2022-03-03, 21:12
Medlem
Mainforcepatrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
USA vägrar minska eller stoppa importen av olja från Ryssland.

USA har skapat situationen, nu får Europa betala.

biden har skapat situationen, under Trump var USA energioberoende. Och putin vågade inte ge sig på Ukraina.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mainforcepatrol
Med andra ord är han opåverkad av den propaganda du hjärntvättats så grundligt av. Han är alltså Realist, uppmanar till motstånd och anhängare till den president som fick ekonomin att blomstra, inte startade några krig samt gjorde USA energioberoende. Avsevärt mer pålitlig än samtliga MSM "experter" med andra ord.

Och där kom gaslightningen...suck trumpeter är nästan tråkigt förutsägbara. Fick ekonomin att blomstra...en ökning av stadsskulden på 7,8 trillioner dollar. Men det var väl Obamas fel antar jag. Sluta skäm ut dig nu, du är inte amerikan så sluta cosplay republikan, du är en jävla fjant på flashback (precis som jag).
Citera
Medlem
Svårt att se hur Ryssland nånsin kommer att släppa landbryggan i söder de skapat.
Nu kontrollerar de hela norra Svarta Havet.
Citera
2022-03-03, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
'

Ryska flygvapnet har lidigt stora förluster dom vågar inte längre flyga. Misstänker dom har fått in grymt bra luftvärn och pansarvapen. Kan Ukraina bara störa underhållet så kommer deserteringarna att bli stora. Moralen är nog totalt i botten nu.

Undrar bara om dessa vapen Ukraina har fått, som omöjliggör för en starkare motståndare, att kunna utnyttja sitt materiella övertag.

Leder till att ryssen kommer beväpna motståndsgrupper på samma sett när amerikanerna ska göra en insats?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av redshift
Tur då att ryssen har sina bombplan och stridsflyg redo att pulverisera hyckleriets snickarbod till en radioaktiv askhög som får det som händer i Ukraina att se ut som en lekstuga.

Kommer de till Sverige möter jag dom jätte Järna....eller om 10 år så att min son hinner också fylla 18.....känns jätte dåligt för mig att skriva så som rysk talande eller från Ryssland. Men Sverige har uppfattat mig rätt. Jag visar de vägen ut.
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Gör dig själv en tjänst och sluta tro att alla människor är lika veka som dig.

Ett dygn!? Haha!

Du har aldrig lirat CS hör jag.

Var någonstans har jag skrivit att bara för att jag blir snurrig efter ett dygns vakenhet, så betyder det att alla andra blir det också?

Varför ljuger du konsekvent i precis allt du skriver i alla inlägg?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Så Sverige är alltså ungefär som rySSland då? Ryssarna har ju inte direkt en militär värd namnet heller, itne efter vad man sett i detta krig. Den brutala ryska björnen som vi fruktat så länge har visat sig vara gammal, trött och tandlös, och oavsett hur detta slutar så kommer ingen vara rädd för ryssarna längre.

Visst, de kan hota och bråka och bitcha, men när Väst svarar har de inget att sätta emot. Precis som det ska vara, hur skulle det se ut om en bensinstation utamande Väst?

Det är anmärkningsvärt att så många har den åsikten du har. Det är med enorm kraft ryssen tagit över stora delar av Ukraina. Vi hade inte sett en miljon flyktingar om björnen var tandlös.
Citera
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Inte mycket till argument. Tack för skrattet när du kallade Ukraina för en demokrati. Det var dagens.

Klart att Ukraina är mer demokratiskt än Ryssland, det räknas dock som en Hybrid-Regim. Ryssland räknas som auktoritärt, snäppet sämre.

https://en.wikipedia.org/wiki/Democracy_Index

https://en.wikipedia.org/wiki/Authoritarianism
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Så Sverige är alltså ungefär som rySSland då? Ryssarna har ju inte direkt en militär värd namnet heller, itne efter vad man sett i detta krig. Den brutala ryska björnen som vi fruktat så länge har visat sig vara gammal, trött och tandlös, och oavsett hur detta slutar så kommer ingen vara rädd för ryssarna längre.

Visst, de kan hota och bråka och bitcha, men när Väst svarar har de inget att sätta emot. Precis som det ska vara, hur skulle det se ut om en bensinstation utamande Väst?

Jojo, och var och en ur dessa kategori C-förband bara kängtar efter att få gå i krig i Ukraina.

Det är knappast eliten som dundrar in i Ukraina med 70-talsteknologi. Däremot fungerade det säkert bra som kanonmat för diverse pansarskott och stingermissiler.

Deras flygvapen och diverse anläggningar blev utslagna första dagen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Ja det är olika saker, och? Det jag sa var att det inte är möjligt. Tomma hot blir just tomma om de inte har någon substans. Som FN ambassadörens uttalande om att Ryssland hotar invadera Sverige vilket givetvis inte finns någon substans i.

Nej, hot är hot. Bara för den kanske inte bli verklighet är hot inte mindre.

Vad FN ambassadör sa, glöm det. Det är tredje part som påstå at hot utfärdats. Inget nån bry sig om.

MEN. Hot mot Sverige har kommit .. Putin vill riskera offra sina sämsta flygare över Östersjön, varför?. Alla som ger vapen ska drabbas. Höjer nivå för kärnvapen beredskap.
Det är hot , säg va du fatta av det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Hahahaha, vilken pajas du är, Svara på frågan bara så kan vi diskutera vidare.

Är det ok om din granne bestämmer vad som händer hos dig?

Jag kan svara på den här åt han.
Nej det är inte okej om min granne bestämmer över mig.
Men om min grannen är 2m lång och ett riktigt muskel paket med ett automatvapen som hotar att döda mig och min familj om jag inte lämnar mitt hus. Så skulle jag lämna det för att inte riskera att min familj dör. Sen skulle jag nog vara frestad om min andra granne skulle lånat mig en pistol att skjuta han. Men risken är då att jag dör i stället då hans vapen är starkare.. även fast min andra granne som lånade ut pistolen står och hejar på.. du klarar det, jag tror på dig, ta tillbaka ditt hem...
Jag hade starkt trott att min andra granne verkligen vill se mig död i sånt fall ...
Senast redigerad av ZIZIZ 2022-03-03 kl. 21:16.
Citera
2022-03-03, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GodDog
Det verkar som ryssarna fått kontroll över kärnkraftverk och är på väg att ta över vattenkraftverk härnäst. Enligt Israel och Kina.

Mycket taktiskt skickligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in