2022-03-04, 19:48
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Kan vara för att Sverige redan är förlorat.

Förlorat? Till vem? Sverige är ett fantastiskt och underbart land som ens låter såna som dig uttrycka hat mot sitt eget land.

Däremot i Ryssland skulle du inte ens kunna eller våga skriva att Ryssland är förlorat
Citera
2022-03-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Ryssarna har stängt ner Facebook nu. På tiden.
Det var väl ändå bara en förlängd arm av propagandamaskinen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gary.Glitter
Tillgångarna lär inte gå till någon återbyggnad. Det har det inte direkt gjort tidigare.

Oligarki brukar leda till annat.

De naturtillgångarna blir fortfarande en piss i havet jämfört med sanktionerna och vad det kommer kosta att återbygga en raserad ekonomi.

Tror jag, ska tilläggas. Vi får se, vidrigt är det oavsett, fyfan!

EU kan vara hur arga som helst men sanningen är den att just nu är det endast Ryssland som kan tillhandahålla gas behovet genom nordstream 1.

Att bygga den infrastrukturen och ersätta Ryskt gas med Algeriskt eller Azeriskt kommer att ta flera år.

Ukraina har massa naturtillgångar som Ryssarna kan sälja till resten av världen.
Du vet väl att världen är större än västvärlden?
Citera
Medlem
Hur overklig tanken än är så är den dock ganska rolig.

Tänk om Finland, Baltländerna, Polen och även Sverige samt ev andra fd CCCP-länder inom EU passade på att gå in i Ryssland.

Jag menar, om Ryssarna vill ha en demilitariserad zon för sin säkerhet så vill vi också ha det. Plocka landet fram till Uralbergen och tillsätt en marionettregering.

Ska man dra den med broderfolk som far illa ut, historiskt nationella anknutna landområden m.m. så har "vi" lika mycket rätt som putain.

Mitt vapenskrammel ska tas med en nypa salt, men tanken är ganska roande som sagt.

I övrigt så hoppas jag att Ukraina håller ut och resterande bistående länder börjar skicka mer och bättre vapen och ammunition samt förnödenheter - det snarast!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Så vitt jag vet så är det mycket skog runt konvojen på på originalbilden, Raqqa ligger väl i öknen och har inte granar och andra träd längs vägen ha ha
Om bilden postats med tidstämpel tidigare så är kan den strykas av som felaktig.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Det bör de ha, a la lumpen vi hade åtminstone tält som vi sov i och eldade i mitt i vinter över -20 grader.

Ja då går det bra, såg att det var skog där så de kan hugga ved.
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quackenbush
Inte alls. Det har visat sig att många av de så kallade ”Sverigevännerna” som tillbringat åratal med att häcka i I&I-forumet kommit ut som rena Putinsupportrarna. Sleeper agents?

Ja det verkar som att Ryssland har försökt öka hatet och splittringen i Sverige här på forumet väldigt länge.
Citera
2022-03-04, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Nä men man kan ju inte säga att Ukraina är demokratiskt när det inte är det?

Över 50% av britterna lyssnade på den människan.

Och vem har sagt att dom ölpimplande britterna är kloka?
Men du vet att ryssarna är "the bad guys" oavsett hur du än vänder och vrider på det. det förstår väl?
Citera
Medlem
Rengardes avatar
Citat:

Det blir bara bättre och bättre i det fantastiska och fria landet Ryssland!
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Men VK fungerar som vanligt.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Märkligt! Ryssarna hade chansen att skjuta bort det ukrainska flyget inom ett par dygn.
Istället skjuter Ryssarna sönder rysktalande städer i östra Ukraina.

https://mobile.twitter.com/JackDetsch/status/1499770470849294352?cxt=HHwWoMC9-YHToNApAAAA
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maekh
De kanske får deklarera en egen utbrytarrepublik, konvojistan.

Konvojutanförstan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in