Citat:
Ursprungligen postat av
itsyourfault
Fantastiskt att Socialdemokraterna är stadigt över 30 procent, enligt SVT 32%. På grund av Magdalenas starka ledarskap förutspår jag att partiet kommer växa ytterligare på bekostnad av ytterkantspartierna Vänsterpartiet och Sverigedemokraterna under denna kris. Vi svenskar vill se ansvarsfulla politiker i tider av kris, vi vill ha politiker som kan välja mellan Biden och Putin och politiker som står för anständighet och medmänsklighet.
Jag kan hålla med att det hade varit problematiskt för den blågula sidan om just de hade förlorat röster till S- men så är det ju inte. Jag ser inga egentliga problem med ett S på 35% om de ändå bara tar röster från Mp, C och V. Och det är ju vad som sker just nu och gjort under ett bra tag.
Med tanke på att SD faktiskt är svenska nationalister, så är det varken problematiskt för de själva eller för deras opinionsunderlag att inte välja mellan en rysk autokrat, och en amerikansk globohomo-liberal.
Sd vill ju gå längre än de rödgröna i Nato-frågan, med ett eventuellt medlemskap. Innebär det att de rödgröna är ”ryssvänliga”? Ioförsig så har ju iaf V bekänt färg i den frågan- men med tanke på hur Ryssland/Sovjet historiskt har infiltrerat miljörörelsen så är det ju inte så långsökt att även S, men främst Mp även de blivit infiltrerade.