Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Putin har hållit tal till nationen
Alldeles nyss höll Putin ett tal i rysk tv i ett försök att svara på den internationella kritiken mot invasionen i Ukraina.
Han riktade sig även till de ryska styrkorna och deras anhöriga.
– Jag är stolt över att vara en del av demilitariseringen. Jag kommer aldrig att överge min övertygelse om ryssar och ukrainare är ett och samma folk, säger han.
– Vi strider mot nynazister. Nynazisterna använder sina civila som sköldar.
– De (Ukraina reds anm.) har prickskyttar på sina tak. De är brutala. Medan vi gör allt för att inte spilla några liv.
– Ryska soldater och officerare agerar modigt, som riktiga hjältar. Våra soldater förstår precis vad de kämpar för och vet att de har rätt när de offrar sina liv för att rädda sina kamrater. Våra väpnade styrkor och Donbass-milisen visar nu ett massivt hjältemod.
– Alla anhöriga till dödade soldater, kommer att få 7 miljoner rubler. De kommer få ersättning varje månad.
Just nu är 7 miljoner rubel lite över 630 000 svenska kronor.
– Ingen kan hota oss, inte ens med kärnvapen, säger han.
– Vi kommer alltid att komma ihåg de som förlorats.
Putin höll också en tyst minut för de ryska soldaterna som dött i striderna i Ukraina.
– Den här operationen i Ukraina går precis som vi har planerat och har genomförts framgångsrikt, avslutar han sitt tal med.
Awww, nästan så man får en tår i ögonvrån... Den kompensationen till anhöriga betyder absolut ingenting dessutom. Sorgen för dessa familjer är i detta nu obeskrivlig och inga pengar i världen kan ersätta ett liv. Vidrigt. Putin kan skicka ut sina egna toppar men det lär ju aldrig hända då man värnar om sitt eget liv. Allting är hyckleri på högsta nivå.