Försökte de inte anfalla Kuba ? kärnvapen hot mot Kuba/Sovjet (antar det finns civila där)?? Har folk här glömt Kuba krisen??
Kan du iaf släppa skitsnacket att USA skulle ALDRIG anfalla ngt land och det resulterar med civila offer? kolla Irak tex trots jag personligen stödde invasionen i sig, för jag ville se Saddam/Uday hängd men regelmässigt så var det fel. Men USA är de stora världsledarna så inte mkt FN kunde göra
Inte för ngn soldat är sugen på döda ett barn (tror jag, såvida inte psykopater i FM) så tas alltid civila döda in i beräkningar ....även i svenska försvarsmakten... just saying ..
Och ja blir Mexiko en lydstat till ryssen, Nord Korea eller Iran så kommer USA agera tro inget annat , och Ann Linde kommer inte då säga " Mexiko styr sin egen säkerhets politik " som hon gör nu med Ukraina....utan "detta är ett oroande scenario, vi måste trappa ner bla bla "
Ukraina är för övrigt inte "jämnad med marken " , då hade inte den taktiken ryssen kört används...utan då hade Kiev haft Artelleri regn natt och dag med flyganfall/pansar/bombflyg som understöd... det är inte Stalingrad taktiken, för då får man räkna civila döda offer i 100,000 tals.. just saying ...utan de kör en "försiktigare" taktik (om man kan kalla det så) som ser ut mer att störta presidenten av Ukraina eller få honom att signera ngt avtal som gynnar Putin väldigt väl. Dock betyder det inte att misär råder och civila dör. Men jämna är skitsnack ...
Inte Terminator film du ser på nu som sker i Kiev. Krig är det, men det är inget utrotningskrig så håll de isär, en väldans skillnad
Båda parter har kommit överens om korridorvägar till civila
(och nej står inte på ngn sida, ser endast ur militär synpunkt och politiskt )
Citat:
Ursprungligen postat av
qwerty-66
Enligt dig skulle USA då jämna hela Mexiko o döda barn o kvinnor? Nä, du det tror jag inte alls på.