2022-03-04, 14:28
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Naturligtvis lämnar inte Zelenskij eftersom Ukraina behärskar 90% av landet.

Beträffande Putins sjukdomar så tror jag inte det är diabetes eftersom diabetesmedicinen gör folk magrare.

Jag tror han medicineras med kortison. Det syns att han gått upp kraftigt i vikt och hela kroppen är svullen.

Svårt att säga vad han lider av. Högt blodtryck medicineras också men han har troligen någon sorts värk i kroppen och han går på någon sorts knark.
Ryssarna har haft en del framgångar i söder och kommer troligtvis att ta kontroll över Ukrainas sydkust under de kommande dagarna/veckan. Men faktum är att dom inte alls har lyckats i Kiev där motståndet är större. Det tyder snarare på att den motattack som det Ukrainska försvaret satt igång är effektiv och att ryssen på flera håll tvingats dra sig tillbaka ifrån sina positioner. Ryssland har endast gjort framsteg i regioner som är rysk dominerade. Vetefan om dom alls kan ta kontroll över dom västla delarna i landet.
Citera
2022-03-04, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Kan du inte lägga upp en side-by-side!?
Det stämmer inte, Racca i syrien har inte barrskog huruvida bilderna är äkta eller inte är upp till var och en att avgöra, men dom är INTE från Syrien
Citera
2022-03-04, 14:29
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Allt fler uppgifter om det jag sagt hela tiden: Drogmissbrukaren "Zelensky" har flytt till Polen. Jag undrar när han dyker upp i Tel Aviv?
https://twitter.com/ASBMilitary/status/1499734162059804675

Haha Saurons kreatur.

Vad annat kan du meddela från gåvornas mästare?
Citera
2022-03-04, 14:30
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Allt fler uppgifter om det jag sagt hela tiden: Drogmissbrukaren "Zelensky" har flytt till Polen. Jag nudrar när han dyker upp i Tel Aviv?

Äh tar det med en nypa salt tills jag ser Zelensky ligga och dricka paraplydrinkar på playan

Zelenskys närvaro i Ukraina har ju varit väldigt viktigt för Ukrainas propagande i västmedia så att framställa att han skulle flytt skulle innebära ett moraliskt bakslag för Ukrainas folk & bilden av Ukraina med sin president som en hjälte. Så att ändra bilden av Zelenskys är nog en viktig del av Ryssarnas propaganda tror jag.
Citera
2022-03-04, 14:30
Medlem
Det är mycket disinformation i denna tråd och jag sprang över en intressant dokumentär ang KGBs disinformations text book. Avhoppande KGB agenter har avslöjat.

Sevärd.

https://www.youtube.com/watch?v=tR_6dibpDfo&ab_channel=TheNewYorkTimes
Citera
2022-03-04, 14:31
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manissa
Det baserar du på vad? Det står ju ordagrant att den som är inblandad inte får rösta.

Kan du länka något exempel som visar att det inte är så tex tidigare röstning eller nått?
Säkerhetsrådets resolution 502 från 1982, lades fram av Storbritannien (och röstades igenom), som var part. Resolutionen rörde Argentinas invasion av Falklandsöarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Ryssarna har haft en del framgångar i söder och kommer troligtvis att ta kontroll över Ukrainas sydkust under de kommande dagarna/veckan. Men faktum är att dom inte alls har lyckats i Kiev där motståndet är större. Det tyder snarare på att den motattack som det Ukrainska försvaret satt igång är effektiv och att ryssen på flera håll tvingats dra sig tillbaka ifrån sina positioner. Ryssland har endast gjort framsteg i regioner som är rysk dominerade. Vetefan om dom alls kan ta kontroll över dom västla delarna i landet.

Dom kan inte kriga i evighet och kommer att drivas tillbaka på flera ställen där dom "vunnit mark". Man har inte råd att sätta in 300.000 man och förlorar just nu alldeles för många.

Det är på sikt helt kört för Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Problemet är att han inte inger minsta gnutta respekt. De ska inte skicka fram någon som talar som en fjolla. Man skrattar ju åt stackaren så det spelar ingen roll vad han säger.
Håller fullständigt med..låter bedrövligt.
Citera
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pheddophil
pratade med en Rysk kompis som påstår att det nu är Anarki i dom Ryska Storstäderna.Folk stjäl i butiker även militärer och poliser.Lastbilar blir stoppade och rånade.Lager blir plundrade

Inte helt omöjligt att det stämmer men utan trovärdig källa är det bara hörsägen än så länge.

Hade det varit omfattande hade vi garanterat redan hört om det i någon nyhetskanal.
Citera
Medlem
Citat:
Allt fler uppgifter om det jag sagt hela tiden: Drogmissbrukaren "Zelensky" har flytt till Polen. Jag undrar när han dyker upp i Tel Aviv?
Ja han har inget val. Ukrainarna vill inte vara en mänsklig sköld åt honom. Så bättre fly än att ukrainarna själva tröttnar på att ta hans kulor och stenar ihjäl honom på gatorna i Kiev.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ny.Deodorant
”Städandet” av alla ryska medier kommer att vara omfattande närmsta dagarna med tanke på ”militärlagarna” röstade igenom enhälligt tidigare idag.

Symtomen av Parkinson kan variera före den sjuke kommit under behandling. Efter medicinering blir det bättre oftast i några år men symtombilden kan variera tydligt under dagen då.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Parkinsons_sjukdom?wprov=sfti1

Ja kanske är parkinson kollade lite på mötet med macron också, han håller på med fötterna konstigt där också.

https://youtu.be/ZaXB02fE0gU?t=3
Citera
2022-03-04, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Det är nog bara de som tror på Putins propaganda som inte trodde att Kina skulle backstabba Ryssland vid första möjliga tillfälle. De kommer skratta gott när Rysslands ekonomi kraschar för att sedan köpa upp allt av värde billigt.

Det fetade. Jag har varit inne på detta förut men du har nog inte sett det - tråden är så snabb så ingen hinner svara.

Alla egna inlägg drunknar bland 100 nya inlägg ....

Ryssland kommer att bli en j-a smörgåstårta, som Kineserna och Väst-länderna skär upp.
Om ett år år det ryssrea och allt kommer att säljas ut. Ryssland kommer aldrig att återhämta sig.

I ett historiskt perspektiv, är Ryssland totalt förnedrat.

När vi i Väst byggde välstånd, var ryssarna fullt upptagna med att ha ihjäl varandra och när de fick chansen att joina Väst och bedriva sunda affärer, fick de skitskallen Putin och gangstervälde istället. Och nu ska gangstern Putin utmana hela Västvärlden och skjuter på rostiga gamla kärnkraftverk.

Ryssarna förlorar alltid. 100 års modern historia talar sitt tydliga språk.

Fattas bara att de fuckar upp ett kärnkraftverk i Ukraina, så är skitmackan komplett.
Senast redigerad av Eremona2.0 2022-03-04 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in