2022-03-04, 00:35
Medlem
Sgt.Blands avatar
Har sett Putins senaste tal nu. Han är ju inte frisk nånstans. Jag börjar faktiskt tro att nåt kommer att hända snart med styret i Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Mmm. Tyvärr har dom inte med sig någon kremeringsvagn för liken.

Men det är bra mat för fåglarna och andra vilda djur.

Så länge dom inte har massa bly i kroppen för då blir djuren blyförgiftade och det vill man ju inte ska ske.

Hus går alltid att bygga nya.

Kolla bara hur usa gör, bombar länder till stenåldern och sen anställer företag från sitt egna land att bygga upp allt igen.

Sjukt men genialiskt!

Finns de några bilder på alla dessa lik?
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
De verkar ta/slå ut så många tanks och andra krigsfordon så de vet inte vad de ska göra med dom ens. Har väl lagts upp minst 5 klipp bara idag med ukrainare som tar sig en runda i en rysk tank.
De borde kanske samordna lite mera. De kan ju sätta upp egna förband med de här fordonen.

Vissa verkar de samla in, de kör bort dem bogserade av traktorer. Men de kanske bara tar de nyaste, många verkar ganska skrotiga och gammaldags. Det finns en video där de tagit en pansarbil och de har samma gamla typ själva men de skrattar åt hur dåligt skick den är i; "Den är ju sämre än våra" säger de. Men på en video satte de eld på en hel rad, eldade i motorn. De kanske inte kan få med dem till sina egna områden.
Citera
2022-03-04, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
EU är inget annat än en enda stor skuldfest. Skulder som aldrig någonsin kommer återbetalas.

Det enda som håller dig närd och varm är ett industriellt maskineri som är beroende av petroleum. Varifrån tror du till exempel EU köper stora delar av det du behöver för att det ska kännas bra?

Förstår du inte att din så kallade "ekonomi" inte är något annat än ett luftslott som är helt beroende av leveranser från ryssen.

Vad du ser och läser på CNN/västmedia kan du spola direkt. Det är bara det vanliga hoppet de vill ge för att morska upp dig, är det inte solpaneler, vindturbiner så är det "vaccinsprutor".

Det är dags att vakna upp ur fantasierna och börja inse att oljefesten är över för den här gången och ryssen tänker inte ge efter. Vi får se vem som kan hålla ut längst. Ett land med enorma tillgångar och med diverse livlinor till länder som inte är besatta av ett självgott hyckleri.

>>>EU kommer köpa olja och gas från annat håll, lite dyrare. Ni kan sälja gas och olja till Kina till rea pris. Förstår att du är orolig då gas och olja nästan står för 50% av finansieringen av den ryska statsbudgeten. Putin har försatt er i en riktigt björnsax. Plus sanktionera.
Citera
2022-03-04, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Roligt att många gottar sig i sanktioner som drabbar de vanliga ryska människorna till att bli desperata nog för att protestera och i gengäld slängda i fängelse

Men där får de ju mat o husrum förstår du väl?
Citera
2022-03-04, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Om man nu så här, efter ett glas med sprit får komma med en liten input så gör jag gärna det.

Alla dessa vapen som utlandet har skickat, har dom kommit fram?
Det verkar skickas i omgångar, för att det inte ska bli allt för uppenbart och enkelt för ryssar att sabotera. Så mycket har kommit fram men det finns mer att skicka in.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Här har du några länkar om hur länder som indien, kina, brasilien och ryssland sakta men säkert går över till andra betalningssystem och kryptovalutor. Det här kan vara sista gången ni ser SWIFT användas som påtryckningsmedel.

