2022-03-04, 16:07
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Att du orkar......

Givetvis kan och ska vi har mer tilltro till västmedia (demokrati), än till rysk (diktatur) media. Ryssland kommer mycket långt ner i demokratimätningar och är ökända för förföljelse av journalister. Journalister i Ryssland har också, under Putins regim, haft en helt makalös otur att råka ut för balkongfall, andra olyckor och förgiftningar.......

Är du så naiv att du tror att väst är bättre, när usa har startat 81procent av alla väpnade konflikter sedan 1945...

Har svårt att svälja dina floskler...
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Och skulle då Ryssland invadera Sverige så skickar de nog sina muslimska förband i första ledet sedan tar det inte så många timmar innan de svenska muslimerna har anslutit sig till sina Islamska polare.

Ryska förband kan inte ta sig Östersjön utan att hamna på havets botten. Ivan klarar inte ens av att köra motorfordon i kolonn mer än några mil över en landgräns utan att bli helt konfys och skapa en av historiens största fordonsköer. Hur skall han då kunna ta sig över Östersjön? Särskilt när nästan allt kvalificerat landstigningstonnage är fast i Svarta Havet? Roddbåt?
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Fortfarande bara billig retorik.

Exakt. Inget jag skulle fästa något större värde i.
Citera
2022-03-04, 16:08
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Fortfarande bara billig retorik.

Vem vet? Men fortsätter galningen Putin så kommer små länder inse att säkerhetsgarantier från andra större länder behövs.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Ryska förband kan inte ta sig Östersjön utan att hamna på havets botten. Ivan klarar inte ens av att köra motorfordon i kolonn mer än några mil över en landgräns utan att bli helt konfys och skapa en av historiens största fordonsköer. Hur skall han då kunna ta sig över Östersjön? Särskilt när nästan allt kvalificerat landstigningstonnage är fast i Svarta Havet? Roddbåt?

Du tror inte att de redan är här?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Prova att läs artikeln och det jag sa där jag tydligt besvarar din korkade fråga:

Det är inte mitt jobb att utbilda ett historielöst fån som du i vad en ekonomisk kollaps liknande den som skedde 1918 innebär.

Med ditt språk skall du ej använda el. kalla andra i tråden fån.
Ditt språk är på en sådan nivå att du kan inte lura i någon att du har
läst ett större antal historiaböcker.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ja.
https://www.globaltimes.cn/page/202203/1253953.shtml

Kinesiska ambassaden...

Ok, då ber jag om ursäkt.
Citera
2022-03-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag har gett dig bildbevis på hur det ser ut i bokningssystemet. Väljer du att hellre tro på en brittisk slaskblaska så är det ditt problem.

Jag kan inte boka en biljett med ett bildbevis eller hur? Så vi provar igen då du verkar vara svagt begåvad, var bokar jag och betalar min biljett?
Citera
2022-03-04, 16:09
Medlem
SD utesluter inte att ändra sin åsikt kring NATO-medlemskapet. Skulle SD rösta "för" så har Riksdagen en majoritet i denna fråga.
Citera
2022-03-04, 16:10
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termos99
Varför invaderade Sovjet Finland?

De ville säkra St Petersburg mot angrepp. Gick si så där.
Citera
Medlem
Ny.Deodorants avatar
TASS har gått ut med ett uttalande från Putins pressekreterare angående åsikten från Tjeteniems ledaren Ramzan Kadyrovs tidigare i veckan att trupperna borde kunna inta Kiev, Kharkov och andra större städer i Ukraina inom närmsta dagarna.

Han vill inte säga någon specifikt i frågan utan hänvisar att Putin har ett flertal förslag att välja på hur ”insatsen” skall fortgå närmsta dagarna.
Han betonade att det skulle ske kirurgiska prescision och inga civila bör drabbbas. 👍🏽

https://tass.com/politics/1416771

Generalerna kommer nog väger sina ev förslag ordentligt på tungan innan de riskerar får lite följdfrågor av den store Ledaren på liknande vis som underrättelsechef för en dryg vecka sedan i denna nutida klassiker:
https://youtu.be/o9A-u8EoWcI
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Det är viktigt att veta vad Ryssland säger, det är ju faktiskt de som dominerar scenen nu. Därför att ingen lyssnade på dem förut.

Ukraina är i krig därför att Väst ignorerade Rysslands invändningar. Det var ett katastrofalt misstag.
Är det då klokt att fortsätta ignorera vad de säger?

Nej de dominerar inte scenen, de har uppmärksamhet för att de invaderat ett land och att civila ukrainare dödas.

Om en person är galen så anpassar jag inte världen efter galningen, gör du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in