2022-03-04, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Har inte tänkt på det, men sitter verkligen soldaterna i fordonen? Gör man det så gissar jag att det blir kallt i stridsvagnarna, och hur är det med värmen i de andra fordonen?

Har av naturliga orsaker ingen erfarenhet av just ryska vagnar men i Sverige hade vi nog absolut suttit i fordonen om vi trodde att vi var säkra (vilket dessa boys verkar tro då ingen berättar om krigets omfattning för dom vad det verkar). Det var en stor del av mitt liv som värnpliktig iaf Stridsvagnarna håller hyffsad temp även dom på tomgång.

Nackdelen med det är ju bränsleåtgången, hur länge klarar din bil att stå på tomgång på en fyllning? 2 dygn? 3? En del har nu stått i en vecka och även om dom har större tankar så drar värmen betydligt mer. Det är väl en teori till varför dom enorma grupperingarna står stilla, slut på soppa.
Citera
Medlem
Rengardes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Videon är gjord av Tulsi Gabbard, hon som blev anklagad av Hillary Clinton för att vara en rysk "asset".

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tulsi_Gabbard

Baserat på de pro-ryska lögnerna hon spyr ut sig så är jag inte förvånad!
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Flytta till Ryssland då!

Varför skulle jag vilja bo där? Bara för att man kritiserar en sida innebär inte att jag försvarar den andra. Vad fan svamlar du om?
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Nu är det likadant som under pandemin: man ska vänta med alla åtgärder tills det är för sent, och de som redan börjat på egen hand ska motarbetas. Enskilda hyresvärdar måste naturligtvis få ställa i ordning sina skyddsrum nu. Det är väl inte MSB som ska bestämma att det "inte ska göras än"? VARFÖR INTE DET?

https://live.aftonbladet.se/supernytt/news/msb-hyresgaester-jagar-paa-om-skyddsrum.gnppJ_Z4M

MSB: Hyresgäster jagar på om skyddsrum
Intresset för information om skyddsrum har ökat under kriget i Ukraina, enligt Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB).

Många fastighetsägare har hört av sig till MSB den senaste veckan eftersom hyresgäster kräver att skyddsrum städas ur eller rustas upp för användning.

– Det är några fastighetsägare som har börjat rensa ur skyddsrummen för att ställa i ordning dem, men det är något man gör först när regeringen beordrat höjd beredskap, säger Anders Johannesson vid enheten för befolkningsskydd på MSB och fortsätter:

– Sedan har också hyresgäster och människor runt om jagat på fastighetsägare; “nu får ni väl sätta fart och göra något, här saknas det en skylt”, trots att vi inte har höjd beredskap och att vi inte ska göra någonting med skyddsrummen ännu.

(TT)
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Man kan undra vad Expressen håller på med när de försöker förklara Putins strategi och länkar till ett klipp från Ukraina för att visa vad som hände då?

https://www.expressen.se/debatt/putins-egentliga-motiv-till-invasionen-av-ukraina/?fbclid=IwAR223uHeOxyQnjHQHYzXA9w9dEohebIcjSwkUuP0 Zy4bOeAhMlsxYxRAxx4

Citat:
Många har i dag glömt att Putins politiska karriär byggde på att återta kontrollen över Tjetjenien, vilket han gjorde genom att starta ett blodigt krig på felaktiga premisser. Det är i dag väl belagt att de explosioner i hyreshus i Moskva sommaren 1999 som Putin skyllde på tjetjenska rebeller i själva verket genomfördes av ryska säkerhetstjänsten under Putins ledning för att skapa ett folkligt stöd för Putins krig, och i förlängningen hans ledarskap.

Under denna länk så länkar man till ett anfall i Ukraina mot ett bostadshus. De har ändrat det nu men det var vad som fanns från början. Tänk till både en och två gånger innan ni lyssnar på vad er egen media vill framföra. Det är folket mot överhögheten som gäller.
Citera
2022-03-04, 20:39
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElonRuskprick
Sorry, men vi svenskar tror inte på skiten som du sprider.

Kommer visa sig att jag hade rätt i vanlig ordning och kommer att ha en field day när jag går igenom alla sinnessjuka hjärntvättade idioters inlägg.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RandomSvenskDude
Nej.

Det överlåter jag åt vänsterliberalerna som skapat denna situation

Dock kommer jag stödja dom med hjärta emojis.
Då är du inget annat än en hycklare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vad tror du själv? Logiken är att i krig gör man vad som helst för att uppnå sina mål. Självklart kan man samarbeta med vem som helst, det betyder inte att man gillar dem man samarbetar med. Tvärtom kan de vara de man tar tag i när man motat bort hinder.

Trött på sån här argumentation nu. Ungefär lika dumt som raljeringen om nazister och judar i Ukraina.
Föeutom att i krig uppnår man inga mål
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
I mina ögon just nu verkar det som att Putin håller på att våldta sig själv, hur menar du att NATO blir våldtagna och av vem?

Putin fortsätter sitt sega krig, skapar gigantiska flyktingsrrömmar.

Har t. o. m slagit av hotlinen.

Trollar EU
Citera
2022-03-04, 20:40
Medlem
sneebeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Visst AK4 var bra men inget går upp mot en ksp.
KSP58 var min favorit. Riktigt go känsla o bra precision

Tvivlar starkt på att du överhuvud gjort lumpen med det uttalandet ha ha ha Bra precision.

Möjligt att du testat det på din PS 4 och blivit skjuten och respawnat up på en ny bana ha ha ha.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Varför skulle jag vilja bo där? Bara för att man kritiserar en sida innebär inte att jag försvarar den andra. Vad fan svamlar du om?
Jo tjena, det märks...
Och chilla ner. Annars kan nån blodkärl spricka
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Vi skall inte skicka svensk militär, men officerare kan få lov att ta ledigt. Se finska frihetskriget och finska vinterkriget.

Det vore att bryta mot Genevekonventionen, i så fall är röda korset öppen måltavla då de kan frakta ammunition. Jag föreslår att du monterar upp huvudet på skaftet igen och tänker till lite. Svenska volontärer får gärna åka ner, på egen risk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in