2022-03-04, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
TH hadde akkurat fått kidnappet kona si, var i sjokk og fikk beskjed av politiet om å skrive ned sine tanker om hva han tror har skjedd.
Han er 68 år, spiser medisiner vi ikke vet hva er.
Når vi så han under arrestasjonen er det tydelig at han har gått kraftig ned i vekt og når politiet omtaler han som "pjusk" kan det vel også hende han tar seg en dram.

Drive med finspikking av hva han skal ha sagt og gjort i følge en veldig unøyaktig presse ser jeg på som meningsløst.

Jeg har en annen tilnærming.
Jeg spør meg selv om fordeler og ulemper med valgte metode, hva ville jeg ha gjort hvis jeg skulle ha kverket kona?

Var jeg TH ville jeg ikke brukt mitt eget hjem som åsted, jeg ville ikke sendt politiet så raskt etter medhjelper, jeg ville ikke ha brukt et kryptoopplegg som gir sporingsmuligheter når jeg uansett ikke er ute etter penger.
Jeg ville hatt et alibi lenger unna både i avstand og tid.

Hvis jeg var TH og skulle bli kvitt AEH ville hun enten forsvunnet, blitt utsatt for ulykke eller begått selvmord.
På et åsted som ikke var mitt hjem, valg av åsted har i denne saken gitt politiet dagbøker, avisutklipp, uregistrerte våpen som han har blitt siktet for, hele saken bygger på ting de har funnet på åstedet, før han ble siktet.

Når politiet kommer med en, i mine øyne, så vill påstand som at TH skal ha gjort dette selv, spør jeg hvor er bevisene?

Finnes ikke, ingenting, nada, null
Ikke et eneste bevis har vi fått se
Minner om at retten ikke varetektsfengslet en mistenkt konemorder, oppsiktsvekkende og det forteller oss at politiet var helt tomhendte.

Når de nå etter tre og et halvt år ikke har tatt ut tiltale, det er lenge siden all teknisk etterforskning av åstedet ble lagt ned mener jeg det er på tide å se på saken på nytt.
Hvilke motforestillinger har du?

Har du forsøkt samme type analyse med utgangspunkt i å skulle kidnappe noen?
Citera
2022-03-04, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookielook
Enkelte her inne mener kidnapper slipper unna med uaktsomt drap hvis gm blir tatt. Motivet var da penger, men at aeh drept ved et uhell under aksjonen.
Citera
2022-03-04, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Jeg heller mest til at TEH var den andre politiet vurderte å pågripe tidlig i saken. Han var tett på i døgnet rundt forsvinningen. Kombinert med forklaringsnekt og familiens tilsynelatende enighet om at AEH ikke skulle få noe ved skilsmisse.
Har tenkt det samme. Noe har fått politiet til å avvente. Kan feks være funn som ikke peker mot teh, men th siden han fremdeles er siktet. Teh har etter min mening vitnet falskt om badeuhellet. Det er interessant hvordan hullene i ths alibi passer inn i et hendelsesforløp. Kan aeh være drept eller bortkjørt senere enn vi nå antar.
Senast redigerad av LH07 2022-03-04 kl. 08:36.
Citera
2022-03-04, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Tar lang tid å skaffe pengene i monero. Hvilke kidnappere vil holde offeret og vente så lenge på penger.

Trolig ingen.
Citera
2022-03-04, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Enkelte her inne mener kidnapper slipper unna med uaktsomt drap hvis gm blir tatt. Motivet var da penger, men at aeh drept ved et uhell under aksjonen.

Ja, akkurat det er faktisk utrolig og en av de antakelsene man med sikkerhet kan si er feil. Uavhengig av hvem som står bak, kan man se evig langt etter å få med ordet "uaktsom" i en eventuell dom.
Citera
2022-03-04, 09:15
Medlem
Följde denna tråd från begynnelsen men måste erkänna att jag gav upp efter ett tag, läst lite till och från (mest från) då jag har svårt att förstå norska.

Några korta frågor om hur det ser ut i dagsläget:

Är kvinnan hittad?

Är det någon/några tagen/tagna som MGM:s?

Verkar det vara någon lösning nära?
Citera
2022-03-04, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Följde denna tråd från begynnelsen men måste erkänna att jag gav upp efter ett tag, läst lite till och från (mest från) då jag har svårt att förstå norska.

Några korta frågor om hur det ser ut i dagsläget:

Är kvinnan hittad?

Är det någon/några tagen/tagna som MGM:s?

Verkar det vara någon lösning nära?
Kvinnen er ikke hittad.
Ektemannen TH og en kontakt med kompetanse på krypto RU ble siktet sommeren 2020.
Ektemannen ble fremmet for retten for å få han varetektsfengslet men hadde ingen beviser så han ble løslatt.

