2022-03-03, 21:04
Medlem
Ola Schuberts avatar
90 procent av de ryska trupperna som stod runt Ukraina, plus, givetvis, de som stod på tidigare ockuperad mark, har nu gått in i landet, enligt USA. Det är mer än 150 000 soldater. Jag hoppas att ukrainarna "tar hand om dem, så slipper vi dem i Estland, Lettland, Litauen, Finland och i Sverige. För Ryssland har satt in nära hälften av sina, direkt gripbara, trupper i Ukraina.
Slava Ukraini!
Citera
2022-03-03, 21:05
Medlem
barkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremadog
"USAs fel" Tänk om man fick en slant varje gång någon lipar ut den plattityden så fort någon internationell händelse inträffat. Kan det inte framförallt vara Putins fel som invaderar en demokrati, om än med sina brister?

Givetvis är din argumentation också kopplad med "MSM är korrupt". Men Putin som väser om drogberoende nazister som styr Ukraina är en "slipad ledare". Kanske onödigt att kalla andra för korkade när du själv är en parodi på en tänkande individ...

Inte mycket till argument. Tack för skrattet när du kallade Ukraina för en demokrati. Det var dagens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Okej.
Kollar bara här.

Allt som Putin säger är lögn därför att:

A) Ni är på plats i Ukraina?
B) Åsikt baserad på era känslor?
C) Hjärntvättade får?

Samtidigt tar ni Zelenskyj ord som absolut sanning, den lilla skinnbögen

Har diskuterats bland tråden tidigare om orsaker, historien, NATO och USA.

Allt till döva öron. Totalt stängt sinne vilket är absolut skrämmande.

Jag förstår inte. Tror folk Ukraina är demokratiskt? Okorrupt? Hela jävla landet är korrumperat och smutsigt, särskilt sen Zelenskyj oregelrätt blev ditsatt som en docka.

Folk argumenterar om länders suveränitet och att man "minsann" inte har rätt att invadera. Säg det till USA som ligger medvetet bakom den här tragiska jävla soppan.

Försök följa de fåtal, oberoende, ärliga journalister som är på plats i Mariupol och Kharkov/Kiev till exempel. Då kanske ni får en mer nyanserad bild av situationen. Men de vill ni inte.

Det jag heller inte förstår är just fokuset på en enda individ - Putin. Teorier om Parkinson, att han blivit galen och ska ta över hela Europa och blablabla.

Snubben är nog en av de mer slipade och kalkylerande ledarna i världen.

Nu kommer 90% av tråden komma flygandes med personangrepp, ironi, barnsliga kommentarer eller fakta baserad på MSM propaganda maskin och drivna av individens egna känslor.

Ta ett jävla andetag och omgruppera.
Krig är hemskt men det är inte så enkelt som folk försöker få det till.

Är svenskar verkligen så förbannat korkade 2022? Är det mest 20-åriga pojkar härinne som drabbats hårt av svenska skolan fall de senaste 10 åren?

Sen kan ni fortsätta drömma om att "Ryssland gör bort sig här, där och härborta, deras konvojer soppatorsk lol".

Höj nivån lite era troll. Kan ju tro att det är Magdalena grogghaggas hejddukar som sitter och knappar.

Den här tråden heter Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU

Därför ligger fokus i tråden på Putin. Och orsaken är att han oprovocerat beslutat att anfalla ett annat land. Det positiva i den oerhörda tragedin han på kort tid skapat är att i stort sett hela världen har enats. Jag har tidigare tvivlat lite men nu förstått att det ändå finns hopp för mänskligheten.

Välmenat tips, om du vill bli tagen på lite större allvar försök att vårda språket.
Citera
Medlem
sebno1s avatar
Hade Turkarna stängt luftrummet för Ryskt flyg också? Just nu ett ryskt militärt flyg som är över Turkiet med transpondern på.

https://globe.adsbexchange.com/?icao=1533ee
Citera
2022-03-03, 21:06
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NisseD
Putin är död/bortplockad inom 2-3 veckor är min gissning. Kriget lär han inte kunna vinna. Bara rysstroll här som tror att det är möjligt..

Vinna i termer av att ockupera Ukraina är givetvis omöjligt för Ryssland.
Däremot vinna genom att förvandla Ukraina till en grushög, så har Ryssland de vapen som krävs.
Men till vilken nytta?
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Alla vet att han knappt har sovit på en vecka. Vi fattar att du bara försöker sprida dit hat mot judar som du gör i andra trådar.

Exakt. För mig räcker det fan med ett dygns vakenhet för att jag ska börja sluddra.

Idiotiskt att komma med att han skulle vara påtänd.
Citera
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Har de fått fram soppa till kolonnen ännu, den bara står där ju.
Citera
Medlem
biljons avatar
Det är så här den ryska skräparmen fungerar:
https://www.youtube.com/watch?v=6NTS6kts3uA
Personal är bara skräp och kan offras hur som helst. Sen hävdar man att dom signat ett papper om "uppsägning" från armen och inga rubel betalas ut till efterlevande.
Allt i den gamla traditionen från Stalin, Lenin, Mao, Pol Pot, Ho Chi Minh osv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
'

Ryska flygvapnet har lidigt stora förluster dom vågar inte längre flyga. Misstänker dom har fått in grymt bra luftvärn och pansarvapen. Kan Ukraina bara störa underhållet så kommer deserteringarna att bli stora. Moralen är nog totalt i botten nu.

Såg en video som någon postade här, typ 50 ryska soldater som varken hade mat eller vatten. I 3 dagar på samma plats, helt blöta, ingen aning varför.

De fattar ju inte själva vad de håller på med.

I tweeten så var det en användare som hade översatt det jag nämnde, de ryska soldaterna pratade om situationen.

Då kan man tänka sig den där megakonvojen (som jag tror bara är en bluff med massa skrot) hur soldaterna där mår och har det, stått stilla i 6 dagar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Har ni sett bilder på Zelenskys senaste framträdande? Han är ju rent packad. Jag börjar förstå vad Putin menade med "drogmissbrukare":

https://twitter.com/gbazov/status/1499440059837296643

Hade han fått fortsätta hade Ukraina blivit ett Eldorado för "västkapitalismen".
Men ukrainarna, ett annars ganska intelligent folk något före rumäner må ursäktas att de valde fram scenskojaren.
Den demokratiska historien är för kort i det stora landet. Inneboende trycket efter sovjetiska idiotideologin fick olycksaliga effekter sedan judiska! läran försvann.

Och vem är främst framme att stjäla åt sig?
Har varit så i alla tider i alla länder i västra hemisfären. Och överallt i tidigare tider har de blivit ogillade och utkastade.
Men aldrig lär de sig. Kommer igen åter och åter.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2022-03-03 kl. 21:08.
Citera
2022-03-03, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Kan du inte svara på frågan? Är det ok att din granne bestämmer vad som händer inne hos dig?

Var inte så naiv att du tror att Sverige t.ex tar sina egna beslut. Eller att annat land gör det som enbart gynnar de själva. Få gör så, Ryssland är förmodligen ett utav dessa länder. Magda vet ju för fan knappt vad hon får svara på vid presskonferensen, patetiskt svag ledare.
Citera
2022-03-03, 21:07
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Är mer och mer övertygad att han får aktivt stöd utifrån med den här typen av övervakning.
Behöver absolut inte vara USA nödvändigtvis.
Tyskland har sina 7st mycket sofistikerade SAR-Lupe uppe. Militära spaningssatelliter.
Frankrike har också militära satelliter.
Det är väl självklart att NATO ger UA realtidsinformation?
Dock erkänner de inte detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in