2022-03-04, 22:42
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Finns inget demokratiskt med Ukraina än på pappret. Det är lika korrupt som Mexiko och Ryssland, och om dessa skulle ha röster om något så hade du inte tagit det på allvar. Men Ukraina är annorlunda minsann, för det säger TV:n.

Av Mexico, Ryssland och Ukraina så är Ryssland mest korrupt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oksai79
Det ska bil intressant att se vad väst gör med sanktionerna mot Ryssland när Ryssland väl har tagit Ukraina. Ska dom fortsätta svälta Ryssland med sanktioner när dom har hand om Ukraina? Det kommer ju påverka Ukrainarna lika mycket.
Jag tror nog dom där sanktionerna kommer försvinna rätt fort om Ryssland lovar att hjälpa till med återbyggnad.
Ska även bli intressant att se vilka slags avtal som kommer slutas om hur Ukraina ska skötas.
Nja vi får väl se, först ska de ta Ukraina och det verkar inte gå så bra.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jo, jag har sett det där. Däremot verkar den film som illustrerade detta vara fake.

Jag hoppas Ukrainarna har litet moralisk resning när det kommer till detta. De Ryska soldaterna är inte de största bovarna i det här dramat.

Den största boven är Putin och ingen annan.

Men visst, jag kan ha fel.

Verkar? Det var ingen film. Det var ett officiellt uttalande.

Tror man att ryssarna är jävlar och ukrainarna är änglar är man enligt mig inte vuxen ännu.

Sanningen är aldrig svart/vit utan nyanser av grått.
Citera
2022-03-04, 22:43
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Ja. Tillsammans med Neville Chamberlain 1938 eller möjligen 1939.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Nobels_fredspris#Kronologisk_lista_över_pristagare

1938 Nansenbyrån[53] Internationell hjälporganisation för flyktingar[53]
1939 Inget pris utdelades[54][f 2]
1940 Inget pris utdelades[54][f 2]
1941 Inget pris utdelades[54][f 2]
1942 Inget pris utdelades[54][f 2]
1943 Inget pris utdelades[54][f 2]
1944 Internationella rödakorskommittén[55] För arbetet för mänskligheten under andra världskriget[55]
1945 Cordell Hull[56] En av initiativtagarna till Förenta nationerna[56] USA[56]
1946 Emily Greene Balch, John R. Mott[57] För hennes livslånga arbete för fredens sak respektive för hans arbete för religiöst brödraskap genom sitt presidentskap i KFUK-KFUM.[57] USA[57]
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blacksune
Ingen som hört

Ok. Fortsätt sova du..
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Syna en bluff för att vinna vad? Vi har bara att förlora på det.

Så då är det lika bra att ställa sig på alla fyra och låta Ryssen rövknulla oss hur mycket dom vill, eller vad menar du?

Tror du Putte är nöjd efter han tagit Ukraina? Nej nej, han kommer ge sig på varenda land som inte tillhör NATO. Om Putte vill anfalla Sverige eller Finland så ska vi inte ens försvara oss eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Problemet jag har med dina inlägg är att du fantiserar ihop saker och skriver dem sedan som sanningar. Det bidrar inte till något i tråden då det redan finns flera användare som gör samma sak och förvärrar bara den redan vilseledande dimman man befinner sig i.

Vi diskuterar ju och jag tar fram ämnen som jag finner på nätet. Bland annat försöker jag följa vilka vapen som just nu sänds in i Ukraina och hur dom kommer att påverka.

Just nu ser jag också att Ryssland intensifierar sina bombningar men jag har ingen aning om dom kommer från flyg eller om det är missiler från marken. Centrala Kiev bombarderas inte men utkanterna.
Citera
Medlem
whitetommywrights avatar
Varför ballade inte folk ut i Sverige (och världen) på samma sätt när Ryssland gick in i Krim 2014 på samma sätt dom denna gången?
Citera
2022-03-04, 22:44
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Av Mexico, Ryssland och Ukraina så är Ryssland mest korrupt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Corruption_Perceptions_Index

De spelar i samma liga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japexel1
Nja, alltså har man kapaciteten och möjligheten att anfalla strategiskt viktiga mål så som flygbaser mm med missiler eller liknande så är nog det inte en så dum idé. Detta påstås även Ukraina ha gjort👍🏻
i Belarus?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Han verkar vara i deras smak så han blir nog väl mottagen. Men skammen den får han bära med sig.

Ja, så länge hans kropp stannar där sen också, så gör det absolut ingenting
Citera
2022-03-04, 22:45
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Så då är det lika bra att ställa sig på alla fyra och låta Ryssen rövknulla oss hur mycket dom vill, eller vad menar du?

Tror du Putte är nöjd efter han tagit Ukraina? Nej nej, han kommer ge sig på varenda land som inte tillhör NATO. Om Putte vill anfalla Sverige eller Finland så ska vi inte ens försvara oss eller?

Halmgubbe ser jag.

Det har jag inte alls sagt, men varför beblanda oss i något som vi egentligen inte har med att göra och riskera ett kärnvapenkrig. Är du inte klok? Om ryssen hade attackerat ett alliansland så vore det oundvikligt dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in