2022-03-04, 21:40
Medlem
woefulnissans avatar
[/QUOTE

Det finns släkt på båda sidor så det sprids bra med info om ryssarnas övergrepp oavsett.[/quote]

Återigen, jag förklarar, inte försvarar. Klart information kommer ut ändå, det är oundvikligt. Men diktaturer har en liten övertro på censur.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Naturligtvis är det en stor sak; Putin är allt mer isolerad.

Det är i och för sig litet skrämmande, eftersom man inte vet vad han kan ta sig till när han blir desperat.

Man får hoppas på att personer i hans närhet hindrar honom från att starta ett kärnvapenkrig, i alla fall.

Det är farligt. Den mannen fastnar i saker och släpper aldrig taget så han måste bokstavligt talat bli stoppad. Det finns kanske inget annat.

Vi har sett en nejsägare. ”Russian Spy Chief.” Han lever förmodligen inte nu.

En rysk general kan också ha joinat honom.
Det är inte ofta ryssarna är snabba med att meddela andra när en av sina egna har gått bort.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G3g8Q6/rysk-general-dodad-av-prickskytt-i-ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Otroligt kul verkligen om den där 6 mils raden med stridsvagnar verkligen fått bensinstopp. En klockren symbol för Putins totala fall.

Hade inte blivit förvånad över huvud taget. Stridsvagnar framförallt är gjorda för att snabbt ta positioner. Inte för att fastna vid tullen i Stockholm i en kö som rör sig 20 meter varannan minut

Kan nog vara så att fordon längst fram blivit sprängda / kört fast och sen sitter du där som packade sillar och ingen kan ta sig någonstans. Och som jag skrivit, det är rädda 18 åringar i fordonen, inte några proffs. Dom vill vara varma och få i sig mat, helt enligt maslows behovstrappa.

Obs tar på intet sätt ryssarnas sida i denna shitstormen, menar bara att ryska armen till stor del består av livrädda kids som är förhållandevis oskyldiga i denna soppa.
Citera
2022-03-04, 21:41
Medlem
Bengt-Hanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvm
Får tyvärr säga att första 8-10 dagarna är sjukt ”imponerade” utav Ryssarna…
Kollar man på det objektivt och neutralt så har dom tagit sjukt mycket mark. Låt mig upprepa igen. Det tog USA 6v att ta Falluja och 10v att omringa Bagdad, dom här jävlarna har omringat Kiev första veckan. Får dom ut civila via korridoren kommer Kiev tyvärr falla inom några dagar.

Sedan kommer ryssarna få helvetes mycket NATO vapen när dom tar militär anläggningar från Ukraina.

Och NEJ bara för jag ser sanningen så betyder det inte att jag är med Ryssland, är på Ukrainas sida hela vägen!!

"Tre veckor efter invasionen den 9 april 2003 hade Iraks huvudstad Bagdad intagits och Saddam Husseins regim störtats." Från Wikipedia.

Varifrån får du att det tog dem 10v att omringa Bagdad?
Citera
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det var visst nån väsentlig bro som saknades också. Om man nu kan lita på nån i den här soppan.

Maxxtar satelliten filmade Ryska konvojen finns länk tidigare i tråden, såg inga sönderbombade fordon alls i konvojen då undrar jag om den intervjuade Ukrainska stridspiloten som bombat rader av fordon kanske varit i Rumänien och bombat på motorvägen där, eller skall man debunka han som tomte som svamlar.
Citera
Medlem
Krösus Sorks avatar
Förmodligen redan avhandlat, men kommer rapporter om att ryska trupper har besegrat ryska trupper i Kievs förorter. Är det det illojala trupper vi ser eller är den ryska organisationen bara så dålig?

9 tanks och 4 APC utslagna iaf.
Citera
2022-03-04, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
De mest hjärntvättade fåren finns nog trots allt i Ryssland, som läser ren propaganda, vilket är det enda som numera är tillåtet.
De som gör det är nog ännu mer hjärntvättade.
Det tar dock inte bort att de som läser västmedia också till allra största del är vilseledda och hjärntvättade.
Citera
2022-03-04, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Det är farligt. Den mannen fastnar i saker och släpper aldrig taget så han måste bokstavligt talat bli stoppad.

Vi har sett en nejsägare. ”Russian Spy Chief.” Han lever förmodligen inte nu.

En rysk general kan också ha joinat honom.
Det är inte ofta ryssarna är snabba med att meddela andra när en av sina egna har gått bort.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/G3g8Q6/rysk-general-dodad-av-prickskytt-i-ukraina
Nej det där är ju helt riktigt men jag hoppas alltså att någon inser det absurda i att Putin inleder krig och mördar folk i sin närhet och agerar mot honom.

Men visst, jag kanske är naiv.
Citera
2022-03-04, 21:43
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Ja, Rysslands fallskärmstrupper verkar mest bestå av småpojkar, inte undra på att de blir slaktade.

https://youtu.be/gSzAnNU4u28

De är väl i samma ålder som många andra nationers soldater är, 18-22 års åldern. Jag tror det är brister i stridsledningen samt också på motivationen hos soldaterna. Intresset för att delta i en konflikt mot Ukraina är nog nere på 0-punkten hos de flesta soldaterna.
Citera
2022-03-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvm
Får tyvärr säga att första 8-10 dagarna är sjukt ”imponerade” utav Ryssarna…
Kollar man på det objektivt och neutralt så har dom tagit sjukt mycket mark. Låt mig upprepa igen. Det tog USA 6v att ta Falluja och 10v att omringa Bagdad, dom här jävlarna har omringat Kiev första veckan. Får dom ut civila via korridoren kommer Kiev tyvärr falla inom några dagar.

Sedan kommer ryssarna få helvetes mycket NATO vapen när dom tar militär anläggningar från Ukraina.

Och NEJ bara för jag ser sanningen så betyder det inte att jag är med Ryssland, är på Ukrainas sida hela vägen!!
Det är en sak att ta mark, man ska hålla den också
Citera
2022-03-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bojo1969
Obs tar på intet sätt ryssarnas sida i denna shitstormen, menar bara att ryska armen till stor del består av livrädda kids som är förhållandevis oskyldiga i denna soppa.

Ja, det är ju inte röda armén precis märker man. Lite cringe.
Citera
2022-03-04, 21:45
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krösus Sork
Förmodligen redan avhandlat, men kommer rapporter om att ryska trupper har besegrat ryska trupper i Kievs förorter. Är det det illojala trupper vi ser eller är den ryska organisationen bara så dålig?

9 tanks och 4 APC utslagna iaf.
Ryska slagit ut ryska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in