2022-03-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freebop
Räkna med ökade priser på livsmedel till sommaren, och inte nog med det, efterfrågan på drivmedel är alltid högre till sommaren så vi lär nog hamna på 30kr/liter...

Drabbar inte en amerikan bara dumma europeer som alltid betalar for USAs krig. Krigsflyktingar som USA skapat, far inte asyl i USA utan i Europa. Oppna ditt hjarta din dumme fan.
Citera
2022-03-04, 10:14
Medlem
texashatts avatar
Citat:
Ja och vad gör gemene svensk? Ingenting... Sitter hemma och muttrar. Hade det varit Grekland, Italien eller Spanien så hade man gått ut i massdemonstrationer, till den grad att regeringen avsätts. Men alas.

Vad dom gör? Jag ska tala om för dig vad dom gör om du inte redan förstått det på hur folk skriver här.

Dom tycker att dom klarar sig!

Så här kan det se ut:
”Jag klarar mig för jag har tankat upp massor med dunkar bränsle”
”Jag klarar mig för jag har ett vindkraftverk på taket”
Jag klarar mig för jag åker inte bil så mycket”
”Jag tjänar miljoner om året, jag klarar mig”
”Jag kör elbil och har världens bästa elavtal på 25 år, så jag klarar mig”.
Citera
2022-03-04, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Vad dom gör? Jag ska tala om för dig vad dom gör om du inte redan förstått det på hur folk skriver här.

Så här kan det se ut:

Precis.
Så så inte Svensson-venezolanen 2014 när hyperinflationen stöd för dörren med ransonera d bensin och endast ost och tomatsås på pizzan helt plötsligt..
Demonstrera och debattera!
Citera
2022-03-04, 11:02
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt

Så här kan det se ut:

Du glömde punkt nr 5. Man sitter på Facebookgruppen "Bränsleupproret" och skriver sura inlägg med röda arga smileys från morgon till kväll.
Citera
2022-03-04, 13:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Räkna med ökade priser på livsmedel till sommaren, och inte nog med det, efterfrågan på drivmedel är alltid högre till sommaren så vi lär nog hamna på 30kr/liter...

Det enda positiva med med detta är att MP opinionssiffror dalar i samma takt som drivmedelspriserna stiger. Och elbilarna som staten vill att vi ska gå över till kostar snart 5 spänn kwh att ladda och vi får införa elransonering. Klart genidrag att lägga ned kärnkraften och exportera vår el till Europa som också valt att lägga ned sin kärnkraft och göra sig beroende av rysk gas som nu inte längre finns. Blir väl till att gå tillbaks till häst och vagn...
Citera
2022-03-04, 13:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Det här blir ju bara bättre och bättre.

185 dollar fatet i slutet av året tror JP-Morgan.

Med en dollarkurs på 10 kronor och Sveriges självpåtagna ok om reduktionsplikt m.m. så torde vi ju ligga på minst 30 kronor litern för både bensin och diesel. Det går bra för Sverige nu, men miljöpartiet lär väl skratta sig lyckliga?? Misstänker dock att skrattet kanske fastnar i halsen när de får lämna riksdagen den 11 september. Jag tänker i vart fall skåla då
Citera
2022-03-04, 14:36
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ja och vad gör gemene svensk? Ingenting... Sitter hemma och muttrar. Hade det varit Grekland, Italien eller Spanien så hade man gått ut i massdemonstrationer, till den grad att regeringen avsätts. Men alas.
Persomligen kör jag runt 300 mil/år.

I jobbet kör jag det på mindre än 3 veckor..

Cyklar fler mil privat,än jag kör bil..👍😄

Så för min egen del så är det än så länge bara "tråkigt"..

Men visst skulle "vi" sätta ner foten och kräva ändring.
Citera
2022-03-04, 14:39
Medlem
persona.von.gratas avatar
Jag vill minnas att diesel var under 14 kr "nyligen".
Citera
2022-03-04, 15:04
Medlem
Pepsinudels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Jag vill minnas att diesel var under 14 kr "nyligen".

Ja, 2014 t.ex. Vilket förövrigt var sist som råoljepriset låg på samma nivåer som vi ligger på nu. Vi har förövrigt fortfarande en bit upp till 2008 års oljepris, då kostade dieseln 12.50... https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg7xyR/dyr-bensin-2008
Citera
2022-03-04, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pepsinudel
Ja, 2014 t.ex. Vilket förövrigt var sist som råoljepriset låg på samma nivåer som vi ligger på nu. Vi har förövrigt fortfarande en bit upp till 2008 års oljepris, då kostade dieseln 12.50... https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mg7xyR/dyr-bensin-2008
Hittade precis en graf som visar att det var så färskt som 2020. Alltså diesel under 14kr.
https://tanka.se/prishistorik
Citera
2022-03-04, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av persona.von.grata
Hittade precis en graf som visar att det var så färskt som 2020. Alltså diesel under 14kr.
https://tanka.se/prishistorik

Ser ut som klassisk Covid-effekt när alla var i karantän och jobbade hemifrån.
Citera
2022-03-04, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Ser ut som klassisk Covid-effekt när alla var i karantän och jobbade hemifrån.
Ja. Nja. Utöver 2020 så har vi varit under 14 kr både 2019 och 2018. Innan snuvan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in