2022-03-04, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Swe + Fin kommer gå med i Nato.
Vi har nu insett att inget land kommer till undsättning om ryssen anfaller.

Möte mellan länderna idag 👍👍

Va bra! Ryssland och Herr Putins plan har gått i major baklås!

Vi invaderar ett land så dom inte går med i Nato. Resultatet är att flera andra närliggande länder går med i Nato.
Citera
Medlem
Zaaphs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
Okej...
Någon talar inte sanning eller så är allt sant. Oavsett vilket så håller det inte längre. Ryssland behöver som du säger sätta in alltmer komplexa vapensystem mot Ukraina och slå där det gör som mest ont.

Börja med att missil- eller flygbomba alla polishus, regeringsbyggnader och palatset så sprider sig myteri bland befolkning och ukrainska styrkor. Ryssland måste slåss på det vis de har övertag. Det är från hög höjd, från himmeln.
Ett antal termobariska bomber över byggnader som behöver grusas och strålning över ukrainska soldater som behöver ge sig och komma ut ut städerna.

En månads intensiv gammastrålning över de värsta ukrainska nästena. De som stannar kvar och gömmer sig som råttor dör som råttor. De som springer ut med armarna i luften tas om hand vänligt och transporteras bort.

Vilket jävla as du är din Putinrövslickande femtekolonnare! Hoppas du drabbas av det du önskar ett angripet folk som försvarar sig väl mot Putins rövarhord.

Slava Ukraini!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nä jag har inte orkat med leta efter getknullaren ännu. Och fortfarande så den där filmen exakt samma som cirkulerat i ett par dagar. Kan lika gärna vara filmad innan han påståtts ha dött.
Har du hittat någon film på den där konvojen med 800 fordon som blev bombad av drönare än då?

Eller har du fantiserat ihop den händelsen också?
Citera
Medlem
Citat:

Superbra ide! Så kan vi vara med och starta ännu fler krig som gör vapenleverantörerna ännu rikare och befolkningarna fattigare. Vilket briljant intellekt du har!
Citera
2022-03-04, 12:59
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Du har inte orkat alltså? Då är han vid liv tillsvidare då...

Han är död än så länge tills motsatsen bevisats.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Ditt perspektiv på saken överensstämmer med mitt med skillnaden är att jag inte tycker att det är "kul att se hur dumma folk framstår". Jag tycker det är otäckt och framförallt för att jag ser hur effektiv propagandaapparaten är.

Kan hålla med om att det är skrämmande men inte förvånande. Alla länders propagandaenheter jobbar ju på högtryck. Några är onda och några är goda.

Sen fortsätter väl Ukraina och Ryssland fortfarande att samarbeta för att exportera gas till EU om jag förstår rätt vilket kanske skulle röra till det i folks huvuden om dom skulle tänka efter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
De har starka egna incitament, precis som Ukraina har det, att det inte blir kärnkraftsolyckor.
Det är inte naivt, det är en realitet. För att undvika missförstånd så är jag extremt emot Rysslands olagliga invasion av Ukraina. Men som sagt, så jävla dumma är inte Ryssland att de bäddar för en kärnkraftsolycka.

Detta är krig, inte kärlkirurgi.
Jo så jävla dumma kan de vara.
Den här invasionen är ju knappast ett tecken på ett friskt intellekt.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stalin Jr.
Jag ser att du inte tagit din medicin idag. För allas bästa gör som doktorn säger och ta ditt piller VARJE dag.

Du kanske ska fundera över budskapet istället för att bli ledsen över att du är en idiot?

Det du säger är inte korrekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Minskavtalen kan aldrig lyckas, Ryssland behöver respektera budapestföredraget, först då kan minskavtalet ha en chans.

Så om det inte var ditt argument så kan vi väll bara konstatera att dina känslor inte är relvanta.

