter en datanörd på varje sida och skjuter missiler på alla mål och därför är en underlägsen fiende körd.
Men försvarsanda, gerillaföring och bara ett jävla motstånd där civila sliter ut förare ur lastbilar eller smyger upp med ett raketgevär lever fortfarande kvar och kan uppenbarligen vara innihelvete effektivt.
Citera
Medlem
Oligarker flyr Ryssland med guldpass – får tillgång till hela EU
...
Genom att investera eller föra in pengar i vissa länder i Europa får du i gengäld ett medborgarskap eller uppehållstillstånd.

https://www.dn.se/ekonomi/oligarker-flyr-ryssland-med-guldpass-far-tillgang-till-hela-eu/

En affärsidé som skulle kunna finansiera det svenska försvaret...
Citera
2022-03-05, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Har fortfarande inte fått bevis av dig vad gäller följande:

800 ryska fordon sprängda på en dag
Magomed död

Oj vet du varför? för du fantiserar ihop en massa saker. Fine om det är din grej så kör på men det hjälper inte situationen något. Tycker du ska hålla dina krigafantasier för dig själv så du har något att jack-off till på nätterna.

Eller åk ner och strid för Zelensky. Skådespelaren och komikern. Han ska ju stanna och slåss till siste man har han lovat.
Det krävdes en skådespelare som president för att knäcka Sovjetunionen. Om du förväntar dig att någon ska komma hem till dig och visa fysiska bevis på varje förstört ryskt stridsfordon, så antar jag att du fortfarande tror på de ryska siffrorna som fotfarande visade 0 stupade efter några dagar.
Citera
2022-03-05, 13:20
Medlem
naturtvåls avatar
Krig tar fram bästa eller det sämst hos människan...

I detta fall kommer det bästa fram i Mariupol...

Video: https://www.youtube.com/watch?v=37Ji90vxgpU
Citera
2022-03-05, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Ja, varje ryss utomlands kommer att riskera att bespottas. Om 3-5 millioner ukrainare flyr, kommer nog det bli massivt jakt på ryssar i Europa, inkl i Sverige. De ryssar som stödjer putler alltså.

Från vad jag har sett så kommer inte ukrainarna ge upp. Jag blir glad av det. Faller Ukraina så kommer vi se krig i andra delar som Taiwan eller Balkan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in