2022-03-05, 12:22
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Repetera efter mig:

Det finns inga avlönade ryska troll.

https://www.reddit.com/r/PublicFreakout/comments/t6w001/russian_influencers_on_tiktok_defend_the_invasion/?utm_medium=android_app&utm_source=share
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Varför använder ryssarna attackhelikoptrar? Risken för nedskjutning är ganska stor. Jag förstår inte denna krigföring som ger så stora förluster.

Nu sägs nedskjutningen har skett på morgonen idag.

Helikorptrar har väl alltid räknats något som innbär stora förluster. Att snabbt och enkelt kunna slå ut fiendens fordon och flytta trupp på operativ nivå. Det är väl en riskt som man är villig att ta. Helikoptrar är dyra så förlusten är väl snarare ekonomisk.

Jag vet inte om det är en bra eller dålig idé. Beror ju såklart på fiendens kapacitet med luftvärn. Enstaka helikoptrar är ju en sak men en grupp med ett dussin attackhelikotrar är nog lite läskigt att möta.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Putin kommer köra all in nu. Då kommer Ryssland ta över Ukraina till högt pris till slut. Ryssland lär bli Kinas lydstat sen i praktiken.

Eller så händer något i Ryssland och man klipper Putin.

Men att Putin skulle ge upp är nog bara att glömma.
Sen är ju fråga Ukraina med USA i bakgrunden resonerar. Vad är det värt? Vi får se. Jag är inte övertygad om att dom låter sig styras in i absurdum om hela landet riskerar bli en grushög.
Ja, kina är intressant och kan bli en betydande pjäs om/när de tar ställning.

De verkar hålla väldigt låg profil just nu. Avvaktar innan de kan gå ut med att de stödjer Putin. Jag gissar att deras position är med honom. De har bland annat stoppas Premier League - sändningarna idag, då det kommer att visas motstånd mot kriget på skärmar och dylikt på arenorna. Det är ett tecken på ett fördolt rysstöd. Ett annat tecken är att de ännu inte tagit någon officiell ställning ännu. Lagt ner sina röster i FN i frågan osv.
Citera
2022-03-05, 12:23
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Den förklarar Rysslands uråldriga strategi.

Har hört påståendet att högintelligenta indevider ligger 20-30 år efter i utv.
Överanalyserar allt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Måste vara fejk. Man har inte såna byxor till att börja med.
Har man inte? Ser faktiskt riktigt ut du ser även kollegan ligga död i en annan video. Efter lite forskning så används dem där uniformerna fortfarande. Mycket av utrustningen man ser trodde man inte användes längre men tydligen görs det.
Citera
Medlem
Någon militär expert som var på CNN igår "trodde" att det fanns 16000 soldater som sitter fast i konvojen. Sedan också servicepersonal och underhållspersonal.

Jag kan inte säga exakt hur han kom fram till detta, men han ansåg att Ryssland planerat detta synnerligen illa.
Citera
2022-03-05, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Måste vara den "coolaste" video jag set av en träff på Heli.
Moderna handhållna vapen ritar om krigföring.

Samtidigt. Ryssarnas taktik är på sandlådenivå. Stridsheli är för defensiv anti tank
krigsföring. Stå bakom skogsdunge, gå upp, avfyra, "dyka".

Att åka runt och "cruisa" är ju att be om att dö.

Delvis rätt. Är inte säker på att ryssarna har utvecklat sina combinsarms doctriner sen 45….

Läste någonstans att de inte använder sina attackhelikoptrar som i väst, dvs radar ”målar” 24 mål. Och helikoptrarna lämnar sitt gömställe och måltilldelning sker simultant. Ryssarna har dem mer till att precisionsskytte på förskolor och dagis (där terrorisnazister alltid gömmer sig….)

De tror förmodligen att de har luftherravälde….
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Kina låter mera som ett äldreboende, man får inte ta del av vad som pågår runt om i världen.
Frågan är hur mycket Ryssland kan blockera internet?
Finns ju hur mycket fulströmmar som helst där ute.
Ja, Kina har nog en bättre utvecklad censur-infrastruktur än Ryssland, som kanske mer får inrikta sig på brandsläckning, så att säga.

Jag hoppas att omvärldens avsky mot Rysslands agerande når den ryska befolkningen i stor utsträckning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ravatos
Måste vara fejk. Man har inte såna byxor till att börja med.
Vad har man för byxor när man åker i en rysk helikopter? Logistikproblem så kanske få ta det man kan ta.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massmedia
Det är så här Putin trodde att kriget skulle se ut. Överlägsna ryska flyg och pansar, mot mindre kompetenta Ukrainska flyg och pansar.

Verkligheten blev en annan. En portabel Javelin eller Stinger slår ut vilket pansar eller flyg som helst med 90% träffsäkerhet.

Lägg till detta skillnaden i stridsmoral mellan Ryssar och Ukrainare.
Putler trodde att de rysktalande skulle hylla de ryska trupperna och att västra Ukraina skulle ge upp. UA skulle snabbt kollapsa politiskt och Ryssland skulle i lugn och ro installera en marionettregim.

Århundradets felbedömning.
Citera
2022-03-05, 12:25
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lursan
Har man inte? Ser faktiskt riktigt ut du ser även kollegan ligga död i en annan video. Efter lite forskning så används dem där uniformerna fortfarande. Mycket av utrustningen man ser trodde man inte användes längre men tydligen görs det.
Ryssarna kör dessutom halv g dräkt.
Citera
2022-03-05, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Repetera efter mig:

https://www.reddit.com/r/PublicFreakout/comments/t6w001/russian_influencers_on_tiktok_defend_the_invasion/?utm_medium=android_app&utm_source=share

Ryska influencer troll. Det var något nytt! Känns modernt ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in