2022-03-02, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Korkskruv? 🙈 Du är ju så dum så du nästan ät nästan rolig....
Är du så liten och rädd att saniingen ska komma, fram om Lida att du avfärdar allt som du inte håller med om som skitsnack och rykten?
Är det bara du enligt dig som vet hela sanningen?

Kära lilla Vemdalen, det är uppenbart att vissa inte vill att hela sanningen kommer fram, men jag vill verkligen att ALLT kommer fram.
Med sanningen menar jag då att det är första hands info, och inte som du hela tiden kommer med, andra och tredje hands information.
Du kan ju inte ens ge korrekt info, hon heter liksom Lydia och inget annat.
2022-03-03, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveangelie
Kan verkligen säga detsamma till dig.
Och du kan ju heller inte svara på frågor ju.
När det sen gäller hennes mammaroll, så går du också enbart på hörsägen och inget annat.
Så det är snarare du som inte kan argumentera och läsa i tråden.

Citat:
Ja, det är vad jag tror.
Du tror på en massa, varför får jag inte tro på en sak då?
Det är många här i tråden som på goda grunder ställer sig frågande över ditt märkliga engagemang i Lydia Barth, en mördarmamma som gjort fyra barn faderslösa och samtidigt satt in sig på fängelse, i det närmaste oåtkomlig för sina egna fyra barn.

Du har under din vistelse här i tråden aldrig tagit barnens perspektiv på det inträffade, varken Emils eller Lydias. Du har istället valt att på olika vis smutsa Emil, medan du lyft Lydia Barth och enträget försökt normalisera henne.

Är du säker på att Flashback behöver dig?
För de lite mindre mogna och outbildade finns väl Tik-Tok?
2022-03-03, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Skapar du trådsanningar nu?? Är det inte emot reglerna?

Du har ju själv pladdrat om psykiska diagnoser på L, sida upp och sida ner i snart ett helt år........
När ett Lydia Barth-supporting kramarkonto som ditt intermittent dyker upp här i tråden väcker det min nyfikenhet.
Jag noterar att du vänder dig emot hur Vemdalen62 skriver om mörderskan Lydia Barth fast mtp det jag fetat, så vill jag ställa dig, Madame Marionette, en liten fråga:
Är du helt okunnig om att mörderskan Lydia Barth under större delen av sitt förfärliga liv, ett liv fyllt med substans- och alkoholmissbruk, kryddat med ett antal grosesser, hon varit diagnostiserad med allehanda psykiatriska diagnoser?

Den som läggs in på en psykistrisk klinik har i princip alltid en eller flera psykiatriska diagnoser.
Det är därför helt relevant att föra fram Lydia Barths verifierade diagnoser här i tråden, för det är hennes sjukdomar plus hennes personlighetsstörningar som gjort henne till mördare.
Eftersom Lydia Barth valde att inte vilja vara nykter, så befriar inte hennes sjukdom 'alkoholberoende' henne från ansvar för mordet.

Lydia Barth borde fått livstids fängelse.
2022-03-03, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Det är många här i tråden som på goda grunder ställer sig frågande över ditt märkliga engagemang i Lydia Barth, en mördarmamma som gjort fyra barn faderslösa och samtidigt satt in sig på fängelse, i det närmaste oåtkomlig för sina egna fyra barn.

Du har under din vistelse här i tråden aldrig tagit barnens perspektiv på det inträffade, varken Emils eller Lydias. Du har istället valt att på olika vis smutsa Emil, medan du lyft Lydia Barth och enträget försökt normalisera henne.

Är du säker på att Flashback behöver dig?
För de lite mindre mogna och outbildade finns väl Tik-Tok?

Det är vad du tror ja.
Jag tror inte det är så många liksom. För de flesta i tråden kan läsa och ta till sig det som står.
Och som sagt, jag har ju trots allt träffat både Emil och Lydia. Har du? Nä just det.
2022-03-03, 15:01
Medlem
Citat:
När ett Lydia Barth-supporting kramarkonto som ditt intermittent dyker upp här i tråden väcker det min nyfikenhet.
Jag noterar att du vänder dig emot hur Vemdalen62 skriver om mörderskan Lydia Barth fast mtp det jag fetat, så vill jag ställa dig, Madame Marionette, en liten fråga:
Är du helt okunnig om att mörderskan Lydia Barth under större delen av sitt förfärliga liv, ett liv fyllt med substans- och alkoholmissbruk, kryddat med ett antal grosesser, hon varit diagnostiserad med allehanda psykiatriska diagnoser?

Den som läggs in på en psykistrisk klinik har i princip alltid en eller flera psykiatriska diagnoser.
Det är därför helt relevant att föra fram Lydia Barths verifierade diagnoser här i tråden, för det är hennes sjukdomar plus hennes personlighetsstörningar som gjort henne till mördare.
Eftersom Lydia Barth valde att inte vilja vara nykter, så befriar inte hennes sjukdom 'alkoholberoende' henne från ansvar för mordet.

Lydia Barth borde fått livstids fängelse.

Rappakalja igen från din sida. Du vet ingenting ju.
Och nej, livtidsdom för mord skall bara utdömas för grova förseelser, där det finns motiv m.m.
Här finns inget motiv, ingen planering, ingen flykt, inget sabotage.
2022-03-03, 16:24
Medlem
Citat:
Rappakalja igen från din sida. Du vet ingenting ju.
Och nej, livtidsdom för mord skall bara utdömas för grova förseelser, där det finns motiv m.m.
Här finns inget motiv, ingen planering, ingen flykt, inget sabotage.
Snart 500 inlägg i denna tråd trots att du bara varit registrerad sedan november.
Kanske dags att skaffa sig ett liv?
2022-03-03, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trombocyt
Snart 500 inlägg i denna tråd trots att du bara varit registrerad sedan november.
Kanske dags att skaffa sig ett liv?

