2022-03-02, 18:42
Medlem
4yoonlys avatar
Funderade lite och visst är 5000 pansarskott en bra idé. Inget avgörande givetvis och det retar Putin måttligt antar jag inget mer. Och 5000 är den officiella siffran, men varför inte skicka 15000 (om vi nu har den möjligheten dock)... det är ju inte så att ryssarna kommer samla ihop rören och räkna dom en och en :-) eller skicka så många vi har möjlighet till, men officellt är det bara "5000".

Vad sägs? :-)
Citera
2022-03-02, 18:45
Medlem
woefulnissans avatar
Till vilket syfte? Fler ukrainare dör i onödan. Ukraina har ingen chans mot ryssen ändå.
Citera
2022-03-02, 18:47
Medlem
Softers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Till vilket syfte? Fler ukrainare dör i onödan. Ukraina har ingen chans mot ryssen ändå.
Vadå till inget syfte? Vi alla längtar efter The Great Reset, och den går aldrig igenom om det inte blir tillräckligt stort kaos världen över. Och Ukraina är startskottet.
Citera
2022-03-02, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Funderade lite och visst är 5000 pansarskott en bra idé. Inget avgörande givetvis och det retar Putin måttligt antar jag inget mer. Och 5000 är den officiella siffran, men varför inte skicka 15000 (om vi nu har den möjligheten dock)... det är ju inte så att ryssarna kommer samla ihop rören och räkna dom en och en :-) eller skicka så många vi har möjlighet till, men officellt är det bara "5000".

Tveksamt om Sverige har flera. Det är väl två per gubbe redan med 5000.
Citera
2022-03-02, 19:30
Medlem
Vad är det som händer med Sveriges värdegrund egentligen?

Varför lägga pengarna på pansarskott när vi istället hade kunnat skeppa över containrar fyllda med genusmanualer och könsneutrala bajamajor till de stridande ukrainarna?

Besvikna hälsningar,
S.P.
Citera
2022-03-02, 19:48
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyrelseProffset
Vad är det som händer med Sveriges värdegrund egentligen?

Varför lägga pengarna på pansarskott när vi istället hade kunnat skeppa över containrar fyllda med genusmanualer och könsneutrala bajamajor till de stridande ukrainarna?

Besvikna hälsningar,
S.P.
Större delen visar sitt rätta ansikte. Och det är inte fredligt. Sen det du skriver är också helt sinnessjukt (ej menat mot dig för förstår din ironi (tror jag)) utan rent generellt alltså.

Sverige älskar känslan utav en gemenskap, precis som Gängkriminella. Hycklande är vad det är !

Vi skulle ha satsat på sjukvård, Djur och natur efter 2:a världskriget och därefter erbjudit våra tjänster till andra länder. Istället har giriga människor sålt ut hela landet, demolerat vårat försvar (även om att minska det hade varit rätt, men inte till den punkt vi har stått i) Samt privatiserat så mycket det går.

Och därtill bara sett den vanliga befolkningen som kassa ko och kunna dela ut pengarna till alla andra länder för att känna sig personligt självbelåtna när personen /personerna själva får ta berömmet. För svenska folkets slavande.

Likaså har lantbruket gått åt helvete.

De enda värda att respektera är bönderna i detta land. Alla andra förtjänar inte någon respekt överhuvudtaget upp till 97% av befolkningen.

Landet Sverige förtjänar den nya mörka depressionen vi kommer gå in i.

Vi skulle ha satsat på kärnkraft, våra bönder och praktiska utbildningar hellre än teoretiska. (Med det sagt är inte teoretiskt dåligt på något sätt, utan reagerar endast på sättet det är uppbyggt på samt all jävla tids-slösande inom de praktiska utbildningarna.)

Jag hoppas vi dör alla.

Menar, inte ens djuren klarar vi av att rädda, utan snarare tvärtom stöttar vi och säljer ut vapen som både skadar djur och natur.

Något jag brukar säga är att; " Människan ska vara jordens trädgårdsmästare" Inkluderar djuren, sjukvården samt naturen.

Ser ingen skillnad på nyhets rapporteringarna idag mot vad en diktatur gör. Man censurerar, begränsar samt riktar information. Patetiskt. (Obs, är ovaccinerad o mörkhyad) - varsågod att hata mig.

Älskade min svenska far iallafall som var bonde och den starkaste människa jag någonsin kände.

Men sverige är ett hycklande land så kunde inte bry mig mindre ifall ni hatar mig.
Senast redigerad av LostinDarkness 2022-03-02 kl. 20:16.
Citera
2022-03-02, 20:09
Avstängd
LostinDarknesss avatar
Citat:

Vem säger att vi inte har gjort det då?

