2022-03-03, 22:20
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Hade du sagt "pryder platsen" till mig under arbete hade jag mosat in ditt ansikte i något av likens skador. Så du riktigt kan njuta av det ärorika kriget. De vill inte heller vara där, men som ordersoldater har de inget val. Det enda lik som skulle "pryda" någonstans är putins.
Skönt att se ryska lik, döda ryssar gör mig uppriktigt glad.

Den här är någon dag gammal men ger en fin bild av slakten på VDV i Bucha

Lite närbilder på döda ryssar som bonus.

https://m.youtube.com/watch?v=YjX47Rw5cL8
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tactile
>>>>Riktigt, riktigt, riktigt jobbigt. Jag tror inte att många förstår sanktionerna som slår mot Ryssland.

Vad är medaljer värda när sönerna kommer hem i kistor, folk blir arbetslösa eller inte får lön och allt blir hyperdyrt?
Missnöjet med Putin kommer öka i Ryssland.
Citera
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Ryssarna skeppar olja och naturgas. Kineserna skeppar prylar tillbaka?

Är det svårt att begripa enkel mekanik?

Vad är ditt jävla teknikskrot värt om det varken finns el eller petrokemiska produkter?
Mekanik? Och igen, varför skulle Kina vilja handla och bli bästis med:
1) En skitliten ekonomi. Alltså, Ryssland är ett fattigt land och det krymper i en våldsam hastighet sedan de gav sig ur på detta äventyr
2) Ett land som endast har en vara som är fullständigt utbytbar mot vilken annan producent som helst
3) I och med det bli av med riktiga handelspartners som har deg , know how och fler strängar på sin lyra.

Du kan inte tro att Kina är så dumma.

Plus, Kina kommer vilja ha riktiga tillgångar. Inte äckliga rubel, vad ska de med den skiten till?
Citera
Medlem
BroderDonuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Samtliga partier var ju eniga här.

Även Vänsterpartiet till slut, även om de dröjde lite.
Riksdagen har visat sig vara ett lämmeltåg av omdömeslöshet.

Det finns oändligt många smartare och mer konstruktiva sätt att markera mot Rysslands agerande än att starta ett proxykrig mot en kärnvapenmakt.

Detta är lika ansvarslöst och genomtänkt som att vara mot kärnkraft och därför släppa lös en älg i ett kärnkraftsverks kontrollrum.
Senast redigerad av BroderDonut 2022-03-03 kl. 22:29.
Citera
2022-03-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Zelenski, helt sönder knarkad

Er idol

https://twitter.com/geromanat/status/1499493135537291266?s=21

Sönder krossad? Han har inte sovit ordentligt troligtvis och måste sitta och lyssna på massa tal.
Citera
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Ni måste bara förstå flashbackare....vem ni pratar om. En KGB:are....som brukar tänka på mycket framåt som vi gör nu här. Som en ryss....skulle jag vilja att Frankrike eller USA skulle bomba honom där han sitter nu....men de går inte detta är bara dröm. Sanktionerna kommer att göra honom ba mer starkare....jag vet vad han kommer att göra näst...om han tar Ukraina
Han har ju sagt han vill åter uppliva stor Ryssland dvs plocka in alla dem som bröt sig ur Sovjetunionen, Storhetsvansinnet är så stort så han vill vara den sista Tsaren innan han dör och lite där står man och trampar!
Citera
Medlem
Citat:
Nej. det gör det inte. Efter 3 minuter är du endast ett hot mot dig själv och gruppen.

Tro mig...så sa de när jag började på bilverksta...men efter tre dygn jag kunde renovera motorer så att man inte behövde byta ut den. Svenskarna sa ....vaaaa....nej man får inte göra så. Fast de funkar Jo....så nej....jag vet vems hot de blir
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HC47
Om det stämmer att konvojen har brist på resurser, inkl mat, så lär det vara väldigt trötta soldater det handlar om och stöd utifrån är sannolikt väldigt begränsat. Ett par krypskyttar som terroriserar under de mörka timmarna skulle antagligen totalt rasera den stridsmoral som eventuellt finns kvar. Jag är faktiskt förvånad över att Ukraina inte tagit tillvara på möjligheten att psykologiskt sänka denna konvoj.

Det finns uppgifter om att delar av konvojen har angripits. Det har också på satellitbilder visats rök på två ställen som tyder på att angrepp har skett.

Men jag tror att demolariseringen sker automatiskt ändå utan angrepp. Här finns någ många enheter nu som inte är stridsdugliga.

Det verkar också som om Ukraina tryckt tillbaka ryssarna ifrån förstäderna. Dom har byggt upp ett kraftigt försvar.
Citera
2022-03-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Vilka jävla sanktioner?

Kineserna säljer allt ryssen behöver i utbyte mot petroleum och andra naturresurser. Ingen ryss kommer gå kall och hungrig när det här intermezzot är över.

Du menar till exempel de däck som terrängfordonen kör på i denna invasion, som gör att hälften står med punktering?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Nope. inkompetent bärgning, för mycket sidbelastningpå hjulen. Har orsakat något liknande själv, amatör som jag är. (FAN, jag ville VERKLIGEN ha den BMPn, blodiglar och krokodiler är inte något jag gillar alls), vrid och dra samtidigt utan drivning på kuggarna=krackabrak. Men du har nog en poäng med underhållet också.
Den övergavs av en anledning ditt korkade spån, orsaken är att den är undermåligt underhållen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Zelenski, helt sönder knarkad

Er idol

https://twitter.com/geromanat/status/1499493135537291266?s=21

Troligtvis inte sovit på 7 dagar. Det pågår ju utrensning av folk.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Nej. USA räcker absolut inte för Kinesen. De måste ha ett välmående Europa också. Fördelen med Kina är att de, likt Sovjet, åtminstone har någon form av partikontroll där presidenter kan avsättas. I det fallet verkar Ryssland farligare där Putin framstår mer som en diktator med absolut makt som man ser i Afrika eller Nordkorea.

Vad är svårt att begripa med att petroleumfesten är över?
Nu börjar racet mot bottenskrapet.

Ryssen kan leverera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in