2022-03-03, 18:34
Medlem
Upperkutts avatar
Folk som åker ner och krigar frivilligt för den nationalistiska juntaregimen i Ukraina kommer ej att ha krigsfångestatus:

https://youtu.be/fOQEjq3WDT4

Vad innebär detta i praktiken?

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Senast redigerad av Upperkutt 2022-03-03 kl. 18:38.
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Nordkorea...

Är det något land som kommer få smisk om detta skulle urarta är Ryssland, Syrien och NordKorea. Vem vet Kanske går amerikaner in i Syrien för att störta al Assad i framtiden
Citera
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
7 miljoner rubler per död soldat???!!! Var i helvete ska han få dom ifrån
Inga problem. Putin trycker bara upp några 1000 miljarder extra rubler. Då kan säkert offrens familj få en limpa och en mugg vatten för stålarna de tilldelas.
Citera
Medlem
NixonGonzaless avatar
[quote=ZugMaskin|79350541]Jag klickar inte på länkar i onödan i dessa tider. Citera gärna.

Det är övergivna ryska soldater som är lämnade utan vatten, mat, ammunition. Lurade in i ett krig dom inte vill ha.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du yrar. Det är inte terrorism att i eget land ockuperat av fienden föra ett gerillakrig. Det är ju så t.ex. norska frihetskämpar gjorde under WW2, med god hjälp av svenskar i gränstrakterna.
Terrorism riktar sig mot oskyldig civilibefolkning i skrämselsyfte.

Under WW2 mördade USA civila. Inaktuellt exempel.
Citera
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
En jävla massa ryska soldater som blivit dumpade på en plats i väntan på att gå in i kriget, de har inte fått någo ordentlig mat på 3-4 dagar. De har blivit tillsagda att de ska på en övning. Nu står de bara o väntar. Samtidigt som de ska skriva under något papper om att de ska få sparken från armén inom kort

De krigar mer eller mindre gratis. Antingen dör de eller blir hotade med att bli uppsagda.

Blandar jag ihop detta eller har dessa soldater dumpats på svensk mark?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Vad svamlar du om? Du tror fortfarande på att han vill äga Ukraina och annektera det. Han har sagt om och om igen att han vill ha ett neutralt Ukraina.
Det blir inget neutralt Ukraina. Det kan en åsna se.
Citera
2022-03-03, 18:35
Medlem
ZugMaskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord2Moyne
Inga problem. Putin trycker bara upp några 1000 miljarder extra rubler. Då kan säkert offrens familj få en limpa och en mugg vatten för stålarna de tilldelas.
Ja det blir ju så.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Folk som åker ner och krigar frivilligt för den natiomalistiska juntaregimen i Ukraina kommer ej att ha krigsfångestatus:

https://youtu.be/fOQEjq3WDT4

Vad innebär detta i praktiken?

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
Skrämselpropaganda från nya CCCP?
Citera
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Putin har hållit tal till nationen

Alldeles nyss höll Putin ett tal i rysk tv i ett försök att svara på den internationella kritiken mot invasionen i Ukraina.

Han riktade sig även till de ryska styrkorna och deras anhöriga.

– Jag är stolt över att vara en del av demilitariseringen. Jag kommer aldrig att överge min övertygelse om ryssar och ukrainare är ett och samma folk, säger han.

– Vi strider mot nynazister. Nynazisterna använder sina civila som sköldar.

– De (Ukraina reds anm.) har prickskyttar på sina tak. De är brutala. Medan vi gör allt för att inte spilla några liv.

– Ryska soldater och officerare agerar modigt, som riktiga hjältar. Våra soldater förstår precis vad de kämpar för och vet att de har rätt när de offrar sina liv för att rädda sina kamrater. Våra väpnade styrkor och Donbass-milisen visar nu ett massivt hjältemod.

– Alla anhöriga till dödade soldater, kommer att få 7 miljoner rubler. De kommer få ersättning varje månad.

Just nu är 7 miljoner rubel lite över 630 000 svenska kronor.

– Ingen kan hota oss, inte ens med kärnvapen, säger han.

– Vi kommer alltid att komma ihåg de som förlorats.

Putin höll också en tyst minut för de ryska soldaterna som dött i striderna i Ukraina.

– Den här operationen i Ukraina går precis som vi har planerat och har genomförts framgångsrikt, avslutar han sitt tal med.

Karln är ju mentalt retarderad, har gått i barndom och pratar tvärtomspråket. "Vi kommer inte gå in i Ukraina".
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:

Alldeles nyss höll Putin ett tal i rysk tv i ett försök att svara på den internationella kritiken mot invasionen i Ukraina.

– Jag är stolt över att vara en del av demilitariseringen. Jag kommer aldrig att överge min övertygelse om ryssar och ukrainare är ett och samma folk, säger han.

– De (Ukraina reds anm.) har prickskyttar på sina tak. De är brutala. Medan vi gör allt för att inte spilla några liv.

– Ryska soldater och officerare agerar modigt, som riktiga hjältar. Våra soldater förstår precis vad de kämpar för och vet att de har rätt när de offrar sina liv för att rädda sina kamrater. Våra väpnade styrkor och Donbass-milisen visar nu ett massivt hjältemod.

– Alla anhöriga till dödade soldater, kommer att få 7 miljoner rubler. De kommer få ersättning varje månad.

Putin höll också en tyst minut för de ryska soldaterna som dött i striderna i Ukraina.

– Den här operationen i Ukraina går precis som vi har planerat och har genomförts framgångsrikt, avslutar han sitt tal med.
Så samma gamla vanliga lögner och propaganda från Putin, med andra ord. Tyvärr är det väl många som tror på honom, som inte har tillgång till annat än statspropagandan.
Citera
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:

Awww, nästan så man får en tår i ögonvrån... Den kompensationen till anhöriga betyder absolut ingenting dessutom. Sorgen för dessa familjer är i detta nu obeskrivlig och inga pengar i världen kan ersätta ett liv. Vidrigt. Putin kan skicka ut sina egna toppar men det lär ju aldrig hända då man värnar om sitt eget liv. Allting är hyckleri på högsta nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in