2022-03-04, 09:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
Jag tror att det inte finns en ända Amerikansk president som skulle attackera Ryssland militärt så länge de har kärnvapen. Inte ens Donald Trump.
Såklart inte när USA och Nato inte ens vågar attackera Nordkorea som kanske har ett 20-tal missiler av icke avancerat slag som inte skulle nå USA och tveksamt ens Sydkorea.
Ingen attack på Ryssland kommer någonsin att ske. Lika lite som på USA och Kina. I så fall bara om något land/sida känner sig tillräckligt hotat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frokenoken
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/7dg4n9/lackt-fbi-rapport-putin-rasande-efter-ovantade-svaret

"Man misstänker också från amerikanskt håll att Putin kan ha som strategi att framstå som instabil för att få som han vill av västländerna av rädsla att han ska göra något mycket värre, skriver CNN."

Känns bra att man inte är ensam om att ha tänkt den tanken. Till skillnad från alla känslostyrda här inne som på riktigt tror att Putten har blivit galen

Utåt har han väl inte visat sig det minsta instabil?
Så det är mest frågan om narrativet är västpropaganda eller rysspropaganda.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Rysk aktieexpert skålar för aktiemarknadens död i direktsändning.

https://www.instagram.com/tv/CapnEsXjsLS/?utm_medium=copy_link&fbclid=IwAR3ryr4vGl6GyKc-44CtMoKwAYdzIAq4LGrAiMSudLPjZ_UR5uR9ziHIuvY

”I’m not going to comment on this stunt because I don’t want to believe it.”

Skratt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Historiskt misstag.

If i can't be the best i can still be the worst. Putin borde kolla på Carl Sagans film om blue pale dot. Den handlar om trångsynta fanskap som honom.
Citera
2022-03-04, 09:17
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Historiskt misstag.

Varför då?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Jag är inte intresserad av om du tror mig eller inte. Jag är fullt upptagen med att skratta åt att du är så dum att tror att en brittisk slaskblaska vet hur ryssar bokar sina tågbiljetter och att du tror att de gör det via "russiantrain.com". Och att du fortfarande tror det efter att jag visat dig att de som driver den sidan själva skriver att de sysslar med att "make travel across Russia by train more accessible and easier for foreign visitors."

Vi provar igen. Kan du länka de korrekta priserna? Är det så svårt?
Jorden är platt eller hur?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
Putin har definitivt inte styrt och hotat Sverige mer än vad USA har gjort eller hade gjort om inte Sverige hade lytt.
Jag tycker inte om att Sverige, svenskarna och svenska politiker slickar röv. Ska det vara så svårt att förstå...?
Styrt

Vi föredrar USA som världsmakt. Hade svenskar föredragit Ryssland hade du märkt det. Nej, USA har aldrig hotat oss.

Den som viker sig för Putins hot slickar röv. Hade ryssen fattat svensk mentalitet hade han inte hotat oss, men ryssen fattar inte. Jänkaren fattar betydligt mer.

Sverige har varit tämligen USA -kritiskt många gånger, men tänka sig att USA aldrig börjat svamla om "militärtekniska åtgärder"...

Det börjar bli dags att ta hämnd i Kalle dussins anda. Inte för att ryssen därför skulle gå åt helt, men för hedern och äran! Aldrig avsluta ett rättvist krig utan att ha besegrat fienden - segra eller dö!
Citera
Medlem
ankademikers avatar
.
Senast redigerad av ankademiker 2022-03-04 kl. 09:24.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men om man skall se på historia så var ju Moskva en del av Kiev-Rus. Moskva var ju bara en förrädarstat som samlade in skatt av de svältande bönderna, åt de ockuperande mongolerna. Ryssland måste genast återlämna Moskva till Ukraina.

Det är vad jag har hävdat också, men du förstår, det är bara rätt när det är Ukraina som skall försvinna från kartan.

De som älskar Myggträsk förstår inte att man kan vända på deras argument, och att Kiev var en av Europas största städer när Myggträsk grundades 1147.
Citera
2022-03-04, 09:19
Medlem
Herostratoss avatar
Rysk generalmajor skjuten av prickskytt. Bekräftat av Putler.

https://www.independent.co.uk/news/world/europe/ukraine-russia-kill-andrei-sukhovetsky-b2027858.html

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/top-russian-general-gunned-down-26379437
Senast redigerad av Herostratos 2022-03-04 kl. 09:21.
Citera
2022-03-04, 09:19
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Sverige och Finland bör samordna och ansöka snabbt båda länderna om Natomedlemskap.

Magdalena Andersson och Sanna Marin bör nog kunna prata ihop sig om detta. Svenskt och finländsk NATO-medlemskap innan september?

Putler motverkar, verkligen, sina egna mål med sin huvudlösa och brutala storinvasion av Ukraina! Rysslands potentiella "frontlinje" mot NATO kan snabbt öka med mer än en tredjedel!

Slava Ukraini!
Citera
2022-03-04, 09:20
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Puttes fall om han ger sig på Sverige blir när svensken inte får sitt snus. Då iaf jag skulle vara benägen att slita vem eller vad som helst i stycken med den anledningen.

Skämt å sido så behöver svensken plocka fram sina gamla karolin gener vid händelsen av krig, långt inne någon stans så finns dom
Jag skrev just det med andra ord i ett annat inlägg )

Här är det väckt iaf

Ryssarna kan inte vinna, för man vinner inte med soldater som tvingas till anfall mot ett folk som krigar för frihet, heder och ära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in