Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Jag hänger upp mig på två saker.
1) Ryssland drog ihop en massa trupper för en övning. USA:s underrättelsetjänst såg att det inte stämde och .kunde se att det var en invasionsarme. Ryssland fortsatte att maskera det som en övning men till slut stämde det, det var en planerad invasion. Och trots att den var välplanerad så har väldigt mycket gått fel.
2) Den förbaskade kolonnen. Det verkar vara som om folk bara skiter i den nu och surrar om hur illa ute Ukraina är. Det är något som inte stämmer med den här kolonnen. Den är fruktansvärt stor men rycker inte närmare. Det är väl självklart att man undrar vad detta är för mening.
Jag anser att precis allting har gått fel. Och varför hålla på att älta en liten bataljon i öster, den kan väl inte avgöra något krig. Däremot tror jag att frivilligarmén på snart 16000 individer kan ha betydelse.
Ryssland har satt sig fast i skiten. USA och Europa kommer aldrig mer att lita på Ryssland oavsett det öde som Putin får. Jag tror han sitter några månader till men inte till nyår.
1. Hade UKR tagit informationen på allvar hade man ju kunnat spränga eller i alla fall minera ALLA strategiska broar i hela landet. Motorvägsbron vid Cherson är ju helt sjukt att den fortfarande står.
Man hade kunnat stänga av och flytta allt luftvärn i god tid och låtit ryssarna slösa sina kalibr i onödan.
2. Även en stillastående konvoj slösar ju upp sin diesel på tomgång, det är kallt regnigt/snö, så tror inte småkillarna är så jättesugna att sitta ute i Pripjat runt en lägereld och vänta.