2022-03-03, 22:44
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Haha det där bordet är helt underbart, som taget ur någon tidigt Bond-film där med ett knapptryck från Putins sida så dör personen i andra änden av bordet om någon skulle brusa upp.
Han framstår också som en riktig rysk filmskurk. Klusterbomber mot civila, löjliga och banala lögner om att Ukrainas ledning består av nazistjudar etc.
Citera
2022-03-03, 22:44
Medlem
sista-vagen-uts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Rubeln nere i SEK 0,089

Vad var Rubeln på innan sanktionerna/invasionen av Ukraina?
Citera
2022-03-03, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Så direkt får jag svar från en nynazist och antisemit. Eller är du en sån där vänstercuck utan heder som tycker nynazister är jättehemskt i Sverige men i Ukraina där de mördar civila så är det riktigt bra killar. Gissar på det senare.
Puttler den nollan invaderade Ukraina 2014 och är därför fullt ansvarig för det som sedan händer där. Att Finnarna dödade 125000 ryssar i vinterkriget var helt och hållet Stalins fel, den finska sidan kan inte lastas för det eftersom de inte startade kriget, de försvarade sin frihet.

Om du sedan gillar nynazister så är det ditt problem, de fick inte många röster i de senaste valen i Ukraina iallafall. Det var dessutom i demokratiska och fria val, något som barnamördare V.Puttin aldrig tillåtit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Det tar inte slut oavsett då det vräkts vapen över människor så kriminella lär bygga sig en arsenal.
Jag minns hur det var när Sovjetunionen föll och det kriminella kunde beväpna sig och ta kontroll över tillgångar och det kanske blir lika i Ukraina efter detta.
Ju mer vapen man öser in ju större blir risken för att landet havererar oavsett hur det blir med kriget.
Kriminella med granatkastare, manpads, raketgevär, automatkarbiner och mängder med ammunition det är något annat än gängbrottsligheten vi brottas med.

Innan dess ska väl en invasion från Ryssland hanteras?

Framtiden får man ta som den kommer. Många tragiska rysstroll verka vilja sälja in att man ska vara rädd för framtiden och därför gå ner på knä inför putin då alla alternativ innebär risker…

Har inte Ukraina tydligt visat att dom pissar på liknande loser-mentalitet?
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Nä, rubeln kommer givetvis att stärkas när sanktionerna nått full effekt, arbetslösheten och räntorna skjuter i höjden och Putins krigskassa är tömd.

Blir intressant att se om det ens kommer att finnas pengar till alla anhöriga. Men Putin kanske kan övertyga dom om att deras anhöriga inte alls har dött, utan att det bara är illvillig propaganda från nassarna i Ukraina?

putin kommer självklart hävda att de döda soldaterna har deserterat och bötfälla familjerna. Ett fåtal kommer rent symboliskt få ersättning och visas upp i propagandan för att "bevisa" regimens genorositet mot "offren".
Citera
2022-03-03, 22:46
Medlem
Drozds avatar
Putins senaste tal (ca 11 min). Allt går tydligen helt enligt plan enligt Putte:

https://www.friatider.se/putin-allt-gar-helt-enligt-plan

Han har lärt sig av USA och anklagar fi för att använda "civila sköldar". Snart kommer väl "kollateralskador" också...?
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Du kan läsa på om hur ‘TARGET2’ fungerar inom Eurozonen.
Det innebär att Tyskland (skattebetalarna) snart kommer behöva betala för obalansen mellan norra och södra Europa. Den notan ska betalas och tickar på dagligen. Tyskland fungerar som ett kreditkort för södra Europa. Jag tror notan just nu ligger på omkring 3 trillion Euro.
Sverige ska betala 150 Miljarder till EUs ‘Covid återhämtningsfond’ men det är naturligtvis bullshit om man känner till ovan.
Target2 är ett betalningssystem likt swift (som Ryssland inte får vara med i). Förstår inte hur det har med resten av vad du skriver att göra. Det enda jag kan kan tänka mig är att du påstår att det skall tryckas pengar (euro) vilket ska få valutan på fall?
Citera
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dozah
Alltså idioten som du svarade precis verkar inte ha koll på att 90% (om inte mer) av Kinas export är bara till EU.

Ingen idé att föra vidare diskussionen.

China's leading export partners in 2021, based on export value
https://www.statista.com/statistics/256350/main-export-partners-for-china-by-export-value/
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Vi skulle aldrig kunna ligga inklämda mellan två Nato-länder, ens om deras respektive medlemsskap vuxit fram sansat och lugnt och utan en krigsdåre i Öst.
Redan där, hade vi glidit med.

Jag personligen har alltid varit kluven, men nu när jag ser Finlands svängning och totalt oroliga beteende, så är detta såklart värt att begrunda.
Bättre sätt att förstärka försvaret med finns inte.
Citera
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Det är västvärlden som sitter med de stora skulderna. Förvånad du kommer bli när de kraftfulla sanktionerna kommer visa sig vara fiasko.
Haha! Helvete! All världens produktion av varor kunde ryssen klara av själv bara han fick rublen körd i botten! Så måste det vara!
Citera
2022-03-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
RT tilltalar inte mig.

Kollar du på RT ? ÄRU DUM
Citera
2022-03-03, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du tror att Ryssland går under för att dom inte kan titta på Netflix längre.

Nej. De kommer gå under av brist på läkemedel, teknisk utrustning, mat, frihet och livsglädje.

De kommer ha vodka och bröd. Det är allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in