2022-03-03, 19:01
Medlem
potatislandets avatar
Frågan är när Frihetsrörelsen visar sitt stöd för Ryssland på Sergels torg. Det vajade ju ryska flaggor där senast det begav sig.
Citera
2022-03-03, 19:02
Medlem
Symptms avatar
nytt tal med Putin, helt absurt, han tror endast på sin egen sanning.

https://www.youtube.com/watch?v=7LgDYFu_5fU
Citera
2022-03-03, 19:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Jag syftade på USA och Afghanistan. Varför pratar du om Sovjet för? Är du förståndshandikappad? Jag har redan sagt att Ryssland allt eftersom kommer skita i krigslagar, de kommer bara eskalera fram tills Ukraina är en parkeringsplats. Vad är det du inte fattar?
Du känner alltså inte till det, men Sovjet försökte sig på samma sak i Afghanistan. Det finns för övrigt många fler exempel, och det är anledningen till att det enda sättet att skapa en bestående lydstat när du har ett så starkt motstånd bland befolkningen är massdeportation.
Citera
2022-03-03, 19:03
Medlem
Jag brukar köra förbi militärbasen hela tiden. Det var aldrig någon folk där. Men just idag var det full rulle. Tyckte bara det var konstigt.
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Om ni har telegram kan skicka några ryska grupper och ukrainska där ni kan ...se allt slit som händer där nu
Tror man kan läsa på Telegram även om man inte har ett konto där.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Fast du blandar ihop civila frivilliga med riktiga militärer.

Har du, åter igen, någon källa till ditt tidigare påstående?

Vad då "riktiga militärer"?

De som åker ned som frivilliga ska ingå i en nyuppsatt internationell armébrigad, i Ukrainsk uniform, under Ukrainskt befäl, eller har du missat det?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsen13
"Ukraina säger att de har kommit överens om med Ryssland om att evakuera civila – och att det kan bli ett tillfälligt eldupphör." på Aftonbladet.

Vad tror vi om detta? Kommer det vara möjligt att genomföra?

Rysslands ord är knappast värt något, har ingen lärt sig att ryssen säger en sak och gör en annan, samt förnekar det?
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Okej förlåt. Min tjej är från Ukraina jag från Ryssland. De som han gör idag...han förstår varenda familj i Ukraina och Ryssland. Jag kan inte idag ens titta på min tjej....hon gråter 24 timmar....jag kan inte gå till jobbet alla mår skit dåligt. Nu kommer alla titta på varenda ryss i EU som på (fittor) han har inte bara förstörd Ryssland utan varenda ryss och ukrainare. Hoppas att någon stoppar snart en kniv i hans rygg....för sanktionerna ...han är värre än Hitler

Ja jag är inte ryss eller så men jag mår också dåligt precis som många andra här. Det är så jävla hemskt detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Folk kommer leverera dom på skottkärror i utbyte mot potatis rätt snart. Rubel blir perfekt för att tända brasor för alla mammor som förlorat sina söner i ett meningslöst krig.

Skottkärrorna får dom nog vara försiktiga med. Finns ju visst värde i dom.

Finns en uppenbar risk att det i Ryssland blir en repris på den tyska hyperinflationen för nära 100 år sedan.
Citera
2022-03-03, 19:04
Medlem
geir44s avatar
Olja till 118 $. Ryssland tjänar pengar på ett krig dom startade själva. Sanktionerna kommer inte fungera. Och hur länge ä en vecka? Ukraina är jättestort, man behöver en månad oavsett hur överlägsen man är.

Zelenskji talar nu om "om vi faller". Fredssamtal behövs, dela landet i två.
Citera
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av COV-NL63
Igor Girkin (Strelkov) postar följande med bild:
Vi har till vårt förfogande planeringsdokumenten för en av enheterna i den taktiska bataljonsgruppen i den 810:e separata brigaden av marinsoldater från Ryska federationens Svartahavsflotta. Baserat på den information som erhållits är det känt att planeringsdokumenten för kriget med Ukraina godkändes den 18, 22 januari, och operationen för att fånga själva Ukraina måste äga rum inom 15 dagar, nämligen från den 20/2 till 6/3.
https://twitter.com/GirkinGirkin/status/1499037919092297728

Invasionen var således fastställd 22 januari, men den 28:
The Swiss Info reported according to Reuters, Russian Foreign Minister Sergei Lavrov said on Friday that Moscow did not want war with Ukraine and spoke positively about security proposals received from the United States.
https://thelevantnews.com/public/en/article/sergei-lavrov:-russia-does-not-want-war-with-ukrainejanuary-28,-2022,-5:04-pm

Vi får således ha som defaultvärde att det som Ryssland säger är ljug.
Lite sloppy text det var den 18 januari 2022 som beslut om fastställande av planeringsdokumenten gjordes. Jag ber om ursäkt för mitt fel.
Senast redigerad av COV-NL63 2022-03-03 kl. 19:37.
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakkel
Sett en hel del tweets som säger att ryssarna, när de var på övning i Vitryssland innan invasionen, bytte bort mängder med bränsle mot cigg och sprit.
Yep, här är videobevis om vad som hände sen.

https://www.youtube.com/watch?v=e3QPLgycFUE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in