2022-03-04, 22:10
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Är det inte lite skevt att RT.com är avstängt.
Funkar fortfarande för mig, behövde inte använda tor.

Ser gärna att det stängs av.

Det är viktigt att putin förlorar propagandakriget.
Citera
2022-03-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ja, det är ren galenskap! Putin har gjort slut på Rysslands position som stormakt. Han satte allt på spel utan att ens vara tvingad till det. Ryssland var absolut inte inmålat i ett hörn eller utstt för hot. Agerandet är så obegripligt. Han har förlorat kriget, även om han inte har förstått det än..

Det är bara att oppa
Han har alltid känt sig förföljd och varit misstänksam mot de flesta.
Citera
2022-03-04, 22:11
Medlem
StigaSols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Eeexakt! Putins egna privatarmé. Och Obersturmführer för denna styrka är den här ariske sköningen (notera SS-tatueringarna), Dmitry Utkin.

Men som vanligt försöker rysstrollen projicera denna ideologiska tveksamhet på sina motståndare Ukraina istället. Jag tror faktiskt de hade fått mer stöd här på Flashback om de hade varit ärliga med att det är Putin som anställer och skickar in nazister i konflikten?

Hahaha, helt rätt! Ok, fyfan vad vidrig han ser ut!
Citera
2022-03-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Funkar fortfarande för mig, behövde inte använda tor.

Ser gärna att det stängs av.

Det är viktigt att putin förlorar propagandakriget.
Det gör han redan. Väst dominerar propagandakriget.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Ja men de ryska styrkorna som redan befinner sig i Ukraina nu då? De är ju typ "sitting ducks" verkar det ju som. Ukrainska hemvärnet verkar ju ha hur kul som helst när de lägger upp filmer. Vad fan är det som pågår??

Hemvärn och hemvärn. Ryska värnpliktiga möter en ukrainsk yrkesarmé. 200 000 man mot 169 000. Så kan man inte bedriva anfallskrig. Den ryska missbedömningen är enorm även om de givetvis klarar av att skjuta och bomba sönder folks hem. Militärt så befinner sig ryssarna i en extremt svår situation.
Citera
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja det måste finnas en del i den ryska armén med stridserfarenhet, framför allt de som deltagit i striderna i Syrien.

I Syrien är det faktiskt mest ryskt flyg, hyrda legoknektar och några få ryska specialförband som deltagit(med medelmåttig framgång). Specialförband är som bekant få i antal och inget man använder som vanligt infanteri(numera)..
Citera
2022-03-04, 22:13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Är det inte lite skevt att RT.com är avstängt. Hjälper det inte att förstå konflikten om man får se båda sidors propaganda? Det visar ju varje sidas argument.

Man skulle ju kunna tvinga kanaler som tar parti att ha någon sorts varningstext "Varning - detta är propaganda". Men - stänga av - är det verkligen demokratiskt?

Kan komma åt RT via andra vägar och såg precis hur de hårdsäljer flygbombningen av Luhansk 2014 och hur Kiev ljög om att det inte var deras flygvapen som sköt rakt in bland civila mitt på dagen. Gott om blodiga bilder. Hittade en artikel från CNN som bekräftar (länk nedan). Såg därtill den ryska befälhavaren förklara varför man öppnat eld vid kärnkraftverket; deras syn är att en ukrainsk sabotagegrupp sköt mot ryska trupper från huset i fråga.

Säger inte att någon har rätt - men det är väl ändå viktigt att försöka höra båda sidor.

+++
"It's thought to be the first time that civilians have been killed or injured in an attack by the Ukrainian air force since pro-Russian groups began occupying buildings in the Luhansk and Donetsk regions "
https://edition.cnn.com/2014/06/03/world/europe/ukraine-luhansk-building-attack/index.html
Enligt Sun Tzus visa filosofi är det i krig viktigt att känna sin fiende så jag tycker det är olyckligt att man stänger av de ryska propagandakanalerna i Väst.

Citat:
“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”
Citera
Medlem
Bengt-Hanss avatar
Citat:
Är det inte lite skevt att RT.com är avstängt. Hjälper det inte att förstå konflikten om man får se båda sidors propaganda? Det visar ju varje sidas argument.

Man skulle ju kunna tvinga kanaler som tar parti att ha någon sorts varningstext "Varning - detta är propaganda". Men - stänga av - är det verkligen demokratiskt?

Kan komma åt RT via andra vägar och såg precis hur de hårdsäljer flygbombningen av Luhansk 2014 och hur Kiev ljög om att det inte var deras flygvapen som sköt rakt in bland civila mitt på dagen. Gott om blodiga bilder. Hittade en artikel från CNN som bekräftar (länk nedan). Såg därtill den ryska befälhavaren förklara varför man öppnat eld vid kärnkraftverket; deras syn är att en ukrainsk sabotagegrupp sköt mot ryska trupper från huset i fråga.

Säger inte att någon har rätt - men det är väl ändå viktigt att försöka höra båda sidor.

+++
"It's thought to be the first time that civilians have been killed or injured in an attack by the Ukrainian air force since pro-Russian groups began occupying buildings in the Luhansk and Donetsk regions "
https://edition.cnn.com/2014/06/03/world/europe/ukraine-luhansk-building-attack/index.html

När jag trycker in rt.com får jag upp sidan. På vilket sätt är sidan avstängd?
Citera
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Mmm...du är nog liiiite fel ute där. Wagnergruppen tillhör ryska regimen, där har vi dessa nynazister.

C-14 och Azov bataljonen är det som både sitter i Ukrainska regeringen och är Neo nazister.
Finns länkar bak i tråden som källor med ansvariga i YT klipp där de talar om sina s.k bravader .
Citera
2022-03-04, 22:14
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Eeexakt! Putins egna privatarmé. Och Obersturmführer för denna styrka är den här ariske sköningen (notera SS-tatueringarna), Dmitry Utkin.

Men som vanligt försöker rysstrollen projicera denna ideologiska tveksamhet på sina motståndare Ukraina istället. Jag tror faktiskt de hade fått mer stöd här på Flashback om de hade varit ärliga med att det är Putin som anställer och skickar in nazister i konflikten?

Han ser, dessutom ut som en, riktigt, sadistisk SS-officer!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Enligt Sun Tzus visa filosofi är det i krig viktigt att känna sin fiende så jag tycker det är olyckligt att man stänger av de ryska propagandakanalerna i Väst.
Underrättelsetjänsterna i väst har nog full koll på RT, även om det är stängt för gemene man.

Gott så.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Det gör han redan. Väst dominerar propagandakriget.

Största problemet är inte vilka bilder som postas överallt om strider där den ena eller andra sidan skildras.

Problemet är att Putin invaderade Ukraina. Redan där så förlorade han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in