Citat:
Ursprungligen postat av
Denke86
Vad har du för bakgrund? Lust att dela med dig lite om varför du skriver som du gör? Tror du att någon kommer bli lyckligare genom att driva ett krig? var kan jag läsa mer om de här folkmorden, och hur man bett om hjälp?
Det finns ingen tanke, att en modern ledare 2022, skulle kunna gå till sitt grannland och fråga snällt tror du att vi skulle ha det bättre om vi går samman till ett?
Är du ett barn? Din första kontakt med geopolitik? Det är många här som har en naiv inställning. Dumma land, sluta kriga, döda presidenten osv. Var var ni då USA invaderade Afganistan och Irak? Krävde ni ett stopp då med? Glödde hatet mot ett folk lika hett? Krävde ni att presidenter skulle dödas? Så här jävla rutten ser världen ut och är ni nu förvånade bara för att det är nära så är det bara bra, ni kanske vaknar efterhand. Det är upp till den unga generationen att se till att rösta bort dessa gamla skitpolitiker som sitter kvar i kalla-krigetnostalgin och för den delen girighet. Det gäller unga i Ryssland, Ukraina, EU och övriga väst. Ni är grundlurade av all gyllende propaganda genom åren. Det är mina barn också efter att dom rullat ur högskolan. Samtidigt kan dom inte besvara en enda fråga om omvärden, dom kan knappt geografi efter år i grund, gymnasie och högskola, dom har blivit matade med helt andra saker. Sorgligt att se men trycket från vänner och samhället är större än mitt gamla bondförnuft.
Nej, ingen blir lyckligare av att föra krig och det var därför vi skulle ha lyssnat på Rysslands krav på säkerhetsgarantier istället för att igen ignorera. Alla säger ju här att Ryssland är helt värdelöst på alla sätt, svag, så det hade väl starka väst kunnat bjuda på. Det är inte det som gäller utan NATO måste ha en fiende för sin existens och USA vill åt Rysslands och Ukrainas naturrikedomar. Lär dig det, det är alltid jakten på naturikedommar och makt som får USA att driva igång krig runt om i världen. Nu är det Ryssland pga säkerhet, NATO vad vet jag vad syftet kan vara mer. Jag vet dock att hökarna i Washington njuter av utveckling och Biden har fått sitt krig med Ryssland som många med mig förutspådde.
Vad är det för folkmord du pratar om? I Donbas som en del tycker är folkmord? Själv har jag ingen aning mer än att jag vet att dom ständigt skjutit granater under många år och struntat helt i Minskavtalet (det vet du inte heller vad det är eller hur?). Jag avskyr den här brutala Kiev-regimen för vad dom lät galningar göra i Odessa 2014 och alla kopplingar till högerextrema grupper som får hata fritt. Den här regimen är under ytan en liten kopia av nazityskland och det är bara att byta ut judar mot ryssar och det enda som dom inte har gemensamt är krigsindustrin men det behöver dom inte med alla gåvor från väst. På den punkten anser jag att Putin har rätt men jag trodde ju aldrig att han skulle vara så dum att gå in i Ukraina men det är väl kanske för att ingen lyssnar. Folk i Ukraina kan inte säga vad dom tycker eller tänker, dom måste hela tiden tänka rätt annars kommer någon högerextremist eller polis och knackar på (ungefär som i Ryssland). Har du sett någon demonstration från Ukraina de senare åren? Nej, dom vågar inte och i princip alla oppositionspartier som vill ha kontakt med ryssland är förbjudna. Du kan se exempel på det här i tråden hur många tystnar efter allt hat dom får emot sig, det gäller att tycka och tänka rätt.
Ukraina är värd sin frihet och självbestämmande men dom är också värda en mer humant styrelseskick så dessa typer bör rensas bort. Det borde vi i väst ha gjort och inte Ryssland nu. EU har ju provat med att kräva allt möjligt men Kiev-regimen bryr sig inte om riktiga reformer och nu kanske dom får ett frikort till medlemskap helt utan.