Citat:
Ursprungligen postat av
brota
Putin är sinnessjuk och agerar inte rationellt. Det finns ingenting rationellt med att attackera Ukraina. Det är ett krig som Putler inte kan vinna. Även om de tar flera städer så kommer de helt oundvikligen att förlora. Även om de skulle besegra hela den Ukrainska militären (vilket de inte kommer att göra) så kommer de endå att förlora det efterföljande gerillakriget. Det finns ingen som vet vad Putin hittar på här näst.
Om det inte vore så hemskt för det Ukrainska folket så hade jag skrattat åt Putin och alla tiotusentals ryssar som snart kommer ligga döda i diverse diken.
Du är helt sjuk i huvudet. Ukrainare och ryssar är typ samma folk, förhelvete, samma kultur och många eller de flesta Ukrainare pratar ryska.
Ditt blåögda naiva hat mot ryssar och Ryssland är skapat utav mediapropaganda och de flesta ryssar vill inte ha något krig överhuvudtaget samt är fredfulla människor, precis som ukrainare.
Vidriga är ni som vill någon utav dem illa överhuvudtaget, sluta vara naiv och sluta försöka få konflikten som trappats upp utav andra krafter, medvetet låta som enkel och inte komplex medan media i Sverige är extremt vinklat när det kommer till Ryssland.
Jävla hycklare är ni, som inte fattar ett skit i denna konflikten då media är extremt partiska och vinklar till max, tror ni verkligen på att Ukrainare är änglar när det kommer till denna konflikten? De är inte heller oskyldiga och korruption existerar i Ukraina i minst lika stor utsträckning som i Ryssland. Det jag menar, Ukraina och Ryssland är egentligen inte olika överhuvudtaget och det är debilt att smutskasta den ena av dem medan man tycker synd om den andra, vad jag vet kommer bägge länder få förluster utav kriget och ingen kommer vara någon vinnare i slutändan överhuvudtaget. Varför hatar ni människor som inte ens ville ha detta kriget? Detta kriget vill väst, USA och media ha mest utav allt, inte människorna som bor i länderna.
Däremot är detta hemskt och jag hoppas Putin visar att ni har fel och avslutar denna konflikten, och Ukraina också slutar i fred istället för att trappa upp skiten. Utav det jag läst finns ukrainare som vill ha kriget också, även om dem är få precis som extremt få ryssar vill ha det.
Äcklar mig att se rasisterns fula tryne, nu får dem äntligen att säga något extremt hatfullt och rasistiskt utan att få skit för det, medan ryssar är dem som orsakat minst trubbel utav alla i Sverige nog. Sverige har extremt mycket problem men Ryssland och ryssar är inte en av dem, sluta försöka blanda in Sverige i konflikten ni jävla antiryssfjantar som hade aldrig vågat säga ett enda ord till en ryss IRL, ni är patetiska.