2022-03-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Då ljög ukrainarna i vanlig ordning då, igen...
Jag bad om att få se filmen han hade sett som bekräftade att Magomed dog 25-26.

Då ignorerade användaren mig och fortsatte skriva med andra...
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ukrainarna har fullständigt tappat vettet och binder fast andra civila vid lyktstolpar och torterar dem.
Hur va det nu igen? demokrati och frihet va?
https://twitter.com/MapsUkraine/status/1499475335607463967?t=WiY6QoGLefObkOsfQ39K1g&s=19
OBS känsligt innehåll

Det är sabotörer, de strider utan uniform så de är inte skyddade enligt konventioner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Så du får bo i skogen utan grannar för att vara säker

Hahaha satt kaffet i halsen . Du kunde ge ett roligt svar på tal, nä men jag förstod vad du menar. Sen sorry att jag tog över din frågeställning mot han du diskutera med. Kunde inte låta bli och lägga mig i lite.
Citera
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Vad är en ”civil frivillig krigare”? Är en inkallad värnpliktig en ”civil frivillig krigare”? Är en deltidskontrakterad soldat en ”civil frivillig krigare”?

En civil frivillig krigare är en som får ett vapen i hand av en juntaregim och sen utskickad på gatan för att kriga. Utan någon som helst militär utbildning.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Finns ett gammalt ordspråk "när ordren tryter tar nävarna vid".

Förväntar mig inte att du förstår vad som menas.
Tycker det ordspråket går att applicera ganska bra på Putin-Ryssland.
Citera
2022-03-03, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Putin sparkade den förre försvarsministern för att han effektiviserade, och tillsatte en som är lika korrupt so han själv som bara förstör som han själv gör.
Tragiskt! Annars hade det kanske gått upp ett ljus vem han gav sig på.
Nu plundrar alltså fattige Ivan för att få mat o bränsle.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Jupp kvantitet framför kvalitet enligt de traditionella 5-årsplanerna

Problemet är ju att de fungerar alldeles ypperligt.
Citera
Medlem
sebno1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Den siffran kommer nog växa i takt med att sanktionerna tar mer & mer fysisk form.
Det har redan börjat drabba er ryska medborgare men i detta läget är Ukrainas medborgare värda den uppoffringen.
Trycket är på er ledning men indirekt på er att hjälpa till att sätta mer tryck på ledningen.

Har idag lagt några timmar att försöka lyssna på annat på radio, men det här Putin-kriget genomsyrar varenda gren i samhället.
I Kulturradion förut handlande precis hela programmet om symfonikers och opera-hus representanter och dom hade mycket väl underbyggda utlägg på varför dom INTE kommer boka ryska musiker på obestämd tid framöver.
Likaså rep. från Bokmässan = Inga ryska författare/skribenter på obestämd tid.
Alla, verkligen alla reagerar med krafttag som kommer bli kännbart för hela ryska samhället.

Jag vågar faktiskt säga att ingen i hela Europa vill befatta sig med rysk civilbefolkning förrän er president är borta.
Inte i någonting, vare sig affärer, politik, nöjen, samhällsfrågor - Allt.
För han kommer inte sluta och backa själv. Han kommer inte övertalas av någon. Det tror jag ni vet.
Fråga dig själv och dina bekanta, om det är värt detta?
Är det värt att hålla klaffen och åka in bakom en järnridå ännu en gång?

Om detta fortsätter så kan det ju bli intressant att läsa media om 5 år, undra om det kommer låta att vi i väst varit duktiga på vår bojkott av allt ryskt eller om det kommer stå att Ryssland isolerar sig mer och mer för varje år som går och grunden till det kommer har glömts bort.
Citera
2022-03-03, 21:32
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Tror det är dags att gå av drogerna nu

Det tycker jag du gör rätt i!
Senast redigerad av Upperkutt 2022-03-03 kl. 21:34.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Ukrainarna har fullständigt tappat vettet och binder fast andra civila vid lyktstolpar och torterar dem.

Hur va det nu igen? demokrati och frihet va?
https://twitter.com/MapsUkraine/status/1499475335607463967?t=WiY6QoGLefObkOsfQ39K1g&s=19

OBS känsligt innehåll

I andra inlägg har det visat sig vara plundrare man lär en läxa.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Ingen sida är oskyldig.
Ukraina angrep inte Ryssland.
Ukraina kränkte inte ryssland, men efter invasionen försvar de sig.

Ukraina ville bara fritt få leva sitt eget liv och bestämma över sig själva.
Ukraina gjorde inte fel, men blev angripet ändå.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Tur då att ryssen har sina bombplan och stridsflyg redo att pulverisera hyckleriets snickarbod till en radioaktiv askhög som får det som händer i Ukraina att se ut som en lekstuga.

Du tror alltså att USA/NATO skulle sitta helt overksamma om Putler börjar smälla av kärnvapen i Europa?

Faktum är att NATO inte ens behöver använda kärnvapen för att neutralisera den ryska landmassan. En cyberattack plus tiotusentals konventionella precisionsmissiler skulle göra jobbet.

Problemet är de kärnvapenbestyckade ryska ubåtarna. Man måste oskadliggöra alla som är till havs. Plus då alla taktiska kärnvapen som finns ute hos de ryska förbanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in