2022-02-24, 18:09
Medlem
Det är en hemlig maskerad längdåkare med i första heatet, #25.

Är det någon som är tillräckligt kunnig gällande åkarnas kroppsform för att kunna avgöra vem det är? Han gick dock inte till semifinal.

Edit: Det var Matias Strandwall!
Citera
2022-02-24, 18:20
Medlem
Ostrobothnias avatar
Kinesen är revaschsugen efter OS.
Citera
2022-02-24, 18:28
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Kinesen är revaschsugen efter OS.
Den här gången trampade han inte ner en norsk! Nåja, det är inte över än!
Citera
2022-02-24, 18:32
Medlem
Ostrobothnias avatar
Måste väl vara Mäkäräinen som är masked skier damen.

Edit. Kanske ngn äldre än så ändå, går väldigt långsamt...

Edit2. Pirjo 'Pike' Muranen!
Senast redigerad av Ostrobothnia 2022-02-24 kl. 18:36.
Citera
2022-02-24, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pumahunter
För dom som har tillgång till Yle2 eller YleArenan's geo-låsta innehåll så direktsänds Stadionsprinten(Olympiastadion) från Helsinki Ski Weeks idag 17:45 om en timme. Kommenteras på svenska av Mikael Oivo.

https://arenan.yle.fi/1-61851616

Det ska vara svenskar på plats vad jag kunde hitta i startlistan till kvalet, som går nu 17:05, ej TV-sänt, Anna Dyvik på damsidan och Grate/Persson/Berglund bland gossarna.

Edit: Det sänds även på Solidsport såg jag nu för €4.90, för dom som har vanan inne att beställa event på sajten.

solidsport.com/stadionsprint/watch/stadion-sprint-02-taksi

Personligen ogillar jag Solidsport, Cast'ade streams dör ofta så man tvingas starta om dom, och det är ofta frame rate mismatch gällande bildfrekvenserna på källan och streamen, varvid det är hårdkodade ryck i bilden. När det väl funkar så är det ok om något är gratis, brukar kolla svenskt folkrace där, när det sänds, men att betala för en tjänst som är så instabil skulle jag inte känna mig bekväm med.

Edit2: DNS på Anna Dyvik, så inget svenskt i damernas startfält.

Då blir det Ben-Hur från 1959 istället(efter att jag sett klart To catch a thief från 1955 och North by Northwest från 1959), där det sportas på riktigt!

Roligt dock att få se dom välförtjänt stolta finska OS-medaljörerna nu inför publiken!

YLE valde alltså att prioritera denna tramstävling framför JVM, där Finland faktiskt tog guld!
Citera
2022-02-24, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
YLE valde alltså att prioritera denna tramstävling framför JVM, där Finland faktiskt tog guld!
Du tänker gällande kommenteringen förut idag? Ja så är det ju faktiskt.

Men denna sändningen har ju kvinnliga pyromaner och hårdrock, det är faktiskt lite mer häftigt!

Edit: Har nog med tiden på dagen att göra, en stor finländsk jippotävling på kvällen drar nog mer än en halvmiljon tittare bland allmänna befolkningen, kanske en miljon, ett JVM mitt på en arbetsdag får nog mindre än 50.000 tittare.
Senast redigerad av pumahunter 2022-02-24 kl. 19:19.
Citera
2022-02-24, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan

Måste ändå säga att U23-VM känns lite sådär, hade Frida Karlsson och William Poromaa velat ha ett guld, så skulle de bara hämtat varsitt..

Däremot JVM, där världens bästa junior ska koras, då känns det betydligt större..
Citera
2022-02-24, 19:46
Medlem
Ostrobothnias avatar
Peltonen vinner på damsidan
Citera
2022-03-05, 00:18
Moderator
Hjv9s avatar
Startlistor för tekniksprinten i Folksam Cup som inleds till helgen: https://folksamcup.se/wp-content/uploads/tekniksprint.pdf

Alla lopp sänds på Expressen och utvalda lokaltidningar lördag-måndag.
Citera
2022-03-05, 08:12
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Startlistor för tekniksprinten i Folksam Cup som inleds till helgen: https://folksamcup.se/wp-content/uploads/tekniksprint.pdf

Alla lopp sänds på Expressen och utvalda lokaltidningar lördag-måndag.

Ingen Alvar?
Citera
2022-03-05, 09:35
Moderator
Hjv9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Ingen Alvar?

Nope, tyvärr. Har knappt tävlat alls i vinter och har därför inga resultat som krävs för att hans distrikt ska ta ut honom i laget.
Citera
2022-03-05, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Nope, tyvärr. Har knappt tävlat alls i vinter och har därför inga resultat som krävs för att hans distrikt ska ta ut honom i laget.

Något som gått galet? Man har ju en dröm om att han ska vara riktigt bra direkt som förstaårsjunior nästa säsong, men än så länge väldigt få ”hårda” resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in