2022-03-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Ha ha, de brittiska "journalisterna" tittar på en webbplats som säljer biljetter till saltade överpriser till utländska turister.

No, you don't. Ingen ryss skulle boka en biljett via den där sidan.
Finns det några andra sidor att boka på? Någon statlig sida? Fast kanske man inte hamnar till rätt destination.
Citera
2022-03-04, 07:52
Medlem
Citat:
Ha ha, de brittiska "journalisterna" tittar på en webbplats som säljer biljetter till saltade överpriser till utländska turister.

Länka till dina priser då? Vi väntar....
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:

hahaha saltade priser till turister. $10000. Vad rolig du är.

Ok, stjärnan. Kan du fixa en tågbiljett åt mig mellan St Petersburg och Helsingfors då?

Det finns få, kanske till och med inga att få tag på.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Och om du inte dör (vilket är FEL inställning, döendet är något fienden skall göra) kommer vänsterliberalhbqtfeministerna att anklaga dig för "krigsbrott" när allt är över, för att du gjorde vad som krävdes.
Jag kommer att dö. Minst en ryss ska jag ha med mig, jag är för gammal för att utlova fler.

PK - ligan har anklagat mig under större delen av mitt vuxna liv. De är mycket små människor, varför skulle jag bry mig om dem?

Du är bitter. Det är inte jag.
Citera
2022-03-04, 07:53
Medlem
Det ska bli så skönt när detta är över och Ryssland blivit ett u-land. Det finns inget vidrigare än ryssar av medelklass eller högre. De ryssar man stöter på utanför Ryssland på resor är tveklöst det vidrigaste som finns. De är bara en förlängning av Putins sjuka hjärna. De tror att de är bättre än alla andra och är oerhört nonchalanta och störda individer. De ryssar som är reko är möjligen då vanliga fattiga ryssar. Dessa personer har inte jag träffat på för jag besöker inte diktaturen. De hat som fanns mot ryssen innan har Putin lyckats öka än mer och behålla resten av mänskligheten.
Citera
2022-03-04, 07:53
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
Låter väl rimligt och att han låter sumpmarken söder om Odessa och "innanhavet" där vara demilitariserad zon precis som västra Ukraina. Dock oklart vad han ska med Moldavien till så till vida de går med på att inte gå med i EU och Nato.

Eller tillsätter pro-rysk president i Chişinău. Även om uppgiften vore enkel så känns Moldavien som ett byte knappt värt att kontrollera aktivt. Vad ska Putin med en stad som Chişinău/Kishinev/Kisjinjov till givet att Moldavien inte ansluter sig till NATO... Förvisso ca 9% etniska ryssar i staden men ändå...
Nu ligger iofs Odessa vid Svarta havet och någon ”sumpmark” söder om Odessa existerar inte.
Citera
2022-03-04, 07:54
Medlem
MrsEjPKs avatar
Dessa 14 000 döda i Ujraina sedan 2014,erkänner att jag inte trodde på det först.
Är dom döda hur ska jag uttrycka det ,sådana som var från mer "ryssvänliga" trakter i Ukraina ??
Senast redigerad av MrsEjPK 2022-03-04 kl. 08:14.
Citera
2022-03-04, 07:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Ryske toppgeneralen dödad av prickskytt.
https://www.expressen.se/nyheter/ryske-toppgeneralen-dodad-av-prickskytt/
En rysk toppgeneral har dött under den ryska invasionen.
Generalmajor Andrej Suchovetskij dödades i striderna om flygbasen Gostomel, rapporterar den ryska statligt ägda nyhetskanalen Pravda.
Enligt en källa till The Independent sköts han ihjäl av en prickskytt.
Så går det när man inte har koll på läget, antagligen SOF från UA som plockade grisen.
Citera
2022-03-04, 07:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagAxelochVladimir
Låter väl rimligt och att han låter sumpmarken söder om Odessa och "innanhavet" där vara demilitariserad zon precis som västra Ukraina. Dock oklart vad han ska med Moldavien till så till vida de går med på att inte gå med i EU och Nato.

Eller tillsätter pro-rysk president i Chişinău. Även om uppgiften vore enkel så känns Moldavien som ett byte knappt värt att kontrollera aktivt. Vad ska Putin med en stad som Chişinău/Kishinev/Kisjinjov till givet att Moldavien inte ansluter sig till NATO... Förvisso ca 9% etniska ryssar i staden men ändå...

9% är nog tycker jag. Finns nog någon procent i många länder i Europa. Bäst att han befriar alla.
Citera
2022-03-04, 07:55
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
USAs olagliga sanktioner hjälper ingen i Europa. Endast USA vinner på dom för då kan dom göra det dom är bäst på, stjäla.
Vore bättre att föra dialog och få till en lösning, men det är inte USA intresserad utav.

USA, USA, USA, tre gånger fick du in det, Ryssland har naturligtvis ingen skuld i det hela?
I artikeln framgår det att Putin är en simpel maffiaboss, en pengakåt galning.
Citera
2022-03-04, 07:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dakire
Varför attackerar Ryssland civila?
De vill provocera fram en reaktion hos NATO för att legitimera anfallet mot Ukraina.
Varför attackerar Ryssland kärnkraftverk?
De vill provocera fram en reaktion hos NATO för att legitimera anfallet mot Ukraina.
Tror du så.. Att släcka ner kärnkraftverket i Zaporizjzja så länge kriget pågår skär bort 25% av Ukrainas elektricitet. Det är väl i sig ett stort byte och inte illa rent militärt.
Ryssland attackerar inte oskyldiga civila - inte än - och kommer nog inte göra det mer än indirekt i form av mänskliga sköldar och olyckor.
Citera
2022-03-04, 07:56
Medlem
BonerBatmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Så går det när man inte har koll på läget, antagligen SOF från UA som plockade grisen.
Kan också vara att han planerade myteri och istället avrättades. För att rädda anseendet av ryska generaler och deras patriotism kablar man ut detta. Vet inte vad man ska tro längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in