2022-03-05, 10:29
Medlem
Massmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
När jag var i Ryssland på slutet av 80 talet så hade de inte ens toapapper utan man fick torka sig med Pravda.

Det blir tillbaka till det nu.

Förutom att det är svårt att torka sig med en flatskärm.
Citera
2022-03-05, 10:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
När jag var i Ryssland på slutet av 80 talet så hade de inte ens toapapper utan man fick torka sig med Pravda.
Gamla öst var skit, se på husen man nu bombar sönder, samma typ i hela öst, du kan hitta exakt likadana i Vilnius, Riga, Tallin, St Petersburg, Kyiv, Minsk etc.
Ett skitsystem som Putler vill ha tillbaka.
Citera
Medlem
barkies avatar
Dags för ryssarna att avliva Zelenskyj nu. USA's lilla vidriga bög har fått i uppdrag att hetsa fram WW3.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Stöttat med "humanitärt stöd" sedan 2014. Du ser ju klart och tydligt med det jag länkade att USA har gett Ukraina 30 miljarder kronor i utrustning och träning i syfte att stärka Ukrainas försvarskapacitet och operabilitet med NATO, vilket kan översättas till militär stöttning.
Du är lite efter va?

Svensk militär utbildningsinsatser har pågått länge i Ukraina, är Sverige med i NATO?

https://www.europaportalen.se/2021/11/sverige-redo-skicka-militara-utbildare-till-ukraina
Citera
2022-03-05, 10:31
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Spelar inte så stor roll vem som gör vad. Det finns massor med oskyldiga människor som bor i området, som Ukraina betraktar som ukrainare. De skjuter alltså på sin egen oskyldiga lokalbefolkning.

Är det så svårt att kalla en spade för en spade?

Vad tycker du att Ukraina borde ha gjort åt sina utbrytarrepubliker? Att bara erkänna dem hade ju inte fungerat eftersom de aspirerar på betydligt mer land än de för närvarande ockuperar. Den enda rimliga motåtgärden i en sådan situation är inneslutning. Vilket är precis vad Ukraina har gjort. Du har kanske noterat att gränsen mellan Ukraina och utbrytarrepublikerna inte har flyttat sig under åtta års konflikt. Anledningen att den inte har flyttat sig är att Ukraina inte har försökt flytta den. De har helt enkelt inte försökt återerövra utbrytarna. Du tycker inte att det är ganska återhållsamt av dem?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Stod i nyhetsflödet på Aftonbladet eller Expressen. Ska se om jag hittar den.

Att kärnkraftverket ockuperats av tjetjenska soldater.
Zaporizjzja

Som jag fruktade då. Minimal säkerhet.
Bara tanken, att ta ett kärnkraftverk och slänga in tjetjener, är ju helt befängd.

Har dom någon som helst utbildning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom nazistiska förbanden är inte stora. Men Rysslands krig här kan innebära att dom växer. Det är inte Ukraina som skall anklagas utan det är Ryssland som begår brotten här och efterräkningarna blir enorma.
Jag menade inte att försvara Ryssland men jag tycker det e felaktigt av en stat att använda sej av nazistiska förband.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag upplever att Putin har drag av autistens: "JAG har inte gjort något, det var den som...", varför han aldrig kommer dra sig tillbaka om omvärlden ser honom som förlorare - även om han vet att han hade fel kommer han aldrig erkänna det utåt. Det enda sättet att få stopp på det hela, som jag ser det, är antingen genom ryskt myteri eller genom förhandling där Putin ser ut som en vinnare.

Tror på detta också.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Dags för ryssarna att avliva Zelenskyj nu. USA's lilla vidriga bög har fått i uppdrag att hetsa fram WW3.

Uppdrag? Från vem? När och hur förmedlades denna order?
Citera
Medlem
Driftstopps avatar
Det är givet att det blir stora förluster för Ryssland när de skickar in unga pojkar från lumpen.

Någon skrev att ukrainska armen består att stresståliga yrkes-militärer. Vilket förmodligen stämmer då de var förmodligen med vid presidenten avsättningen, krimhalvan och detta.

De ser också äldre ut.
Citera
2022-03-05, 10:32
Avstängd
Citat:

Torka sig med RT är svårare. Där ser man att tv och internet inte kan ersätta tidningen.
Citera
2022-03-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Nu är det ju ingen ryss som kommer sköta några kärnkraft i ukraina, så långt kommer det ju självfallet inte att gå

Finns ingenting som är självklart.
Ryssarna har ju redan tagit ett verk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in