2022-03-04, 10:21
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Det konstiga i sammanhanget är att de vill offra sina liv för en Judisk president. Läser man i denna flashbacktråd så verkar de svenska nazisterna vilja välkomna en Rysk invasion av Sverige.

(FB) Kommer ni ”nationella” försvara Sverige när ryssen kommer?
Ser det här gång på gång i tråden. Men det är ju väldigt konstigt resonemang. Att nazister strider för gemensam sak med juden betyder ju inte att de inte har som långsiktigt mål att utrota judarna Ukraina. Just nu är ryssarna ett hot mot deras plan och då får själva långsiktiga målet vänta en stund. "Min fiendes fiende är min vän"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Tror inte detta nämnts men - jag har svårt att se hur det här skulle anses vara militärt mål; "Live - LIVE - Russia condemned after attack on nuclear plant". Har man verkligen bombat/skjutit mot själva kraftverket?

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60532634

Synd att du sov inatt medans vi följde dramat live

Man har skjutit på en administrations byggnad.
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Söker man på Google hamnar man som regel på Wikipedia. Och Wikipedia meddelar att det inte finns några nazistiska partier i Ukrainas parlament och att parlamentsvalen 2019 var fria och rättvisa.

Om du har uppgifter som säger något annat så är det väl bara att du presenterar dem. För du har väl uppgifter som stödjer det du påstår?

Wikipedia är ungefär så oberoende som du kan komma och om du söker efter Ukraina ser du att det mycket riktigt finns ett nazistiskt parti i parlamentet.

https://en.wikipedia.org/wiki/Svoboda_(political_party)

Det är väldigt viktigt att påpeka att Svoboda fick 1 stol utav 450 i parlamentet under senaste valet och är väldigt långt ifrån en politisk faktor.
Citera
Medlem
Felstavarens avatar
I en artikel i The Times hävdas det att Zelensky överlevt tre mordförsök inom loppet av några dagar och att skälet till detta är att läckor inom FSB informerat Zelenskys säkerhetsstab i förväg.

De misslyckade mordförsöken skall ha utförts av Wagner Group och tjetjenerna som sedermera fått bita i kudden.

Trevligt om det stämmer att delar av FSB aktivt motarbetar Putins krig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Tror inte detta nämnts men - jag har svårt att se hur det här skulle anses vara militärt mål; "Live - LIVE - Russia condemned after attack on nuclear plant". Har man verkligen bombat/skjutit mot själva kraftverket?

https://www.bbc.com/news/live/world-europe-60532634

Man attackerade och tog över det ja. Det brann i en träningsbyggnad som inte tillhörde själva reaktorerna.
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Nice! Då finns det ingen anledning att ge upp
Se till att få med sig så många fiender som möjligt.
Samma misstag gjorde nassarna mot de politiska officerarna, de skulle skjutas på fläcken, det gjorde att de aldrig gav upp, de kämpade in i döden.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Finns nog paramilitära grupper..Säpo har ju gått ut med att nazister är ett av dom största hoten..vi har även haft bombningar kopplade till nynazism i Sverige.

Syndikalist har blivit mördade och kommunister har blivit drabbade.

Sedan så köper jag inte Rysslands.naritive
Eller så gör du samma misstag som det vänsterliberala etablissemanget har gjort i åratal: Sett "nazistspöken" överallt, när det verkliga hotet kommer från Ryssland och Putin.
Citera
2022-03-04, 10:22
Medlem
qwerty-66s avatar
Övergången till bytesekonomi går snabbt i Ryssland. Nu köper de upp allt som man kan använda för byte haha

– Då rubeln har rasat och pengarna inte är något värda så köper ryssarna varor – nästan vad som helst – för att ha i byteshandel, berättar han. Det gör att butikernas hyllor snart kommer att vara tomma, och då måste butikerna stänga ändå, enligt Heinz Sjögren.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Det konstiga i sammanhanget är att de vill offra sina liv för en Judisk president. Läser man i denna flashbacktråd så verkar de svenska nazisterna vilja välkomna en Rysk invasion av Sverige då vi har en sosse som stadsminister.

(FB) Kommer ni ”nationella” försvara Sverige när ryssen kommer?

Det tror jag inte på, dom har fått ett litet eget rike att härja i Mariupol och dom får också döda hur många som helst av de rysktalande. Vilken nazist kan motstå detta?
Senast redigerad av naturtvål 2022-03-04 kl. 10:25.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Anledningen att du beundrar Rysslands attack är att USA gör värre saker?
Olika orsaker men en anledning är att jag är emot förtryck och mobbning bara för att ena parten är starkare än den andra. Bland annat därför håller jag på Ryssland - inte på USA, EU och Nato.
Hur länge tycker Du att det är okej att supermakten USAs tyranni, mutor, korrupta styre m.m. ska få stå oemotsagd?
Citera
Medlem
Markdaisys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja de säger att de tagit tillbaka den. I början av kriget verkar det som den bytte "ägare" flera gånger. Den verkar vara mycket viktig, jag vet inte riktigt varför?

Hostomel ligger typ en frispark bort från Kiev där vägarna leds in till huvudstaden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Hur försvarar/förklarar Putin den stängda börsen för sitt folk?

tror inte ens han bryr sig om att förklara något, om någon ifrågasätter så åker dom i fängelse,
Nordkorea 2.0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in