2022-03-05, 11:42
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/t6fyzv/dead_russian_soldiers_in_hostomel_subbed/
(Varning för väldigt starka bilder)

Ukraina bjuder på starkt motstånd i hostomel, totalt söndersprängd rysk styrka 8-10 soldater och 2-3 stridsfordon. Postad för 24 h sedan.
Det där är gammalt, drygt 50 st ryska VDV soldater dödades och ett dussin fordon slogs ut.
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Jag ifrågasätter inte det. Jag tycker däremot att det e intressant att Västs politiker som påstår att dom tycker nazism och fascism e ett problem lyckats blunda för detta i snart åtta år.

Att blunda är inte särskilt svårt, min skitstövel och allt det där.

Då är det väl mer anmärkningsvärt att Putin använder anti-nazism som ett argument. Att göra den typen av aktiva ställningstaganden blir bara löjligt när graden av nazism är minst lika stor på den ryska sidan.

Läs till exempel om den Ryska ortodoxa armén. Den är minst lika osympatisk som Azov-bataljonen, inkorporerad i Donetsk och Luhansk formella arméer och har (till skillnad från Azov-bataljonen) tydliga band till nazistiska/ultranationalistiska grupperingar i Ryssland.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Felet e att Ukraina använt sej av Azovbataljonen.

Din poäng mot Ukraina är att 1 grupp är rasister..
Putin har 2 grupper som är rasister.. På ett eller annat sätt..
Och du tycker då att dom som har två grupper rasister ska få gå in och döda det lag som bara har en..
Och dessutom missilbomba, skära halsen utav och våldta dom kvinnliga civila.

Över någon bataljon som är ett jävla påhitt?

Vad fan är det som är fel på dig egentligen?

Om det där skulle vara enda anledningen till att Ryssen går in i Ukraina. Så är du efterblivet mycket efter..
Citera
2022-03-05, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Stod även som huvudnyhet på text-tv en kort stund men är nu borta.
Drog man tillbaka?

Kanske var nått man ville vänta med.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Det var min polare som skickade den till mig. Så jag räknar med att det är sant och att han inte satt o hitta på det.

Det gjorde han nog för jag har både sökt på DN och noggrant bläddrat igenom nyhetsflödet samt sökt på Google men hittar absolut ingenting.

Synd, för jag skulle verkligen vilja att det stämde.
Citera
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Dn.se

Ryssland och Belarus stängs av från Östersjörådet

Medlemsländerna Sverige, Danmark, Estland, Finland, Lettland, Litauen. Polen, Norge och Island har tillsammans med EU beslutat att stänga av Ryssland och Belarus från Östersjörådet.

"Beslutet är ett svar på Rysslands invasion av Ukraina och Belarus inblandning", skriver rådet i ett uttalande.

Avstängningen kommer att gälla tills det är möjligt att återuppta samarbetet "baserat på respekt för grundläggande folkrättsliga principer."

Nu hade det fan varit ett perfekt tillfälle att gå med in i Nato värmen!

Först läste jag det som att vi alla stänger av Ryssland från Östersjöområdet och satte högsta fart mot närmsta atombombssäkra skyddsrum.

Sen läste jag artikeln igen då jag kom fram svettig som fan och insåg att det handlar om Östersjörådet där lite marinbiologer möts för att diskutera om man bör begränsa bottenfiske i vissa delar av Östersjön under ett par år för att återväxten av Gråspetsade dvärgsjöstjärnor ska kunna ske i lugn och ro.

Tydligen får Olga inte närvara då man räknar sjöstjärnor och vi alla andra här uppe gets to live another day.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lone star
Fått info från säker källa att en Mac nu kostar ca 1 miljon rubel i Ryssland. Normalt pris legat på 2-300 000 rubel. Nu kostar det att hänga med i tekniksvängen
Och det har just börjat, 5 miljoner rubel om ett halvår.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Försök åtminstone att förstå vad folk säger!

Det är därför att du struntar i att läsa DN som du inte begriper vad de verkliga makthavarna har beslutat angående Putin.

Vad får dig att tro att Putin inte suttit med och ritat om kartan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Europa har aldrig varit mera enat än idag. Ännu en gigantisk missräkning av psykopaten Putin. Svider säkerligen lite extra att även Georgien nu trånar efter EU-medlemskap. Ja rent strategiskt är nog denna skitstorm historiens största fiasko. Så Putin får som han vill, han hamnar i historieböckerna, men inte som återupprättare av ett storryssland utan som en verklighetsfrånvänd jävla psykopat som lyckas ruinera Ryssland och samtidigt göra varenda en liten rysse hatad och ovälkommen i hela världen. Folket måste resa sig och störta honom för att öht få träffa civiliserat folk igen.

Ja han och Hitler får väl dela på priset för mäktigaste förlorare i världshistorien. Exempellösa idioter.

Hyfsad koll på politik har man väl i vuxen ålder men vad Putin håller på med nu, fattar jag inte. Och jag är inte ensam om det.

Det är bara idioti och självdestruktivitet.

Det tjata om en masterplan och tolvdimensionellt schack....

I helvete heller
Citera
2022-03-05, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Några nyheter om AZOV? Lever de?
Det fanns obekräftade rapporteringar igår att Ukrainas arme attackerat Azov huvudkontor i Mariupol igår med en Tochka-U för olydnad, jag ställer mig ytterst tveksam mot att det skulle ligga någon sanning i det.
Antagligen väntat Azov på att slaget om Mariupol bryter ut fullt då de haft stor närvaro i staden.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Det där flyget mellan Moskva - Washington är hyperintressant, är det freden som är på väg?
Citera
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salcinn
https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/t6fyzv/dead_russian_soldiers_in_hostomel_subbed/
(Varning för väldigt starka bilder)

Ukraina bjuder på starkt motstånd i hostomel, totalt söndersprängd rysk styrka 8-10 soldater och 2-3 stridsfordon. Postad för 24 h sedan.
Såhär ser krig ut på riktigt gott folk.
För första gången har krig kommit till ett land där vanligt folk går runt med mobilkameror av bra kvalite...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in