2022-03-05, 10:06
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Vad är det som ska bli en kopia av Nordkorea?

Ryssland förstås! Landet kommer att bli öka isolerat som Nordkorea. "Den store ledaren" Putler kommer att hota med kärnvapen så att han kan leka att han leder "en supermakt" och få träffa och förhandla men, en verklig ledare, Biden, som just är ledare för supermakten USA.

I verkligheten så har Rysslad 13 gånger fler invånare men bara 2,5 gånger större ekonomi än Sverige. Den ryska ekonomin är, gott och väl, mindre än den italienska. Demografin i Ryssland är, om möjligt sämre än den italienska. Den ryska militärens hantering av logistik och krigsmoral hos de ryska trupperna är sämre än vad italienarna hade under det andra världskriget. Lika så samordningen mellan luftmakt och markförbanden lika usel. Dagens situation är som om, nästan hela världen, isolerat det fascistiska Italien när de gjorde sitt misslyckade anfall mot Grekland.

Det enda som hindrar att omvärlden inte bara skrattar åt ,"supermakten" Ryssland är dess brutalitet mot Ukraina samt Rysslands råvaru och energitillgångar. Men det avgörande för att omvärlden, tyvärr, måste ta Ryssland "på allvar" är att landet förfogar över hälften av världens kärnvapenarsenal. Annars så hade en,"no flying zon" införts i förrgår och NATO förband rullat in i västra Ukraina. För likt Kim Jung Un så förlitar sig Putler på att undslippa alla konsekvenser av sitt handlande genom att kärnvspenarsenalen skyddar honom.
Senast redigerad av Ola Schubert 2022-03-05 kl. 10:09.
Citera
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
Dom. Till skillnad från DU. Flyr från något fint.

Din Putin, är en krigshetsande. Barnamördande och paranoid liten skit.

Och du har ingen åsikt över det här mer, än att du sur... Över att dina föräldrar inte ger dig någon uppmärksamhet.

Du är fett patetisk.

Ok...
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Finns det någon källa till detta påstående?
Dvs att Nato skulel ha lovat att aldrig expandera in i östeuropa?
Eller är det bara ett rykte?

Det är en rysk propagandalögn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Ett avtal 1994 där Ryssland lovade att respektera Ukrainas gränser i utbyte mot att de fick alla Ukrainas kärnvapen.
En kort period var Ukraina världens 3:e största kärnvapenmakt...

https://en.wikipedia.org/wiki/Budapest_Memorandum_on_Security_Assurances

Vi gav också bort våra ess i rockärmen:

https://www.nyteknik.se/energi/sverige-gav-bort-plutonium-6417899
Citera
2022-03-05, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronkmonken
Ja du får tro vad du vill.
Det är inte Angola det handlar om.

Nästan är det.

Till ex 20-25 procent av ryssarna saknar egna toaletter.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
Tack, men nej tack!

Jag är ingen ledartyp. Och kanske är det just därför som jag uttrycker mig som jag gör. För hade jag varit en ledare, så hade jag gärna sett att undvika fälla kommentarer i affekt eller under annan påverkan inför hela världen.

Om du hade varit ledare hade du vetat att hård retorik krävs ibland för att pusha saker i rätt riktning, speciellt i desperata situationer där motståndaren använder den hårdaste, mest lögnaktiga retoriken man kan föreställa sig.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Man kan säga att han blivit lurad..Eu och nato har utnyttjat honom

Man kan säga att för många vet hur Ryssland gör när ett land invaderats. De skyllde såklart på någon annan men vi vet vad som hände.

https://en.wikipedia.org/wiki/Katyn_massacre

Ukraina vill vara fritt och vet hur hemskt de kan bli behandlade av Putin.
Citera
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Menar du att NATO kan tvinga medlemsländer att husera kärnvapen mot deras vilja? Vad baserar du detta på?

Tror du att man som ett enstaka medlemsland kan ställa villkor för sitt eget medlemskap, t ex att få stå under NATO:s kärnvapenparaply, utan att behöva ha kärnvapen stationerade i medlemslandet? Det tror inte jag.
Citera
2022-03-05, 10:08
Medlem
GodModes avatar
Brutal träff av helikopter. Den sjukaste jag har sett hittills.

https://www.instagram.com/tv/Cat10vEgh4P/?utm_medium=copy_link
Citera
2022-03-05, 10:08
Medlem
Nu försvarar jag inte ngn UA/Ryssland , tar aldrig upp Judendom vs Nazisterna i argumentet i Ukraina som många gör här. För kan inte tala för 40 miljoner Ukrainare vad de har för känslor gentemot judendom eller annat

Men anta Sverige är i krig så tror jag NMR och Annie Lööf skulle vara tvugna att lägga ner sin politiska agenda och avsky av varandra, för en liten stund och bekämpa en gemensam fiende ... antar det är så i Ukraina nu. Bara en vild gissning

Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Hur kommer det sig då att Ukrainska militären har flera nynazistiska förband? Om nynazismen är en "försvinnande liten del av styret i landet", hur kan det då vara möjligt med dessa nassar i militären? Speciellt när presidenten själv är jude. Ukraina är det enda "västland" som har dessa organiserade nassar i militären.
Tänk om Sverige hade nynazistiska förband i vår militär? Vad i helvete!?
Detta visar bara på hur dysfunktionellt och korrupt Ukraina är. (ja, Ryssland är också genomkorrupt så slipper du komma med det)
Citera
2022-03-05, 10:09
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Tror du att man som ett enstaka medlemsland kan ställa villkor för sitt eget medlemskap, t ex att få stå under NATO:s kärnvapenparaply, utan att behöva ha kärnvapen stationerade i medlemslandet? Det tror inte jag.

I fredstid kan man det. Du tror fel
Citera
2022-03-05, 10:09
Medlem
okok1s avatar
Nästan en hel stad sönderbombad??

Citat:
About 90% of the city of Volnovakha has been damaged by bombing, local MP Dmytro Lubinets said. Dead bodies lie uncollected and people hiding in shelters are running out of food.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in