Nå leter de etter en som kan ha laget kryptorigget, åpnet kontoer og slikt.
De har gått ut med en stjålet ID som er brukt, et pass tilhørende Ole Henrik Golf for å få tips om andre bruker av passet i håp om å finne den som solgte det.
Det skal være solgt til flere.

Politiet jobber med ca 30 mann (2-3mnd gamle opplysninger) og har håp om å oppklare.

Citat:
Politiet leter etter personer som har både høy teknisk kompetanse og kriminell kapasitet og gjennomføringsevne.
https://www.tv2.no/a/14028293/
Citera
2022-03-04, 10:16
Medlem
Citat:
Kvinnen er ikke hittad.
Ektemannen TH og en kontakt med kompetanse på krypto RU ble siktet sommeren 2020.
Ektemannen ble fremmet for retten for å få han varetektsfengslet men hadde ingen beviser så han ble løslatt.

Nå leter de etter en som kan ha laget kryptorigget, åpnet kontoer og slikt.
De har gått ut med en stjålet ID som er brukt, et pass tilhørende Ole Henrik Golf for å få tips om andre bruker av passet i håp om å finne den som solgte det.
Det skal være solgt til flere.

Politiet jobber med ca 30 mann (2-3mnd gamle opplysninger) og har håp om å oppklare.

https://www.tv2.no/a/14028293/

Trots min dåliga språkkunskap i norska så förstod jag Ditt inlägg!

Tack för svar!
Citera
2022-03-04, 10:28
Medlem
Citat:
Absolutt!
For meg ser det helt perfekt ut.
Lett liten kvinne, gammel og forsvarsløs, intetanende.
Perfekt beliggende hus, inngang dekket av høy hekk, blindvei men med gangvei som bakvei.
Manglende kamera.
Manglende alarm.
Ingen ansatte.
Ektemannen har kontanter, i verste fall må han selge aksjer som går raskt.

For en erfaren skurk som er kynisk nok har dette vanskelighetsgrad litt over epleslang.

Det er flere ting som tyder på at jeg har rett.

Politiet leter nå etter en skurk som passer inn i min hypotese.
En med voldskapasitet som er ferd med å studere krypto.

TH og RU har aldri blitt tiltalt eller fengslet.
Det har gått lang tid siden ransakningen av huset uten at vi er kjent med noe resultat fra de revolusjonerende nye metodene som skulle brukes.
Citera
2022-03-04, 10:43
Medlem
Citat:
Absolutt!
Perfekt beliggende hus, inngang dekket av høy hekk, blindvei men med gangvei som bakvei.
Manglende kamera.
Manglende alarm.
Ingen ansatte.

For en erfaren skurk som er kynisk nok har dette vanskelighetsgrad litt over epleslang.

Det har gått lang tid siden ransakningen av huset uten at vi er kjent med noe resultat fra de revolusjonerende nye metodene som skulle brukes.

Takk for svar. Er ikke enig i at dette er et egnet åsted, høy risiko for å bli oppdaget tidlig dersom utenforstående går inn i et hus på den måten. Også merkelig, slik jeg ser det, å skulle drepe en uskyldig, "Lett liten kvinne, gammel og forsvarsløs, intetanende" på denne måten. Uansett bra at du er i tråden, viktig at ulike syn er representert, spesielt for de av oss som ikke har konkludert med noen klar formening om hva som har skjedd.
Citera
2022-03-04, 10:46
Medlem
Citat:
Absolutt!
Manglende kamera.
Manglende alarm.
Ingen ansatte.

hvordan visste gm at nabo ikke kom fra ferie dette tidspunkt og hvor mobilen pleide å ligge. Overvåkning er risky business, særlig inne.
Citera
2022-03-04, 11:05
Medlem
Citat:
Takk for svar. Er ikke enig i at dette er et egnet åsted, høy risiko for å bli oppdaget tidlig dersom utenforstående går inn i et hus på den måten. Også merkelig, slik jeg ser det, å skulle drepe en uskyldig, "Lett liten kvinne, gammel og forsvarsløs, intetanende" på denne måten. Uansett bra at du er i tråden, viktig at ulike syn er representert, spesielt for de av oss som ikke har konkludert med noen klar formening om hva som har skjedd.
Ikke enig.
Damen er alene hjemme, bare å ringe på så åpner hun, om det er låst.
Dytte inn i huset og uskadeliggjøre.
Problemfritt.

Utfordringen går tilbake:
Finn et case med muligheter for 90 mill med mindre risiko?
Eller med 10 mill
Det kryr ikke av det, før kunne du rane pengetransporter og tellesentraler.
Nå går ikke det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in