Ja, det är en vanlig taktika i rysslands "special operationer", Putin är dålig på krig (vilekt inte är så konstigt, han har ju ingen erfranhet av dem) klart bättre på att mörda barn och civila.

Det åligger dig att bevisa att det fanns militära mål på dagisets parkeringsplatts...
https://www.the-sun.com/news/4772650/russia-bombed-nursery-kindergarten-bodies/

Att ryssar medvetet mördar civila är i linje med deras specialoperationer i tjetjenien såväl som syriee och ukraina.

Ryssarna hade sina säkerhetsgrantier, nämligen budapestföredraget. att de valde att bryta den ensidigt gör dina whataboutismer irrelvanta, även om de skulle stämma.

Hur går det till att ändra författningen i ett land.

Att du inte vet något är bara ett bevis på din egen personliga okunnighet, det kan vara bra att komma ihåg när du forulerar dina inlägg, och tankar....

Det finns utrymme i budapestföredraget att samla de berörda länderna för samtal om där finns problem. det finns dock inget utrymme för invasion.

Det finns bara objektiv verklighet, resten är ju bara känslor.
Ska du bara prata om känslor? Behöver du en kram?

Det var inget militär mål eller hur, misstag. USA har gjort massor av sådana misstag. Whataboutism eller hur, men ni verkar ju inte fatta.

Budapestföredraget igen. Det var tänk att alla skulle vara vänner efter sovjetunionens fall men det tyckte inte USA och NATO. En stor fiende måste finnas för dom. Som jag skrev, det var synd att det inte reglerades bättre redan då.

Med dit tankesätt så finns ingen annan väg än världskrig för tydligen är det bara då som nya föredrag kan antas och gränser ritas om så dom blir naturliga eller säkerhetsmässigt anpassade för alla parter.

Ge mig en länk då där folket har röstat för NATO-medlemskap, ok. Om folket inte har något annat att rösta på än pro-väst och pro-NATO så blir det ju enkelt för regimen. Men du kanske känner till något pro-ryskt eller NATO-negativt parti folk i södra och östra Ukraina kunde rösta på nu de senaste valen? Nej just, dom blev i stort sätt förbjudna. Vad tror du hade hänt om missnöjda Ukraina hade gått ut och demonstrerat emot NATO-medlemskap? Har du överhuvudtaget sett en demonstration i Ukraina de senaste 8 åren gällande någonting överhuvutaget? Ekonomin står still och korruptionen är lika jävlig som tidigare. Folk är rädda för extremhögern som spelat nyttiga idioter åt makten och nu har presidenten släppt ut fler av dom från fängelse som tidigare ansågs för farliga.

Kom inte dragandes med okunskap, känslor och whataboutism nu, jag förstår att det är stopp i huvudet på dig men ändå.
Citera
Medlem
Citat:

JA det är snabbt fixat. Bäst att passa på nu när han är lite upptagen på annat håll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Fri rysk media från Moskva idag.

https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-0b0c578a9926bbbf6f6b606c57a91a7d-lq

Det är så mycket ryssen får veta genom den media som vissa i tråden säger ger dem en mycket bättre bild än allt i väst.

Bilden är hämtad från en nätaktivists artiklar. Hen bor i Moskva.

Jag tror vi vet vilka som egentligen är hjärntvättade.

Fina pingviner. Ser ut som en objektiv rapportering.
Citera
2022-03-04, 13:00
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Immelman
Vad det verkar vara svårt att fatta är att NATO är en FÖRSVARSallians. De kan, har aldrig och kommer aldrig att attackera någon som inte attackerat ett land som är medlem i NATO. Vilket Ukraina inte är.

Ehh what? Var NATO attackerat av jugoslavien? Irak? Afghanistan?

Du kan kalla NATO en "FÖRSVARSallians" hur mycket du vill och garantera att de aldrig går på offensiven. Men då öppnar du klart upp för att jag ska kalla dig totalt jävla efterbliven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in