https://crsreports.congress.gov/product/pdf/IF/IF11885

https://greatpowerrelations.com/armageddon-of-us-dollar-approaching/

https://moderndiplomacy.eu/2021/09/18/russia-china-and-eu-are-pushing-towards-de-dollarization-will-india-follow/

https://www.globaltimes.cn/page/202103/1219107.shtml

Tack! Intressant. Jag känner till deras respektive betalsystem (det ryska funkar inte trots sju års utvecklingsarbete, men det Kinesiska är up and running) och att de vill bort från Swift efter att de såg vad som hände med Iran när de kickades ut, men jag kände inte till att de kommit överens om att samarbeta om att få systemen att matcha. Jag drar nog inte riktigt slutsatsen att det där är nära förestående, utan tror snarare att ryssarna kommer att få finna sig i att gå i det kinesiska systemets ledband, men det var intressant läsning så tack för att du tog dig tid att rota fram dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Något läckt dokument från någon officerare hade order för att denna operation skulle ta 15 dagar. Vilket jag tycker verkar lågt men officeraren ska ha hållit hus i den södra delen vid havsremsan och hade order om att ta en stad där.
Än så länge följer den mönstret för hur Sovjet/Ryssland tidigare bedrivit krig. Där stort fokus läggs vid artilleri för att få städer att kapitulera. Något som blivit uppenbart på östra och södra städer. Konvojen som "fastnat" befinner sig på det avstånd varifrån ryssen ställer upp sitt artilleri. Tanken var aldrig att gå in i staden då krig i stadsmiljö gynnat Ukraina. I detta nu omringas staden av artilleri och snart kommer det bli tråkigt för Ukrainarna. Detta är exakt den taktik de kört med sedan andra världskriget i Ryssland.
Konvojen att den är så pass lång är för att agera tank/mat station för materiell och bemanning som förs fram. Det är tyvärr så det ser ut. Hoppas gör jag att Ukraina på något mirakel vänder detta men någon gång måste man se sanningen i vitögat. Tyvärr

Tyvärr kan du nog ha rätt. Jag vet inte säkert då jag inte är militär.

Men som Irak visade. Att ta ett land är en sak. Att behålla det är något helt annat.

Tjetjenien tog år. Och då var det ett mindre land med färre innevånare samt så vitt jag vet inte så mycket stöd utifrån?

Här kommer varenda gerillagrupp att få vapen och stöd från väst. Om Ryssland fortsätter så tror jag förlusterna kommer att bli enorma.

Tragiskt att Putin ville bli USSR till den grad att han var tvungen att köra Afghanistan i repris.
Citera
2022-03-04, 00:39
Medlem
SS70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS70
Strider just nu live ifrån Zaporizhia kärnkraftverk.
Backa ca 30min på feeden om ni vill se ifrån början.
https://youtu.be/44sWIU0rMKI
Riktigt kraftiga strider nu
Uppdaterad länk på webbkameran
https://youtu.be/fYUT36YGOh8
Citera
2022-03-04, 00:39
Medlem
Pågående attack vid kärnkraftverk
https://youtu.be/fYUT36YGOh8
Citera
2022-03-04, 00:40
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Vissa verkar de samla in, de kör bort dem bogserade av traktorer. Men de kanske bara tar de nyaste, många verkar ganska skrotiga och gammaldags. Det finns en video där de tagit en pansarbil och de har samma gamla typ själva men de skrattar åt hur dåligt skick den är i; "Den är ju sämre än våra" säger de. Men på en video satte de eld på en hel rad, eldade i motorn. De kanske inte kan få med dem till sina egna områden.

Jo ta gammal skit är ju ingen mening med. Verkar som den ukrainska leran gjort sitt till också. Ett flertal sitter fast rätt ordentligt och ukrainarna gör nog inte samma misstag som ryssen verkar gjort. En tank har fastnat och man kör fram en annan för att dra loss den första. Sedan har man två fast i leran.
Citera
2022-03-04, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Vet inte vilka rättegångar du pratar om. Har inte haft några rättegångar för Hillary Clinton, Barack Obama eller både Bush presidenterna heller. Trots att de orsakat att hundratusentals människor
har dödats och skadats. Allihopa borde åtalas för folkrättsbrott.
Åtminstone Bush d:ä hade FN resolutioner i ryggen.

Putler vill resa tillbaka till 80-talet och Sovjet-tiden. Han hade slänglugg och röda läppar då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in