2022-03-04, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
För mig verkar det som att det är Ukrainarna som skjuter från vänster till höger vilket verkar vara kontorsbyggnader som ligger precis utanför huvudgrinden in till reaktor området.

Google street maps...

https://www.google.com/maps/@47.5060329,34.588625,3a,75y,170.65h,77.14t/data=!3m6!1e1!3m4!1sDhvLhz11BuV_TWwCmU4Ong!2e0!7i1 3312!8i6656

EDIT: Så om man tittar via google så verkar det som att kameran sitter på taket på kontorbyggnaden som ligger rakt fram efter grindarna och filmar liksom utåt från området

Visst är det så. Det är ju dock ändå inte ett optimalt ställe att ha strider på.
Citera
2022-03-04, 01:59
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Ok, är han?
Nu har jag inte riktigt orka följa med i allt men min uppfattning är att det har varit lite tyst om Lavrov dom senaste dagarna.

Sen är ju också frågan hur mycket makt har han egentligen eller är han också en nickedocka?

Nej Lavrov är i Ryssland, hans tai i FN var via videolänk.
Senast redigerad av Karppa 2022-03-04 kl. 02:47.
Citera
2022-03-04, 02:00
Medlem
Brandkåren blir beskjuten.

Bra jobbat Ryssland. Ni knullar erat eget folk och skjuter brandmän som är där för att förhindra en totalkatastrof som kommer skörda många ryska liv.

Varenda Putinanhängare här, ska bli ett nöje att se din DNA-pol utrutas långsamt av strålning när vindarna blåser in över Ryssland.
Citera
Medlem
ZoteXs avatar
Alltså vad fan händer? Det såg ut som att någonting flög ut från elden och ligger nu och toklyser utanför
Citera
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Mumsmums 🤣
De fick inte ens äran att vara levande, i form av sniglar eller fiskmåsar. IQ Mumsmums är det senaste!

De här ryssarna som gett upp och man får se när de ringer hem till mamma. Känns korkat att de visar dessa klipp. Putin lär ju identifiera grabbarna och ha ihjäl resten av familjen.

Nej precis.
Inget som förvånar med den lille "mannen" längre.
Citera
2022-03-04, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Om de ville ha sönder kärnkraftverket med vilje så hade de bombat det. Så fattar inte vad folk i tråden svamlar om.
De flesta kärnkraftverk är väl skyddade med metertjocka väggar av armerat betong. Rysslands artilleri från 50-70 talet kan inte penentrera armerat betong. De flesta moderna artilleripjäser kan inte ens det. Det kan mycket väl vara så att nästa steg i Rysslands terrorkrig är att skapa en härdsmälta och sen försöka skylla på Ukraina. Vi har redan sett hur ryssar skjuter sönder tusentals civila byggnader i städer och använder förbjudna klustervapen mitt i städer. Det finns ingen gräns för vad den ryska ohyran hittar på.
Citera
2022-03-04, 02:01
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Visst är det så. Det är ju dock ändå inte ett optimalt ställe att ha strider på.

förvisso men så länge det smäller och brinner till höger så skall vi vara glada!
Citera
2022-03-04, 02:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
>>>Glömde en sak. När ni stänger kranen så måste ni sälja gas/olja till någon/några annan, annars blir det katastrof för er. Vad händer då? När andra köper av er och inte sin tidigare försäljare?

Tja, Kina, Indien och andra länder som behöver gasen och oljan mer än digitala ettor och nollor baserade på rena fantasier.

Var inte så jävla korkad och äcklig.

Ja, fan vad svenskar är äckliga rent generellt.
Citera
2022-03-04, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
De flesta kärnkraftverk är väl skyddade med metertjocka väggar av armerat betong. Rysslands artilleri från 50-70 talet kan inte penentrera armerat betong. De flesta moderna artilleripjäser kan inte ens det. Det kan mycket väl vara så att nästa steg i Rysslands terrorkrig är att skapa en härdsmälta och sen försöka skylla på Ukraina. Vi har redan sett hur ryssar skjuter sönder tusentals civila byggnader i städer och använder förbjudna klustervapen mitt i städer. Det finns ingen gräns för vad den ryska ohyran hittar på.

nå timme sen från ukraina ledning sa ju nån att russarna planerar nå stor false flagg
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Nej tack jag tror jag klarar mig.

Men kan någon verkligen vara så irrationell att riskera en skada på reaktor. Radioaktiva vindar kan kanske göra Moskva obeboeligt.

Ja. Det hade ju kunnat vara jävligt intressant^^

Jag hörde tidigare idag att någon grupp hade tagit skydd vid någon reaktor. Så dom har väl någon bas inne och ska försöka skydda allt det där.
Citera
Medlem
Det är väl ett bra ställe att ta skydd (kärnkraftverk) för de kan ju inte bombas på samma sätt.
Citera
Medlem
Stor explosion vid kärnkraftverket nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här