2022-03-05, 00:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Har du en källa att bidra med?

Och har de inte redan återkommande förhandlingar, om än via diverse diplomatiska ombud?

www.rt.com

Jag skrev direkta förhandlingar, man to man.
Citera
2022-03-05, 00:55
Medlem
naturtvåls avatar
En Rysslands sympatisör har tråkigt nog bytt sida och gör offentlig avbön för sitt ställningstagande i ukraina konflikten. En riktig svikare och en syltrygg...

Video: https://www.youtube.com/watch?v=G9nm97xuII0
Citera
2022-03-05, 00:56
Medlem
dLn_sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
www.rt.com

Jag skrev direkta förhandlingar, man to man.

Bra källa! (=
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdMortem
Ja. Problem är även ett lika med när det kommer till invandring. Oavsett vilket land de kommer ifrån. Vi skulle få problem om Norge angreps och folk led svår nöd och kom. Skillnaden är dock den du pekar på. Utbildning skulle minimera till en aldrig tidigare skådad oproblematisk invandring.

Jag är positiv till att ta emot flyktingar oavsett sida, jag menar ryssar och ukrainare. Världsfreden är enligt min åsikt hotad. Det är givetvis inte den civila medborgaren på gatans skuld. Jag tror dock ändå på att den här attityden av tankeläsning av Putin och hur han förklaras som någon lågbegåvad borderline utan impulskontroll, krigsstrategi, plånbok eller konsekvenstänk är ren propaganda. Han kan mycket väl förlita sig på lojaliteten hos befolkningen och få växande stöd i ett vi mot dem, när ekonomin misshandlas. Och inte lönnmördas som andra hoppas på. Jättekonstigt och maktgalet av USA att uppmuntra lönnmord, myteri eller vad vi ska kalla det. Jag tror att USA vill ha krig.

Ta det lugnt. Det var en enstaka senator. Det var inget officiellt uttalande av USA.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Han var ingen diktatorstyp. Jag kan ha fel men var han inte president när Putin var "premiärminister". Han verkar vara helt borta från makten.

Om feminazismen tar fart i Ryssland så kan Zacharova bli en kandidat. Hon och Maggan söker fred.

Jo, Medvedev och Putin bytte plats där ett tag. När den ena blev president blev den andre premiärminister och vise versa. Jag kom bara på när jag läste ditt inlägg att man inte har hört ett knyst om Medvedev på evigheter, men å andra sidan hör man väldigt lite om andra än Putin inom den ryska politiska toppen, undantaget Lavrov förvisso.
Citera
2022-03-05, 00:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Bra källa! (=

Lika bra som Väst MSM.

Precis lika vinklat.
Citera
2022-03-05, 00:57
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
En Rysslands sympatisör har tråkigt nog bytt sida och gör offentlig avbön för sitt ställningstagande i ukraina konflikten. En riktig svikare och en syltrygg...

Video: https://www.youtube.com/watch?v=G9nm97xuII0

Han började med att säga att han förlorat en massa subscribers. Jaru, när plånboken svider.
Citera
2022-03-05, 00:58
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dLn_sthlm
Ryssen är överlag ganska lågbegåvad.

Nja. Deras ungdomar är jävligt likt våra svenska faktiskt. Liknande humor och spex. Lika avslappnade. Beror på stad och sådant dock.

Däremot så är de politiskt lika splittrade som sossar och högern i Sverige exempelvis. De allra flesta vill bli av med pruttler. En del av dem tror dock att en långvarig ledare är nödvändig.

Sen så är det ju narrativet om nato. Från ryskt perspektiv så är det ju vad det är, puttlerist eller ej. Men vore det inte för pruttes trams så hade nog ingen brytt sig om det. Jag är faktiskt lite osäker på vad de tycker om nato iofs...

läggdags.
Citera
2022-03-05, 00:58
Medlem
whitetommywrights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phibax
Putin är en diktator och därav är Ryssland en diktatur, Putin har beordrat ett krig mot Ukraina (som är en demokrati).

Därav så anser jag att man inte över huvudtaget kan alliera sig med Putins Ryssland....det är totalt otänkbart.

Dessutom har Putin strukturerat upp Ryssland på ett sätt som mest bygger på lögner , svek , bedrägerier, våld , mord och övergrepp.... Vem är dum nog att vilja samarbeta med ett sådant diktatorstyre

Är man allierad med Ryssland om man inte är med i NATO eller vadå?

Nä, för USA har byggt sitt imperium på att vara hyggliga och sanningsenliga då eller? Det finns inga klart onda och goda i världspolitiken. Bara mer eller mindre pinsamma, och västvärlden är pinsamt löjlig just nu.
Citera
2022-03-05, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kamske för några år sedan skulla det i så fall varit bra. Han sågs ju som en respekterad en. Mer sansad än Putin. Men som han snackar numera än han på exakt samma galna våglängd som Putin så frågan är om det i realiteten blir någon större skillnad.

Kanske mer en realpolitiker. Men Putin ger honom litet svängrum tror jag. Man kan jämföra med Bresjnew---Kosygin.

Bresjnew var helt omöjlig att diskutera med medan Kosygin var flexibel.
Citera
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Lite fler ryska vagnar till UA

https://mobile.twitter.com/UAWeapons/status/1499892957570293761?cxt=HHwWgoCzkdes2NApAAAA
Yep det är perfekt gerillataktik. Springa omkring på nätterna och slå till mot inkräktarna. Death by a thousand papercuts!
Citera
Medlem
Jirens avatar
De utländska krigarna, samt alla vapen och ammunitionen.. Finns det någon här som läst / hört något om hjälpen nått fram?

Läste för några dagar sedan om ex-Navy-Seals och andra utländska soldater som skulle in i Ukraina. Är de i strid nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in