Ledsen, men jag har ett helt underbart liv, och skulle aldrig klaga över något.
Att jag har många inlägg är ett bevis på hur påhoppad man blivit, helt utan orsak.
Mitt förslag är ju till alla de som tycker allt är klappat och klart, sluta gå in i tråden. Ni förstör bara för oss andra som söker svar m.m.
2022-03-03, 20:13
Medlem
Citat:
Att jag har många inlägg är ett bevis på hur påhoppad man blivit, helt utan orsak.
Mitt förslag är ju till alla de som tycker allt är klappat och klart, sluta gå in i tråden. Ni förstör bara för oss andra som söker svar m.m.
Det är inte så många mer än du som fortfarande försvarar Lida i tråden. Och försöker få henne till en helt normal, rejäl, icke missbrukande, psykisk hälsosam praktmorsa.
Vi andra har vet bättre att hon var en levande bomb som briserade tillslut😀
2022-03-03, 20:53
Medlem
Citat:
Det är vad du tror ja.
Jag tror inte det är så många liksom. För de flesta i tråden kan läsa och ta till sig det som står.
Och som sagt, jag har ju trots allt träffat både Emil och Lydia. Har du? Nä just det.
Det där jag fetat ger mig lust att lägga huvet på sned och i förtroende berätta för dig hur näpen du framstår i mina ögon. Men jag avstår, vi har en viktigare sak att dryfta.

Nämligen det där som du gjort till din käpphäst, alltså att du i diskussionerna här ser det som en fördel för dig att ha träffat Lydia Barth, vi som inte gjort det har enligt dig inte grund för att uttala oss om hon i grunden är ond eller god

Nu pågår ett hemskt krig i Ukraina.
Jag -och de flesta andra i Europa- har aldrig träffat Putin, men det hindrar oss inte från att ha en väldigt klar och bestämd uppfattning om honom. Vi anser honom vara ond. Fast vi inte träffat honom.

För det är på det viset Loveangelie, att det är en persons gärningar som avgör om personen ifråga är ond eller god

Din kramkompis Lydia Barth har begått en fruktansvärd gärning: Hon har mördat en annan människa. Lydia Barth ÄR ond!
Det kan man konstatera utan att behöva träffa henne.

OffT: Anser du Putin vara ond eller god?
Har du träffat Putin? Nä just det.
2022-03-03, 21:09
Medlem
Citat:
Ang det fetade, så är jag beredd att tro dig.
För när någon påstår att den har "ett helt underbart liv" samtidigt som den genom brutalt och dödligt våld blivit berövad en person som vederbörande drömt om att få leva ihop med, då stämmer bilden väl överens med hur du skriver här.

Du uppvisar en väldig känslokyla trots att du genom mord har förlorat Emil, din blivande/drömda livskamrat.
Du ägnar inte de åtta drabbade barnen minsta intresse, utan ditt fokus ligger helt på mörderskan Lydia Barth.
Så beter sig personer med emotionell störning och som saknar förmåga till inlevelse. Man säger att de brister i empatisk förmåga.

Kan du se att du brister i empatisk förmåga?

En annan fråga: Kan du -med handen på ditt iskalla hjärta- förneka att du egentligen är väldigt kär i Lydia Barth?
Kommer du att hos kriminalvården ansöka om att få besöka Lydia Barth?
Brevväxlar ni?
2022-03-03, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Det är inte så många mer än du som fortfarande försvarar Lida i tråden. Och försöker få henne till en helt normal, rejäl, icke missbrukande, psykisk hälsosam praktmorsa.
Vi andra har vet bättre att hon var en levande bomb som briserade tillslut😀

Ja dina rader talar sitt tydliga språk. Du har inte förstått någonting i tråden.
För det finns ingen i träden som har försvarat det Lydia har gjort.
2022-03-03, 21:27
Medlem
Citat:
Det där jag fetat ger mig lust att lägga huvet på sned och i förtroende berätta för dig hur näpen du framstår i mina ögon. Men jag avstår, vi har en viktigare sak att dryfta.

Nämligen det där som du gjort till din käpphäst, alltså att du i diskussionerna här ser det som en fördel för dig att ha träffat Lydia Barth, vi som inte gjort det har enligt dig inte grund för att uttala oss om hon i grunden är ond eller god

Nu pågår ett hemskt krig i Ukraina.
Jag -och de flesta andra i Europa- har aldrig träffat Putin, men det hindrar oss inte från att ha en väldigt klar och bestämd uppfattning om honom. Vi anser honom vara ond. Fast vi inte träffat honom.

För det är på det viset Loveangelie, att det är en persons gärningar som avgör om personen ifråga är ond eller god

Din kramkompis Lydia Barth har begått en fruktansvärd gärning: Hon har mördat en annan människa. Lydia Barth ÄR ond!
Det kan man konstatera utan att behöva träffa henne.

OffT: Anser du Putin vara ond eller god?
Har du träffat Putin? Nä just det.

Klart att det är en fördel om man har träffat den ena parten eller båda. Då vet man ju vad dom går för, det fattar du väl?
Putin, det är offtopic

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in