2022-03-04, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hoppla. Hur i all världen kan du veta det? Har Trump berättat det för dig?

Olof K berättade de för han
Citera
2022-03-04, 09:10
Medlem
Betongbalettens avatar
Mitt i all tragik som detta vansinniga krig innebär finns det ändå en del komiska poänger.
Det har gått 9 dagar, och på den tiden har Putin lyckats med att:

- få hela omvärlden att sympatisera med Ukraina, ett land som få innan det här ens säkert kunde placera på kartan
- göra reklam för NATO så till den grad att länder som aldrig velat gå med plötsligt funderar på medlemskap
- ena hela EU
- lägga grunden för total upplåning av sitt lands ekonomi
- precisionspungslå oligarkerna
- avslöja sin militär som inkompetent med utdaterad, bristfällig materiel
- framställa sig själv som helt världsfrånvänd och mentalsjuk
- framstå som löjeväckande på Kim Jong-Un-nivå i sina propagandaförsök
- lägga grunden till en folkresning mot sig själv
- dra undan mattan för sin lyddiktator i Belarus

Med mera, med mera. Starkt jobbat, Putte! Hoppas du finner tröst i att Trump tycker att du är ett geni.
Citera
2022-03-04, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
FlightRadar24 är helt klart ett intressant verktyg som kan ge många olika ledtrådar.
Just nu så ser man hur ryssar (som kan) gör sitt bästa för att fly landet via Georgien? De har inte så många alternativ att ta sig till Europa...
https://us.v-cdn.net/5018289/uploads/editor/qe/4pel15cxau22.png

Tror snarare att det är västerlänningar som lämnar Ryssland.
Citera
2022-03-04, 09:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Putin har hotat Sverige. Svenskar älskar Sverige.

Ni två har uppenbarligen ingen aning om hur "nedrig" en svensk verkligen kan bli. Vänta och se!
Putin har definitivt inte styrt och hotat Sverige mer än vad USA har gjort eller hade gjort om inte Sverige hade lytt.
Jag tycker inte om att Sverige, svenskarna och svenska politiker slickar röv. Ska det vara så svårt att förstå...? Varför ska vi knäböja för jänkare och äckel som Macron!
Citera
2022-03-04, 09:11
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Det har jag gjort, men jag har uppenbarligen inte samma behov av att rationalisera bort det.

Är det så orimligt egentligen? Vill du ha ett tredje världskrig? Som många är överens om i tråden så är konsekvenserna så pass ödesdigra för Putin att hans nation är på väg mot total kollaps ändå.
Din begåvning verkar inte direkt lysa igenom.
Politk är ett spel, Ryssland kan inte starta ett tredje världskrig då försvinner Ryssland från kartan.
Hade USA kört bluffpoker så hade det antagligen räckt.
Ingen allrahelst inte ryssarna hade lyft på ögonbrynen om USA hade haft SOF inne i Ukraina och hjälpt till att genomföra störattacker, eldöverfall, utbilda samt plocka ned ryska hkp.
Citera
2022-03-04, 09:12
Medlem
Kaptagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Beror helt på I vilka sammanhang.
Som två mäktiga ledare är det bra att hålla god ton med varandra.
Donald Trump skulle dock inte tveka att angripa Putin militärt.

Jag tror att det inte finns en ända Amerikansk president som skulle attackera Ryssland militärt så länge de har kärnvapen. Inte ens Donald Trump.
Citera
2022-03-04, 09:13
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Rysk aktieexpert skålar för aktiemarknadens död i direktsändning.

https://www.instagram.com/tv/CapnEsXjsLS/?utm_medium=copy_link&fbclid=IwAR3ryr4vGl6GyKc-44CtMoKwAYdzIAq4LGrAiMSudLPjZ_UR5uR9ziHIuvY

Ha ha, det är detta jag gillar med ryssar

Hennes reaktion också
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ryssland kan inte starta ett tredje världskrig då försvinner Ryssland från kartan.

Ryssland är redan borta från kartan.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag är svensk och hejar inte på Ryssland men varje försök man gör till analys av orsaken till det här kriget gör att man blir kallad rysstroll m.m. Jag tror fortsatt att det här kriget hade kunnat undvikas om NATO med USA som drivande velat undvika det.

Det är en omvänd Kubakris där till slut Sovjet med Nikita Chrusjtjov till slut avbröt försöken att installera missiler på Kuba riktade mot USA. Om NATO eller egentligen USA kan ge garantier att inte utvidga NATO till Ukraina samt sluta stödja Ukraina militärt för övergreppen i östra Ukraina så finns en möjlighet till snar fred. Putin har ju varit tydlig med att det kriget skulle ske om inte USA la ner sina försök att utvidga NATO.

Nu blir jag förmodligen kallad rysstroll för det här inlägget.

Som sagt så tvingar inte Nato länder att gå med.

Men. Även om Ukraina går med i Nato betyder det ju inte att det placeras kärnvapen där. Exemplet med Kuba haltar således.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Mitt i all tragik som detta vansinniga krig innebär finns det ändå en del komiska poänger.
Det har gått 9 dagar, och på den tiden har Putin lyckats med att:

- få hela omvärlden att sympatisera med Ukraina, ett land som få innan det här ens säkert kunde placera på kartan
- göra reklam för NATO så till den grad att länder som aldrig velat gå med plötsligt funderar på medlemskap
- ena hela EU
- lägga grunden för total upplåning av sitt lands ekonomi
- precisionspungslå oligarkerna
- avslöja sin militär som inkompetent med utdaterad, bristfällig materiel
- framställa sig själv som helt världsfrånvänd och mentalsjuk
- framstå som löjeväckande på Kim Jong-Un-nivå i sina propagandaförsök
- lägga grunden till en folkresning mot sig själv
- dra undan mattan för sin lyddiktator i Belarus

Med mera, med mera. Starkt jobbat, Putte! Hoppas du finner tröst i att Trump tycker att du är ett geni.

Mycket bra sammanfattning! Inte ens jan-werners hade gjort det bättre.
Citera
2022-03-04, 09:14
Medlem
Antivaxxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
De sjuka idag,bara för man är ryss ,man behöver inte ens stödja kriget,man är pestsmittat i samhället.
Hur kollegor tittar på en,hur de snackar runt bordet på lunchen om "han ber till Putin " ikväll .
Hur man plötsligt inte är välkommen till biljardkvällen
Hur man plötsligt blir degraderad på jobbet göra skit jobbet .
Allt för man är ryss.

Bra, åk hem till Ryssland med dig.

Ni har inget i Europa att göra.

Det ska vara jobbigt att vara ryss. Vänj dig vid det.
Citera
2022-03-04, 09:14
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Allt jag har skrivit har belagts med fakta och länkar. Du är bara känslosam utan fakta.

Det är snarare du som blir känslosam och kallar alla för Nazister som tycker det är absurt att berättiga en invasion där tusentals civila dör och miljoner tvingas lämna sina hem för att rensa ut ett fåtal extremister som finns i varje land.

Tror du inte det finns extremistgrupper även i Ryssland?

Pamyat är en rysk neo-nazi organisation med tusentals ryska medlemmar. Ryska imperiska rörelsen är en annan som även terrorstämplats i flera länder.

Ingen utanför Rysslands gränser kan
seriöst tro att ett påstått folkmord och avnazifiering är det riktiga skälet för en invasion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in