Var det inte ca 70 flygplan med last Ukraina har fått ta emot (om än dock via Polen). Och då syftar jag inte på stridsflyg, utan i form utav last.
Citera
2022-03-02, 20:14
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:

Vi tömnde nog lagret på pansarskott m/86 vilket är bra då vi slipper kostnaden för destruktion!
Du överskattar nog hur stora lager vi verkligen har.
Senast redigerad av cazzofiga 2022-03-02 kl. 20:17.
Citera
2022-03-04, 14:30
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Vem säger att vi inte har gjort det då?

Var det inte ca 70 flygplan med last Ukraina har fått ta emot (om än dock via Polen). Och då syftar jag inte på stridsflyg, utan i form utav last.

Man kan ju alltid hoppas!

Flygplanen (vilket skulle vara en super idé)... Jag menar vi i väst skulle kunna ersätta dem med bättre NATO plan så kan de skicka de ryska till Ukraina... Men som det verkar nu kommer detta inte att ske (i alla fall inte officellt)...
Citera
2022-03-04, 14:30
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cazzofiga
Vi tömnde nog lagret på pansarskott m/86 vilket är bra då vi slipper kostnaden för destruktion!
Du överskattar nog hur stora lager vi verkligen har.

Ah så kan det ju vara förstås... har ingen aning om hur många vi har totalt...
Citera
2022-03-04, 14:32
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Större delen visar sitt rätta ansikte. Och det är inte fredligt. Sen det du skriver är också helt sinnessjukt (ej menat mot dig för förstår din ironi (tror jag)) utan rent generellt alltså.

Sverige älskar känslan utav en gemenskap, precis som Gängkriminella. Hycklande är vad det är !

Vi skulle ha satsat på sjukvård, Djur och natur efter 2:a världskriget och därefter erbjudit våra tjänster till andra länder. Istället har giriga människor sålt ut hela landet, demolerat vårat försvar (även om att minska det hade varit rätt, men inte till den punkt vi har stått i) Samt privatiserat så mycket det går.

Och därtill bara sett den vanliga befolkningen som kassa ko och kunna dela ut pengarna till alla andra länder för att känna sig personligt självbelåtna när personen /personerna själva får ta berömmet. För svenska folkets slavande.

Likaså har lantbruket gått åt helvete.

De enda värda att respektera är bönderna i detta land. Alla andra förtjänar inte någon respekt överhuvudtaget upp till 97% av befolkningen.

Landet Sverige förtjänar den nya mörka depressionen vi kommer gå in i.

Vi skulle ha satsat på kärnkraft, våra bönder och praktiska utbildningar hellre än teoretiska. (Med det sagt är inte teoretiskt dåligt på något sätt, utan reagerar endast på sättet det är uppbyggt på samt all jävla tids-slösande inom de praktiska utbildningarna.)

Jag hoppas vi dör alla.

Menar, inte ens djuren klarar vi av att rädda, utan snarare tvärtom stöttar vi och säljer ut vapen som både skadar djur och natur.

Något jag brukar säga är att; " Människan ska vara jordens trädgårdsmästare" Inkluderar djuren, sjukvården samt naturen.

Ser ingen skillnad på nyhets rapporteringarna idag mot vad en diktatur gör. Man censurerar, begränsar samt riktar information. Patetiskt. (Obs, är ovaccinerad o mörkhyad) - varsågod att hata mig.

Älskade min svenska far iallafall som var bonde och den starkaste människa jag någonsin kände.

Men sverige är ett hycklande land så kunde inte bry mig mindre ifall ni hatar mig.

Flytta till Ryssland då om det passar.
Du förstår ju ingenting.
Citera
2022-03-04, 14:59
Medlem
Drinkycrows avatar
Tycker det är hysteriskt. Kommer inte göra någon skillnad och är så jävla onödigt.

Men nu när vi ändå skickar vapen till de förtryckta får vi la skicka lite till Hamas med.

Sjukaste var att jag såg liberalerna säga det finns en särskild plats i helvetet för vänsterpartister som av princip röstade nej, trots att det inte gör någon skillnad. Vad är det för facistskit ni vinner röstningen med enorm marginal och måste ändå försöka peka ut den minimala oppositionen som folkförrädare eller nån skit?

Jag säger igen, detta är hysteri och sättet folk agerar och tänker nu är nära nog masspsykos. Ta en joint, sluta skicka vapen. Ni får fortfarande skicka allt annat, skyddsutrustning och medicin, men nej ni vill fan få hela europa i krig, galningar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in